Wyjątkowe Indie, atrakcyjny historycznie Egipt, egzotyczne P
Data wysłania: 2006-11-14 14:15 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Badania Country Brand Index 2006 twierdzą, że Australia ma najlepszą markę w świecie. Niestety Polski nie wzięto pod uwagę w tymże zestawieniu. Badanie przeprowadzała międzynarodowa firma konsultingowa, która specjalizuje się w rozwoju marek - FutureBrand, jak również agencja public relations Weber Shandwick. Ranking polega na zestawieniu marek z różnych krajów, a później zbadaniu nowego zjawiska w podróżach i turystyce. Kto bierze udział w analizach? Udział wzięło 1500 turystów oraz ekspertów z dziedziny turystyki oraz hotelarstwa.
- Kraje nie powinny postrzegać siebie jak produkty. Marka kraju to coś więcej niż sama turystyka. Na jego wizerunek wpływają również: eksport, inwestycje, handel i przemysł - stwierdziła Rina Plapler, dyrektor wykonawczy w FutureBrand.
Przedstawmy zatem kraje uznane za najlepsze w poszczególnych kategoriach: 1) "wyjątkowe" - Indie 2) "atrakcyjny historycznie" - Egipt 3) "egzotyczne" - Peru 4) przyjazne rodzinie i biznesmenom i najlepsze w kategorii "na zakupy" - USA 5) "idealne do plażowania"- Bahamy 6) najpiękniejsze krajobrazy - Nowa Zelandia 7) najbogatsze życie nocne - Włochy 8) najbezpieczniejsza - Kanada 9) "warta swojej ceny" - Tajlandia 10) największy potencjał turystyczny - Chiny, Chorwacja i Zjednoczone Emiraty Arabskie, RPA, Argentyna, Chile, Wietnam, Kostaryka, Peru i Turcja. Dlaczego? Jak pokazują analizy i badania rynku kraje te wkrótce mają stać się głównymi celami podróży.
Czechy mogą poszczycić się 9 miejscem w kategorii "Kultura i sztuka" oraz Węgry, które zdobyły 10 pozycję w kategorii "Warte poniesionych wydatków".
Odpowiedzialność za metodę tworzenia rankingu marek państw ponosi firma FutureBrand. Końcowy wynik obejmuje badanie ilościowe na zróżnicowanej globalnie próbie, jak i analiza jakościowa z udziałem ekspertów i z wykorzystaniem danych o poszczególnych krajach. W badaniu CBI 2006 brało udział około 1500 respondentów z obu Ameryk, Europy, Azji i Bliskiego Wschodu. W jaki sposób dobierano osoby? Zostali dobrani w ten sposób, by znalazły się wśród nich osoby, które często podróżują za granicę swojego kraju (częściej, niż raz do roku) w wieku 21-65 lat. Zachowana została odpowiednia równowaga między ilością kobiet, jak i mężczyzn. Istotne były podróże służbowe, jak i prywatne. W badaniu uczestniczyło ponad 35 międzynarodowych ekspertów zajmujących się przemysłem turystycznym (autorzy przewodników, redaktorzy, analitycy i hotelarze). Dla zapewnienia obiektywnej opinii, eksperci reprezentowali różne regiony świata
|