Wypadek autokaru w Niemczech - wszyscy pasażerowie byli ubezpieczeni
Data wysłania: 2010-09-29 11:37 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Towarzystwo Ubezpieczeniowe Signal Iduna informuje, że wszyscy uczestnicy wycieczki do Hiszpanii, znajdujący się w autokarze, który rozbił się w niedzielę w Niemczech, mieli wykupione przez organizatora wycieczki standardowe ubezpieczenia turystyczne.
W tej wyjątkowej sytuacji Towarzystwo Ubezpieczeniowe podjęło decyzję o rozszerzeniu świadczeń dotyczących pokrycia kosztów transportu, zakwaterowania i wyżywienia osoby towarzyszącej, poza standardowe zapisy wynikające z ogólnych warunków ubezpieczenia.
Polisą turystyczną Signal Iduna objętych było 47 pasażerów autokaru (nie byli nią objęci kierowcy pojazdu). Ubezpieczenie obejmowało zwrot kosztów leczenia i koszty assistance - do 10 tys euro (zawiera się w tym transport ubezpieczonego do placówki medycznej lub między placówkami, transport ubezpieczonego do kraju, transport zwłok, zakup trumny do wysokości kosztów leczenia, podróż osoby towarzyszącej, koszty rekonwalescencji ubezpieczonego, koszty ambulatoryjne i szpitalne). Ponadto ubezpieczeni obejmuje następstwa nieszczęśliwych wypadków - 7 tys zł, wypłatę dla rodziny na wypadek śmierci najbliższych - 3,5 tys. zł. oraz ubezpieczenie bagażu podróżnego na sumę 800 zł.
Signal Iduna zdecydowała, że począwszy od dnia 28 września 2010 r. na koszt Towarzystwa Ubezpieczeniowego realizowany będzie transport jednej osoby z rodziny poszkodowanego do Niemiec. Dodatkowo opłacony zostanie pobyt osoby wizytującej hospitalizowanego (koszty wyżywienia i zakwaterowania) za okres 7 dni, do wysokości 100 euro dziennie (przeliczone na równowartość w złotych).
Signal Iduna informuje, że suma ubezpieczenia zostanie rozdysponowana w kilku etapach. W pierwszej kolejności pokryte zostaną koszty transportu poszkodowanych do kraju. Następnie opłacony zostanie transport medyczny na terenie miejsca zdarzenia. Jako ostatnie pokryte zostaną koszty hospitalizacji.
W przypadku osób najbardziej poszkodowanych suma ubezpieczenia może nie wystarczyć na pokrycie kosztów leczenia dlatego rodziny poszkodowanych proszone są o przesłanie zaświadczenia, potwierdzającego, że osoby hospitalizowane mają uprawnienia do korzystania z Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (karta EKUZ). Zaświadczenie można uzyskać w Wojewódzkich Oddziałach NFZ, należy je wysłać na numer fax. SIGNAL IDUNA +4822 50 56 161 lub skan na adres e-mail: mailto:info.likwidacja@signal-iduna.pl, a oryginał nadać pocztą na adres TU Signal Iduna: ul. Jasna 14/16a, 00-041 Warszawa. W ciągu najbliższych godzin, na stronie www.signal-iduna.pl zamieszczony zostanie opis uproszczonej procedury zgłaszania szkód.
Dodatkowo Signal Iduna Polska TU S.A. zawiadamia, że wszelkie informacje w sprawie polisy ubezpieczeniowej udzielane są pod numerem telefonu +4822 50 56 508, który jest czynny całą dobę.
|