Turystyka medyczna - jeden z celów polityki turystycznej Polski
Data wysłania: 2010-01-26 17:50 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Na podstawie analizy zapotrzebowania na usługi medyczne na rynkach zagranicznych Izba Gospodarcza Turystyki Medycznej opracowała możliwe kierunki rozwoju turystyki medycznej. W pierwszym etapie jej działania promocyjne skupią się na rynku Unii Europejskiej, gdzie zapotrzebowanie na usługi medyczne jest duże.
Izba Gospodarcza Turystyki Medycznej została utworzona przez podmioty działające w branży turystyczno-medycznej w celu reprezentowania interesów gospodarczych swoich członków wobec krajowych organów państwowych, samorządowych i społecznych oraz instytucji naukowych i gospodarczych, a także zagranicznych organów i instytucji.
Sama turystyka medyczna jest jednym z celów polityki turystycznej Polski zapisanym w "Kierunkach rozwoju turystyki do 2015 roku". Dla naszego kraju jest to szansa na zwiększenie ruchu turystycznego i przyciągnięcie nowej grupy turystów. Z tej formy turystyki są wyraźne korzyści dla Polski - mianowicie przychody z zabiegów medycznych to poważny dochód polskich firm oraz szansa na pozostanie w Polsce większej grupy dobrze wykształconych lekarzy i personelu medycznego, który w innym wypadku może wyjechać za granicę w poszukiwaniu lepiej płatnej pracy. Jedynym minusem może być (powolny) wzrost cen usług medycznych, zwłaszcza tych wyższej klasy, ale to jest niestety i tak nieuniknione wobec otwarcia granic.
Rynkami na których wspomniana Izba chce mocniej zaistnieć są także rynek niemiecki i skandynawski. Pacjenci z Niemiec, Szwecji, Norwegii i Danii już dziś chętnie korzystają z polskich usług medycznych, sanatoryjnych i rehabilitacyjnych. W tym celu poprawy promocji Izba planuje otworzyć przedstawicielstwa na rynku brytyjskim i niemieckim. Już w kwietniu 2010 r. Izba wraz z polskimi przedsiębiorcami będzie uczestniczyć na targach turystyki medycznej w Londynie: Health & Medical Tourism Show London. To wydarzenie dotyczące turystyki medycznej odbędzie się w dniach 17-18 kwietnia 2010 roku.
Izba prowadzi portal Visit Polish Clinic skierowany do klientów-pacjentów zagranicznych zainteresowanych leczeniem, zabiegami medycznymi lub upiększającymi. Obecnie Izba liczy 24 członków:
* Scandactive
* B § G Sp. z o.o. - biuro turystyczne
* ComplexMedica § Dental Travel Agency - działalność turystyczna
* Medical Poland Sp. z o.o.
* First Class S.A. - biuro podróży
* Jorge Group Polska Marek Postawka - działalność turystyczna
* OTC Online S.C. -usługi fizjoterapeutyczne i medyczne
* Specjalistyczne Centrum Stomatologii "TMK" Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej
* D.W. "Mazowsze" Sp. z o.o.
* KRIO - MED CENTER S.C. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej
* TORF CORPORATION Sp. z o.o.
* EMC Instytut Medyczny S.A.
* Centrum Kompleksowej Rehabilitacji Sp. z o.o.
* Centrum Medyczne Damiana Sp. z o.o.
* OTIS Protetyka Słuchu J.J.Ziółek Sp.J.
* Centrum Diagnostyki, Laseroterapii i Chirurgii Oka Laguna Medical Sp. z o.o.
* Hotel Klinika Zdrowia i Urody "VILLA PARK"
* Vimed Sp. z o.o.
* INDEXMEDICA Sp. z o.o. Sp. k.
* DENT-A-MEDICAL S.A.
* Baltica Wellness § Spa Pazim Sp. z o.o.
* Ustroń S.A.
* Medicover Sp. z o.o.
* Centrum Medyczno Stomatologiczne "Vis-Dent" Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej
|