TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

Tajemnice warszawskiego Okęcia

Data wysłania: 2009-12-09 10:48 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Pasażerowie, którzy przewijają się przez warszawskie Okęcie nie widzą, ile ludzi musi pracować, aby zapewnić im bezpieczny lot. Tajemnice stołecznego lotniska opisała ostatnio na swoich łamach Gazeta Wyborcza.

Zgodnie z tym co pisze gazeta, w pięciu hangarach, które stoją w bok od terminalu pasażerskiego dzień i noc pracują mechanicy. Aby rozłożyć i złożyć małego brazylijskiego Embraera, potrzeba miesiąc czasu. Rutynowy cotygodniowy przegląd Boeinga 767 trwa 24 godziny.

Kiedy zbliża się godzina odlotu maszyna jest transportowana na płytę lotniska i zaczyna się jej tankowanie. Potem przyjeżdżają wózki z walizkami. Dzięki nowemu terminalowi na Okęciu są dwie linie do sortowania bagażu - jedna z nich w pełni zautomatyzowana. Załadunek nie powinien trwać dłużej niż 45 minut.

Z Okęcia latają nie tylko ludzie, ale także listy i paczki - w maju odprawiono stąd 39 ton i 440 kg listów i paczek.

Samoloty wożą pasażerów i przedmioty z Warszawy do 89 miast w 34 krajach. Każdego dnia na stołecznym lotnisku startują i lądują 358 razy.

    • Jak pracuje sie na Okęciu 

      [2009-12-09 10:48 89.78.22.*]

        odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję