Rewolucyjne zmiany w instytucjach promujących Polskę?
Data wysłania: 2006-11-14 12:04 Autor: Czytelnik IP automat
olska Organizacja Promocji Gospodarczej i Turystycznej [2006-11-14 12:04 83.24.8.*] POT jest wogóle instytucją bez sensu. Promuja głównie siebie. Jak potrzebowaliśmy materiałów dla zagranicznych kontrahentów, o Polsce, po angielsku wydzielono nam kilka folderków. Zadnych filmów, gadżetów, kalendarzy, breloczków. A chodziło o promocje kraju. Cos co by pokazało, że Polska jest fajna i warto lecieć 2500 km. odpowiedz »
olska Organizacja Promocji Gospodarczej i Turystycznej [2006-11-14 12:07 213.238.118.*] zapomniales ze promuja jeszcze Mazurkasa, Orbis i Furnela.... odpowiedz »
olska Organizacja Promocji Gospodarczej i Turystycznej [2006-11-14 13:52 83.30.154.*] I PIT z Korsakiem na czele, którzy ciągnął korzyści z istnienia POT-u. Nareszcie jest okazja odciąć PIT od kasy i oddać władzę regionom !!! odpowiedz »
olska Organizacja Promocji Gospodarczej i Turystycznej [2006-11-14 13:54 83.30.154.*] POPIERAMY! Zlikwidować POT i PIT i zrobić wreszcie mądrą i skuteczną promocję Polski na świecie. odpowiedz »
olska Organizacja Promocji Gospodarczej i Turystycznej [2006-11-14 17:32 83.15.101.*] Poproszę o więcej szczegółów na temat ciągnięcia profitów przez PIT. Bo jakoś nie zauważyłem. odpowiedz »
olska Organizacja Promocji Gospodarczej i Turystycznej [2006-11-16 12:47 82.70.149.*] Zgadza się! Od lutego rządzą tam faszyści z UPR. Jeżeli nie da się ich teraz usunąć, to lepiej POT rozwiązać, gdyż inaczej fundusze na promocję będą przeznaczane na umacnianie ich struktur /np. KOLIBRA/. odpowiedz »
UPR to nie faszyści !!! [2006-11-21 01:08 217.17.37.*] co ty p... o faszystach, oni mają program całkowicie odwrotny do faszyzmu i narodowego socjalizmu !!!! odpowiedz »
olska Organizacja Promocji Gospodarczej i Turystycznej [2006-11-14 14:02 83.30.154.*] Promocja Polski musi być jedna - silna i skuteczna, dobrze zorganizowana i uwzględniajaca wszystko co polskie. Wyodrębnianie promocji turystycznej /osobny budżet, etaty, ośrodki zagraniczne itd./ jako POT to nonsens i wielka rozrzutność. POT powstał z inicjatywy i dla korzyści indywidualnych osób, które tyle lat żerują w kraju i regionach / wydawnictwa, wyjazdy zagraniczne, targi, itd/. odpowiedz »
olska Organizacja Promocji Gospodarczej i Turystycznej [2006-11-14 14:14 83.30.154.*] POT miało być Narodową Organizacją Turystyczną. Jest potrzeba zasadniczych zmian i stworzenia systemu jak np. w Austrii, Francji gdzie wszyscy działajacy w turystyce /biura, hotele, reatauracje, wyciagi, transport, wszelkie usługi itd/ są zrzeszeni w regionalnych strukturach samorządowych. odpowiedz »
olska Organizacja Promocji Gospodarczej i Turystycznej [2006-11-14 22:28 217.17.37.*] a co sądzicie o PART, którego właścicielem jest w 90 % POT ? odpowiedz »
olska Organizacja Promocji Gospodarczej i Turystycznej [2006-11-15 14:58 213.42.2.*] witam,pracuję w branży turystycznej i bywam częstym gościem na międzynarodowych targach. Polska wypada żałośnie!!!!! Np Rumunia i Bułgaria miały ładniejsze i ciekwsze stoiska na targach w Londynie. Jak na tak ogromny budget to Polska wypada na jednym poziomie z małymi afrykańskimi krajami.
Ludzie na polskich straganach nie są zbyt zainteresowane promowaniem naszego kraju ale z kolei to chyba nie ich wina, tylko tych, którzy ich tam wysłali Z marketingu dla Polski ogólnie dwója z wykrzyknikiem!!! Broszurki nie zachwycają, film zrobiony za budget typu ' studencki' i szczerze po obejrzeniu go, nie jestem pewna czy bym sama chciała taki kraj odwiedzić.Na niektórych targach nasze stragany wręcz znięchęcają ( oprócz ITB w Berlinie). W branży potrzeba specjalistów- od kreowania image, marketingu, fotografów profesjonalistów.Ludzi z wizją od reklamy a nie znajomych znajomego w branży. Po obejrzeniu filmu promującego np region Sevilli, czy Jordanu każdy człowiek po prostu ' wymięka' jak pięknie skomponowano obraz i muzykę i jak tam jest pięknie. Piękno jednakże to rzecz gustu ale liczy się przede wszystkim dobry marketing, z rozmachem. Moim zdaniem cała ekipa od promowania Polski powinna się zmienić, bo obecna robi to nieudolnie. Jednakże dawanie paszportów dyplomatycznych ludziom od promocji kraju to czysta herezja- każdy będzie się bił o ciepłą posadkę i znowu rzecz się skupi na obstawianiu stanowisk- kto gdzie i za ile ma pracwać- a nie na tym co najważniejsze, czyli na promocji.
Polska w oczach inwestora nadal ma opinię kraju biurokratycznego, i jeśli nie zmienią się pewne przepisy to kreowanie agencji do rozwoju jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Bo z kolei cóź po promocji, jeśli rzeczywistość u nas dla investora wygląda fatalnie.
Lokalne jednostki do wspierania przedsiębiorczości to też w większości przypadków tylko służą jej pracownikom- mają dobrą pensję i najważniejsze dla osób tam pracujących jest to,żeby trzymać się stołka albo jak wciągnąć szwagra.Większość z tych ludzi zna tylko język polski i ma wyobrażenie,że nagle zjawi się inwestor z walizką pieniędzy co kupi jakąś starą fabrykę za cenę 5x większą niż jej wartość.
No cóź, wierzę,że to powoli się zmieni...
dc odpowiedz »
Rewolucyjne zmiany w instytucjach promujących Polskę? [2006-11-15 15:50 83.24.4.*] Tak to jest własnie to o czym pisałam wcześniej. Ciepłe posadki bezmyślnych urzędników. Do urzędników jako takich nic nie mam, ale nad POTem nikt nie sprawuje kontroli i nikt ich nie rozlicza z efektów. Tak Chorwacja jakie foldery, plakaty, a tam wojna była 10 lat temu! I to hasło: "mały kraj na wielkie wakacje". Po prostu super. odpowiedz »
|