TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Inne związane z branżą

Jakie są efekty reklamowania Polski w CNN?

Data wysłania: 2009-11-16 14:28 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Kampania reklamowa Polski, która kosztowała milion złotych była prowadzona przez 18 tygodni. Został ona zrealizowana przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych we współpracy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polską Organizacją Turystyczną i Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych. W jej ramach w CNN emitowano spoty reklamowe na temat Polski i jej atrakcji turystycznych. zostały zaprezentowane następujące miasta oprócz Warszawy, także Gdańsk, Kraków, Łódź i Poznań.

W celu stwierdzenia jaki efekt ona przyniosła, przeprowadzone zostały badania na widzach w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii. Jak się okazało, zdaniem widzów, Polska to kraj o bogatej kulturze, który szybko się rozwija i stanowi dobre miejsce na zlokalizowanie inwestycji.Oto jej wyniki procentowe, najpierw zdanie przeciętnych widzów CNN, a następnie odbiorców reklam Polski, twierdza oni, że Polska:
- ma bogata kulturę, uważa tak odpowiednio 66% i 75% osób,
- posiada wyróżniający się wizerunek, odpowiednio 50% i 62%,
- jest jednym z najszybciej rozwijających się państw Europy 49% i 57%,
- jest atrakcyjnym miejscem na wakacje 48% i 60%,
- daje możliwości inwestycyjne 42% i 56%.

Poza tym 56% widzów CNN, którzy oglądali reklamy odpowiedziało, że chciałoby przyjechać do naszego kraju.

Cała kampania towarzyszyła cyklowi "Autumn Of Change" tzn. programów na temat zmian w Polsce po 1989 r. W jego ramach pokazywano relacje na żywo i reportaże z polskich miast, które przygotowywali korespondenci CNN. Kampania ta została zrealizowana po raz drugi. W 2008 r. MSZ wraz z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, PAIiIZ, POT opracowało 12- tygodniową kampanię. W czasie jej trwania emitowano 625 spotów pokazujących Polskę jako atrakcyjny turystycznie i inwestycyjnie kraj.

    • Reklama Polski w CNN - są efekty? 

      [2009-11-16 14:28 217.197.68.*]

      I to są jeszcze najrozsądniej wydawane pieniądze na promocję Polski. Prosimy o powtórkę !   odpowiedz »

    • Reklama Polski w CNN - są efekty? 

      [2009-11-16 19:12 83.5.167.*]

      Od kiedy Niemcy i Francuzi stanowia istotna widownie CNN??? (I nawet chociazby Anglicy ktorzy stanowczo preferuja ichna BBC...)
      I aby poniesc jakies wnioski z tych liczb, warto byloby wiedziec przy jakiej ilosci osob byly robione badania...   odpowiedz »

      • Reklama Polski w CNN - raczej nietrafiona! 

        [2009-11-17 09:51 217.149.249.*]

        Bardzo słuszne uwagi.
        CNN jako medium globalne to już czas przeszły, szczególnie w Europie.
        Nie bardzo rozumiem do kogo miała być adresowana ta kampania promocyjna?   odpowiedz »

    • Reklama Polski w CNN - są efekty? 

      [2009-11-16 23:35 83.9.122.*]

      Moim zdaniem, nakłady na turystykę są wysokie, ale efekty niewspółmierne. Szkoda... Pieniądze można lepiej zainwestować. Lepiej, tzn. z lepszym rezultatem. Na rynku brak jest ofert ukierunkowanych na konkretnego klienta.

      Przykładem poprawnej polityki marketingowej jest gazeta internetowa www.urlaubsland-polen.info Na jej łamach w sposób kompleksowy prezentowany jest nasz kraj jako miejsce pobytu o każdej porze roku

      Pozdrawiam

      PHU Pomerania
      W. Soroka
      www.reisebetreuung.pl   odpowiedz »

    • Reklama Polski w CNN - są efekty? 

      [2009-11-17 14:18 213.64.141.*]

      na jakiej ilosci osob przpeprowadzone zostaly te statystyki?   odpowiedz »

    • Reklama Polski w CNN - są efekty? 

      [2009-11-17 17:49 83.24.10.*]

      Lepiej póżno niż wcale.   odpowiedz »

    • Reklama Polski w CNN - są efekty? 

      [2009-11-18 04:58 90.224.38.*]

      Dwa oblicza POT!
      Z jedenj strony widzimy konstruktywne dzialania na polu promocji naszego kraju, co potwierdza niewatpliwy sakces eksperymentu z CNN.
      Z drugiej zas strony widzimy setki tysiecy zlotych ulatniajace sie w postaci placonych czynszow za "wypasione" lokale POiT.
      Dla zastanawiajacych sie nad tym fenomenem podpowiem tylko, aby przeanalizowali kto, gdzie i za ile bawi sie w dyrektowanie zagranicznych osrodkow!
      Przyjrzeli sie nazwiskom i powiazaniom konkubiczno-rodzinnym, z poniektorymi >aktywistami> organizacji skupiajacych branze.
      Mam nadzieje, ze i krajowe dzienniki rowniez zaczna zadawac sobie podobne pytania i postanowia uswiadomic nam na czym owe misterium polega.
      A moze prezes POT tez zechce wyjasnic, jakim to cudem osoby skazane prawomocnym wyrokiem moga zajmowac eksponowane stanowiska w administracji panstwowej.   odpowiedz »

      • Reklama Polski w CNN - są efekty? 

        [2009-11-18 10:47 81.210.17.*]

        Czy chodzi o fikcyjny etat w Nowym Jorku dla PiS-owskiego aktywisty Andrzeja Pawluszka?
        Jestem tym osobiście zainteresowana i proszę o więcej informacji na ten temat.
        Nie zgadzam się jednak z pozytywną oceną promocji turystycznej w CNN - to chyba rzeczywiście nieporozumienie.   odpowiedz »

        • Reklama Polski w CNN - są efekty? 

          [2009-11-18 14:06 95.158.100.*]

          Takie organizacje to jedynie pretekst do ulatniania sie kasy przeznaczonej na rozwój turystyki.Turystyka przyjazdowa to u nas margines-nie mamy nic oryginalnego do zaoferowania i przestańmy się oszukiwać.Przyjedzie jedynie troche turystów z Niemiec z pobudek genealogicznych .Ani nasze plaże ani góry ani zabytki nie wytrzymuja konkurencji z tym co maja do zaoferowania inni.Naszą turystyke nalezy promować w kraju-turysta krajowy to jedyny,który moze napedzic koniunkturę.Turysta z zagranicy ma nasz chleb ze smalcem,oscypki,ciemne ulice miast i agroturystyke w głębokim poważaniu.   odpowiedz »

          • Reklama Polski w CNN - są efekty? 

            [2009-11-18 15:20 217.197.68.*]

            Trochę się czytelnik myli. Oczywiście ze nasze Muzeum Narodowe nie wygra z Luwrem, ale Kraków z Pragą czy z Wiedniem może już konkurować, tak samo Częstochowa z Lourdes czy Malbork z którymś z bardziej znanych zamków w Europie - i to właśnie trzeba wykorzystać i promować. Klienci polscy których nie stać na zagraniczne podróże i tak pojadą w Polskę, a Ci których stać, pojadą najpierw do Egiptu "się pokazać".
            Uważam że można byłoby spróbować ewentualnie wspólnej reklamy np Budapeszt i Kraków lub Praga - Kraków na dalszych rynkach, wiadomo że jak przyjeżdża gość z Japonii lub Kanady to nie przeznacza tylko tydzień czy dwa na same Czechy lub samą Polskę. Wspólnie promując 2-3 miasta czy państwa regionu można "wojować" nawet z atrakcjami Francji czy Skandynawii.   odpowiedz »

            • Reklama Polski w CNN - są efekty? 

              [2009-11-18 16:19 95.158.100.*]

              Budapeszt i Praga juz maja swoja renomę i raczej nie potrzebują naszej pomocy ani "przyklejenia" Wegrzy maja swoja niepowtarzalna egzotykę,Praga zabytki i inne atrakcje.Akurat Kraków nie wymaga promocji bo to jedyne miasto,budzace zainteresowanie z powodu Wieliczki i bliskości Oświecimia-mniej z powodu zabytków a raczej z dzielnicy Kazimierz.
              Zamków lepszych lub gorszych od Malborka czy Wawelu jest w Europie na pęczki-a nie kazdy turysta jest na tyle zainteresowany historia zeby docenic ich szczególne walory-ot jeden zamek wiecej do zwiedzenia.Polska krajem turystycznym nie bedzie mimo najszczerszych checi politykow nie majacych pojecia co zrobic z bezrobociem po likwidacji przemysłu i łudzacych obietnicami turystycznej zyły złota.My jestesmy krajem idealnym dla rolnictwa i przemysłu-czyli tego co jest likwidowane.Nasze zaplecze turystyczne (zabytki)nie wytrzymuje porównania z innymi krajami Europy-do tego dochodzi klimat.żadna promocja nikogo nie zmusi do wizyty w nudnym i smetnym kraju-te pieniądze proponuje mimo wszystko skierowac na turystyke krajową wlaśnie po to by nasz turysta,który jeszcze ma pieniadze "szpanował" nie w Egipcie ale w Sopocie ,puszczy Kampinoskiej lub na Roztoczu. Wyrzuca sie kasę na broszury ktorych nikt nie czyta,programy,których nikt nie ogląda i nikomu niepotrzebne placowki zagraniczne.Taka placowka mogłaby być jezeli rozliczano by ja z konkretu-tzn ilu konkretnie w kazdym roku działalności przyjechalo turystów bo przeczytali broszurke albo obejrzeli program.Taka kontrola jest niemożliwa-placowki te nalezy zlikwidować a za te pieniadze promowac Polke dla rodzimego turysty.   odpowiedz »

              • Reklama Polski w CNN - są efekty? 

                [2009-11-18 22:51 90.224.38.*]

                "czytali broszurke albo obejrzeli program.Taka kontrola jest niemożliwa-placowki te nalezy zlikwidować a za te pieniadze promowac Polke dla rodzimego turysty"
                Bardzo prosze przeczytac ow wpis raz jeszcze i gleboko sie zastanowic.
                Placowki zagraniczne sa, nie tylko potrzebne, ale i konieczne.
                Przygladam sie takowym i w Berlinie i w Budapeszcie bardzo czesto. Jedyne co nalezaloby uczynic z mniej popularnymi krajami, to znane doskonale rozwiazania np. holenderskie, gdzie stosuje sie zasade Home Office. Biuro lezy gdzies za przyslowiowym zadupiu i czysz jest zdecydowanie nizszy, komputer, telefon, fax i steplownica do kopert, w ktore wklada sie broszury promocyjne.
                trzy osoby w zupelnosci by wystarczyly. Najczesciej sa to "tubylcy" bez potrzeby dyrektorow, radcow, doradcow, ksiegowych i ...pakowaczy.
                Uczmy sie od lepszych, a na pewno osiagniemy sukces.   odpowiedz »

        • Reklama Polski w CNN - są efekty? 

          [2009-11-18 22:41 90.224.38.*]

          W tym wypadku chodzi o Sztokholm.
          Jest wyrok, ale sa tez powiazania, na ktore prezes POT nie moze przymknac oczu. Osobiscie poruszalam ow fakt z potowskimi "oficjelami"
          ale jesli zwroci pani uwage na drugie nazwisko, to wiadomo juz...gdzie lezy pies pogrzebany!

          Numer wpisu: 1518
          Data wpisu: 2008-11-18
          Data wydania wyroku: 2008-09-16
          Sygnatura akt: Sygn. akt XVII AmC 60/08
          Nazwa i siedziba sądu: Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
          Oznaczenie powoda: Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
          Oznaczenie pozwanego: Małgorzata Hudyma i Józef Ratajski prowadzący działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej pod nazwą "RAJBM - IKARIA TOURS" s.c. w Warszawie
          Postanowienie uznane za niedozwolone: "Podpisując umowę - zgłoszenie uczestnictwa wyrażają jednocześnie Państwo zgodę na przetwarzanie, uaktualnianie i udostępnianie swoich danych osobowych, niezbędnych dla realizacji imprezy oraz dla celów promocyjnych Biura (zgodnie z art. 23 pkt. 1 ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r.)"
          Branża: Turystyka
          Irmina i Robert / Gdynia.   odpowiedz »

    • Reklama Polski w CNN - są efekty? 

      [2009-12-06 21:50 83.9.210.*]

      chcecie turystyki - niech pot wreszcie wprowadzi zmiany takie aby servis był mo żliwy jak w egipcie czy hiszpanii - prawa dla inwestorów ( ULGI, PRAWO PRACY I WYNAGRODZEŃ), PRAWO ZYSKÓW! ręce opadają - mamy tak wiele do zaoferowania, a tak mało pomocy i promocji i propagandy wspólpracy zamiast wspólnego topienia się! zagranicą topią sie wrogie kraje, ale wewnatrz kraju- wspópracuja.

      w polsce - miales chamie złoty róg.... czy to nie ma konca?   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję