TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Polskie i zagraniczne biura podróży w ocenie tajemniczego klienta

Data wysłania: 2010-08-04 12:53 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Przez trzy miesiące tajemniczy klienci firmy ISC odwiedzali biura podróży zlokalizowane w 6 krajach Europy Środkowej. Ocenie poddano 44 polskich, bułgarskich, rumuńskich, czeskich, słowackich i węgierskich tour operatorów.

Klienci testowi firmy ISC - International Service Check, którzy w październiku 2009 oraz lutym i marcu 2010 roku przeprowadzili badania w 44 największych i najbardziej znanych sieciowych biurach podróży (w tym 4 w ujęciu międzynarodowym - Exim Tours, Hydrotour, Neckermann, Kartago Tours) w 6 krajach Europy Środkowej, tj.:

- Polsce - 56 badań w 14 biurach podróży: Almatur, Ecco Holiday, Exim Tours, Gromada, Itaka, Juventur, Neckermann, Orbis, Rainbow Tours, Scan Holiday, Sun Club, Triada, TUI i Wagabunda,
- Bułgarii - 26 badań w 7 biurach: Astral Holidays, Bohemia, Compas, Olymptour, On Travel Eood, Posoka.com, Usit Colours,
- Czechach - 36 badań w 9 biurach: Alexandria, Čedok, Cestovní Kancelář Fischer, Exim Tours, Firo-Tour, Hydrotour, Invia.Cz, Neckermann, Student Agency,
- Rumunii: 24 badania w 6 biurach: Christian Tour, Eurolines, Exim Tours, Filadelfia Turism, Paralela 45, Perfect Tour,
- Słowacji - 24 badania w 6 biurach: Hydrotour, Kartago Tours, Koala, Ruefa Reisen, Satur, Seneca,
- Węgrzech - 28 badań w 7 biurach: Ibusz Utazási Irodák, Kartago Tours, Magyar Autóklub-Autoclub Travel, Neckermann, Otp Travel, Quaestor Utazásszervező, Vista Utazási Irodák.

W badaniu oceniana była wiedza pracowników na temat oferty, sposób jej przekazania (czy w przystępny sposób zachęcono do zakupienia wycieczki, czy po prostu sucho przeczytano informacje z katalogu czy ekranu monitora) oraz poziom uprzejmości w stosunku do obsługiwanych. Pod uwagę wzięto również wygląd, czystość oraz porządek odwiedzanego miejsca, a także sposób prezencji pracowników. Na koniec ocenie poddano budowanie lojalności, czyli sposób w jaki klienci zostali zachęceni do powrotu do biura - czy otrzymali katalogi, ulotki, broszury, wizytówkę.

Ranking polskich biur podróży

Analizując wygląd, najlepsze noty w Polsce otrzymało biuro podróży Ecco Holiday - 92,7% pozytywnych opinii. Na drugim miejscu znalazło się Rainbow Tours (92,1%), a trzecim Itaka (90,8%).

Polacy docenili Rainbow Tours za obsługę - to biuro zdobyło 91% poparcie. Na drugim miejscu w tej kategorii znalazło się Neckermann z wynikiem 88,4%, a trzecim Sun Club - 84%.

Najlepsze w budowaniu lojalności w Polsce jest Scan Holiday - rację tę przyznało 96% respondentów. Drugie miejsce przypadło Sun Club (87%), a trzecie biuru Gromada (85%).

To gdzie warto się udać po ofertę? Najwięcej pozytywnych not zdobyło TUI w CH Hetmańska w Białymstoku - 100% zaufanie konsumentów! 98,4% ex aequo zdobyły Neckermann w łódzkiej Manufakturze oraz Orbis w Poznaniu.

A oto, co podobało się polskim klientom najbardziej:

* Bardzo otwarte podejście do klienta, sposób rozmowy i aktywne słuchanie.
* Miła i rzeczowa obsługa oraz propozycja pomocy w wybraniu korzystnej oferty.

Polscy klienci najbardziej ganili biura za następujące niedociągnięcia:

* Powitanie - pierwszy kontakt może wiele popsuć, nawet gdy po chwili pracownik jest już nadzwyczaj serdeczny, niesmak może pozostać.
* Wyeliminować prywatne rozmowy, wprowadzić identyfikatory i zadbać o to, aby na stolikach był porządek.

Klasyfikacja generalna

Podsumowując wyniki Polska znalazła się na czwartym miejscu z wynikiem 77,5%. Pierwsza pozycja przypadła Słowacji (84% możliwych do uzyskania punktów), druga Węgrom - 81,8%, trzecia Czechom - 80%, a piąta i szósta odpowiednio Bułgarii (72,1%) oraz Rumunii (67,5%). Średnia wyniosła 77,4%.

W kategorii wygląd zwyciężyły Węgry z wynikiem 89,6%, drugie miejsce przypadło Czechom (87,7%), a trzecie Słowacji (87,4%). Polska uplasowała się na pozycji czwartej, zdobywając aprobatę 83,1% klientów. Rumunia (79,2%) i Bułgaria (75,4%) zostały ocenione najsłabiej. Średni wynik w tej kategorii wyniósł 83,9%.

Zgodnie z ocenami tajemniczych klientów na najlepszą obsługę można liczyć w Słowacji (84,1%) i na Węgrzech (79,7%). Polska w tej kategorii zajęła trzecią pozycję z wynikiem 76%, czwarte miejsce przypadło Czechom (75,8%), piąte Bułgarii (73,3%), a szóste, ostatnie Rumunii (65%). Średnia w kategorii obsługa wyniosła 75,8%.

W budowaniu lojalności najlepiej poszło czeskim biurom podróży (80%), nieco gorzej, bo 79% poparcie zdobyli Słowacy. Trzecie miejsce przypadło Węgrom (76%), a dopiero czwarte Polsce (73,2%). Na ostatnich pozycjach znalazły się Bułgaria z wynikiem 64,8% oraz Rumunia - 56,5%. Średni wynik wyniósł 72,4%.

    • Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta 

      [2010-08-04 12:53 77.253.217.*]

      Dla mnie jednym z lepszych biur jest Alfa star. Z nimi byliśmy z rodziną już dwukrotnie na wakacjach i szczerze powiedziawszy nigdy nie miałem jakichkolwiek zastrzeżeń. Zawsze wszystko było zgodnie z umową, organizowali nam wspaniałe wycieczki. Jednej nie zapomnę do końca życia - nurkowanie. Pojechaliśmy w miejsce gdzie najczęściej pojawiają się delfiny! Wyruszyliśmy ok 9 rano, w cenie mieliśmy 3 nurkowania w różnych miejscach. Jedzenie na pokładzie było również wliczone w cenę. Cudowna sprawa!   odpowiedz »

      • Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta 

        [2010-08-05 09:40 217.153.33.*]

        Blebleble... w rankingu chodziło o wygląd i jakość obsługi, a z tym Alfa ma potężne trudności.   odpowiedz »

        • Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta 

          [2010-08-05 11:03 195.150.165.*]

          czy ja wiem... ja tam akurat nie mogę na nich narzekać. U mnie w mieście mają na prawdę bardzo ładne biuro a obsługa jest sympatyczna i kompetentna.   odpowiedz »

          • Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta 

            [2010-08-05 11:18 217.153.33.*]

            A ja mam traumatyczne przeżycia. Dwukrotny kontakt telefoniczny kończył się informacją, że wszystko mają na stronie. Przez telefon przyjmują tylko rezerwacje, nie informują. Trochę odpychające, nie?   odpowiedz »

    • Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta 

      [2010-08-04 14:26 83.22.193.*]

      No tak... przed Rumunią i Bułgarią jeszcze... to dobry wynik...   odpowiedz »

    • Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta 

      [2010-08-04 18:02 77.65.148.*]

        odpowiedz »

    • Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta 

      [2010-08-06 13:35 83.10.183.*]

      LUdzie!!!!!
      Sun Club to nie zadne biuro pordóży tylko tylko zwykła Agencja Turystyczna jakich jest tysiące w Polsce!!!!!
      Tak trochę jak kupować telewizor w firmowym sklepie, a w supermarkecie gdzie wybór mamy wszystkich marek   odpowiedz »

    • Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta 

      [2010-08-10 13:09 80.52.226.*]

      a kto ocenil kompetencje ICS skoro pomylili biura podrózy z agencja ( rozrywkową?).

      Jaka to korzystna oferta do Egiptu, gdzie za "klatwę faraona" trzeba dodatkowo płacic w Euro i w hotelu 3* w Tunezji trzeba dopłacać do Tv, radio, i czajnika do herbaty?

      no , to dopiero atrakcje, hę?

      i kto za te ocene zapłacił? - no pewnie te "biura podróży " a kto ich oceniał - ci klienci, sdla których tani egipski alkohol był naprawde wart cirpienia "klatwy faraona" ( w "all inclusive" tenże alkohol jest pod dostatkiem - gratis!0.

      Tylko , że w Polsce - jest czysto i takiż alkohol jest nie do pomyslenia, aby klientom podać - nawet gratis!

      Nasze standarty hotelowe i ośrodkowe - są o wiele wyższe!

      to gdzież jest ta atrakcyjność?!

      To nawet nasze obory agroturystyczne zamienione na apartamenty i spa - są o wiele lepsze!   odpowiedz »

    • Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta 

      [2010-08-10 13:25 83.249.24.*]

      Ciekawe, że spora część wymienionych "najlepszych" touroperatorów, to także ci, po wycieczkach których pojawia się najwięcej reklamacji. Plus jeden z agentów - skąd się w tej grupie wziął?
      Czyżby niektóre wyniki badań były zależne od zasobności portfela danego biura...?   odpowiedz »

    • Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta 

      [2010-08-10 18:51 79.162.74.*]

      Ja mam jedno biuro z którego usług korzystam i nie zamierzam go zmieniać. Co rok jeździmy gdzie indziej i jeszcze nawet raz nie czułem jakiegoś niedosytu. Rezydenci przyjaźnie nastawieni, bardzo kulturalni.   odpowiedz »

    • Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta 

      [2010-08-25 10:10 89.72.52.*]

      nigdy nie wyjeżdżajcie z EXIM TOURS.
      Nie ponoszą odpowiedzialności za braki na miejscu
      ,np.to czego nie zapewni hotel.(A biuro takie zapewniało)
      Wyjątkowa bezczelność i arogancja pilotów (byłem
      2 lata temu z nimi w TUNEZJI.)
      Z ŻADNYM biurem nigdy to mnie nie spotkało.   odpowiedz »

    • Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta 

      [2010-09-23 09:35 81.219.189.*]

      Ja bym mógl być takim tajemniczym klientem. Latałbym sobie na wakacje a później pisał z nich raport...póki co byłem za granicą na wczasach raz z jednym biurem i mogę wystawić mu na szczęście pozytywne świadectwo. Miła obsługa w hotelu, bardzo uprzejmi i chętni do pomocy rezydenci. Ceny w alfastarze też mają nie wygórowane. Czekam na następne wakacje!   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję