TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Co po upadku Selectours?

Data wysłania: 2010-09-21 13:49 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Postanowiliśmy zapytać głównych agentów sprzedających przez internet o to, czy sprzedawali oni oferty biura podróży Selectours, które w ubiegłym tygodniu ogłosiło upadłość, i jaka jest teraz ich reakcja w związku z zaistniała sytuacją. Zapytaliśmy także o to, czy mają oni w planach przygotowanie specjalnych ofert pomocy dla poszkodowanych klientów. Interesowało nas również i to czy w planach obecnie działających touroperatorów są promocje i zniżki. Oto zebrane przez nas odpowiedzi.

Zdaniem Alicji Krawczyńskiej, marketing managera w Travelplanet.pl klienci w każdym przypadku są traktowani indywidualnie, a Travelplanet.pl nie komentuje sprawy upadku Selectours.

Enovatis S.A. (Wakacje.pl, Easygo.pl) sprzedawało oferty biura Selectours jednak została ona wstrzymana w dniu 13.09.2010 zaraz po ogłoszeniu upadłości przez Zarząd BP Selectours. Enovatis wspiera formalnie klientów poszkodowanych w tym zdarzeniu. Każdy klient, który nabył imprezę BP Selectours, a nie zdążył na nią wyjechać otrzymywał od specjalnie powołanej grupy w Dziale Sprzedaży informację mailową o upadłości organizatora ich wyjazdu oraz instrukcję postępowania w celu uruchomienia procedury odszkodowania od firmy ubezpieczeniowej Signal Iduna. Do maila dołączone zostały dokumenty zawartej przez nich umowy oraz potwierdzenia ich wyjazdu. Klienci zostali powiadomieni o tym jakie dodatkowe dokumenty powinni skompletować w celu bezproblemowego złożenia ich w biurze ubezpieczyciela. Podane zostały również dane kontaktowe do centrali TU Signal Iduna w Warszawie. Dla poszkodowanych klientów oraz rodzin osób przebywających poza granicami kraju uruchomiona została specjalna 3-osobowa grupa informacyjna do, której kierowani byli dzwoniący i mailujący w tej sprawie.

Jeśli chodzi o przygotowanie specjalnej oferty dla klientów upadłego biura to z odpowiedzi udzielonej przez Andrzeja Glapiaka wynika, że jeśli którykolwiek z partnerów wyjdzie z taką ofertą promocyjną dla poszkodowanych klientów Selectoursa to Enovatis będzie ją sprzedawać. - Póki co nie mamy jednak ani takich ofert, ani sygnałów z rynku że takie produkty "promocyjne" zostały do sprzedaży wprowadzone - oznajmił PR&Communications Manager Enovatis S.A.

Odpowiedź na nasze pytania spotkała się z zainteresowaniem ze strony HolidayCheck Polska. Jak poinformowała nas Anna Zielińska, Dyrektor PR & Marketingu - Wszelkie loga firmy Selectorus zdjęliśmy z naszej strony wczoraj po oficjalnym komunikacie BP Selectours o upadku. Klienci, którzy zarezerwowali wycieczki z oferty Selectours zostali już przez nas poinformowani o tym iż w podobnym terminie jako HolidayCheck.pl zapewniamy im inny wyjazd, do hotelu o tym samym standardzie i o tych samych świadczeniach. Klienci podpisują zobowiązanie, że jeśli dostaną zwrot pieniędzy z ubezpieczenia Selectours zwrócą nam pieniądze. Jeżeli nie uda im się uzyskać zwrotu pieniędzy my pokryjemy koszty klientów. Klienci są dla nas numerem jeden więc w sytuacjach kryzysowych staramy się pomagać.

Jeśli chodzi zaś o touroperatorów to:

Ecco Holiday nie ma w planach wprowadzenia specjalnej promocji dla klientów Selectours. Na pytania ze strony klientów Selectours odpowiedzi można uzyskać przez infolinię Ecco Holiday. Pytania są rozpatrywane jednostkowo i na ich podstawie udzielane są indywidualne rabaty. Obecnie Ecco Holiday proponuje swoim klientom ofertę wyjazdów zimowych do: Egiptu, na Cypr, Wyspy Kanaryjskie, do Maroko, Tunezji, a także kierunki egzotyczne w Ecco Travel. Uzyskaliśmy także zapewnienie, że Ecco Holiday kładzie nacisk na dokładne przygotowanie produktu co oznacza, że koszty operacji turystycznej są pod całkowitą kontrolą. Poza tym daje to możliwość stabilnego rozwoju firmy i płynne regulowanie należności. Spółka Ecco Holiday należy do grupy kapitałowej SKOK i daje stabilność finansową przedsiębiorstwa. Ta sama sytuacja dotyczy spółki Ecco Travel, która w Grupie Ecco zajmuje się organizacją wyjazdów i wypraw egzotycznych.

Z kolei Piotr Sućko z Funclub poinformował, że w planach firmy nie ma zniżek, promocji i przygotowania specjalnych ofert pomocy dla poszkodowanych klientów Selectours.

Biorąc pod uwagę medialność spraw z upadkiem biura i interes całej branży, należy się zastanowić, czy chowanie głowy w piasek przez prawie wszystkich pozostałych na rynku turystycznym, jest właściwym rozwiązaniem. Klientów, którzy jeszcze długo tą sprawę mogą w mediach przypominać, należałoby jak najszybciej "uciszyć". Trudno bowiem o gorszą antyreklamę kupowania wycieczek w biurach, jak obecny "nagły" upadek dużego biura. Straty, wynikłe z braku zaufania na sprzedaży tej zimy i lata 2011, mogą być odczuwalne dla wszystkich uczestników rynku.

Nie pomoże tu także PIT, którego wiceprezes p. Ratajski, w telewizji biznesowej opowiada o lukach w nowej ustawie w ten sposób, iż oglądający program laik będzie zaniepokojony i zdezorientowany - każdy może sam ocenić fragment klip TVN CNBC. Dziś, oprócz faktów, bardzo liczy się sposób ich podania - zwłaszcza w mediach ogólnokrajowych. Roztaczanie czarnych wizji i straszenie ludzi, to nic innego, jak zachęcanie klientów, aby po prostu z biur turystycznych nie korzystali.

    • Poszkodowani klienci po upadku biura 

      [2010-09-21 13:49 83.29.237.*]

      na forum (gazety?) widziałem osobę, która pisała, że była poszkodowana przez opentravel, kopernika i teraz selectours nie wiem, czy można w to wierzyć... ale jeśli pisała prawdę to ma niezłego nosa i powinna napisać u kogo kupi wakacje w 2011 ;)   odpowiedz »

    • Poszkodowani klienci po upadku biura 

      [2010-09-24 22:34 83.27.196.*]

      jestem oobą ktora sporo stracila na umowie z selectours,nie ufam nikomu z polskich biur ;czesto wyjezdzam ale od teraz tylko z neckermannem i tui.
      nie preedko odwaze się wykupic oferte rodzimego biura i wielu moich znajomych tez.
      uwazam ze dobrowolne ubezpieczenie od koszyow rezygnacji powinno zawierac tez ryzyko upadku biura.kazdy klient sam wtedy decyduje czu ryzykuje czy nie.
      podroznik   odpowiedz »

      • Poszkodowani klienci po upadku biura 

        [2010-09-25 17:34 83.6.222.*]

        rodzimych biur to u nas akurat niewiele,więc problem z głowy,ale współczuję.   odpowiedz »

    • Poszkodowani klienci po upadku biura 

      [2010-09-27 09:09 85.221.191.*]

      A co miał niby powiedzieć ze ministerstwo nad wszystkim panuje? I że jest "cudnie"   odpowiedz »

      • Poszkodowani klienci po upadku biura 

        [2010-10-08 14:41 79.185.163.*]

        Polska Izba Turystyki, która uznała Selectours za najlepszy produkt 2009 roku powinna pomyśleć jak pomóc klientom upadłego biura. Sama jestem w takiej sytuacji. Biuro upadło 13 września a wyjazd do Tunezji miała zapłacony na 16 września br. Ubezpieczyciel zbiera wnioski do końca roku i dopiero w styczniu 2011 będzie wiadomo ile dostanę ewentualnego odszkodowania. Podobno 200- 300 zł. Jaki wyjazd za to można kupić Panowie z PIT przyznający nagrodę dla Selectoursa?   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję