Rząd chce, aby wycieczki podrożały?
Data wysłania: 2009-11-13 13:21 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Kosztem droższych wycieczek Polacy przyczynią się do zwiększenia budżetu państwa - tego chcą posłowie. 17 listopada 2009 sejmowa podkomisja ds. nowelizacji prawa lotniczego może przyjąć nowe przepisy prawa lotniczego. Według propozycji przewoźnicy zarejestrowani w Polsce będą mieć pierwszeństwo w wykonywaniu lotów poza Unię Europejską.
W praktyce oznacza to droższe połączenia czarterowe, a więc wyższe ceny wycieczek. Biura podróży będą zmuszone korzystać z drogich czarterów. Nie będą mogły bowiem wynajmować tanich samolotów egzotycznych linii lotniczych.
Polski rynek czarterów ciągle się rozrasta. Obecnie wyceniany jest na 2,5 mld zł. Toczy się więc walka o duże pieniądze.
Propozycje rządową gorąco popierają PLL LOT i Air Italy, oczywiście głównie z tego względu, by wyeliminować konkurencję i przysporzyć sobie dochodów.
Zwolennicy nowelizacji argumentują, że na nowych przepisach zarobi budżet, bo do kasy w formie podatków pośrednich i bezpośrednich może wpłynąć nawet 300 mln zł.
Pomysł ingerencji w rynek przewozów czarterowych nie jest pomysłem dobrym zarówno z punktu widzenia gospodarki, jak i patrząc przez pryzmat organizatorów wypoczynku.
Gdy touroperatorzy będą zmuszeni kupować drogie bilety czarterowe, to wzrosną ceny wycieczek i Polacy zrezygnują z wyjazdów. Oznaczać to może masowe upadki biur podróży i zwolnienia wielu osób, pracujących w tym sektorze. Zadowoleni z pomysłu mogą być natomiast krajowi hotelarze i restauratorzy, bo być może, że polscy turyści zrażeni drogimi wyjazdami egzotycznymi zechcą wypoczywać w kraju.
Rząd chce wpłynąć na rynek przewozów czarterowych [2009-11-13 13:21 188.33.59.*] LOT i AIR ITALY czym chcą latać tymi zaoranymi wiekowymi latającymi trumnami / przecież LOT to bankrut - niech rząd się pochwali ile kasy wpompowali w CENTRALWINGS ! ? na pokrycie jego zadłużeń i jakie straty wygenerował , najlepsze że nastepnego dnia te trasy z których Centralwings zbanił wzięli inni przewoznicy i do tej pory robią na tym kasę ! - leciałem AIR ITALY ten wrakowy powietrzny autobus był w takim stanie technicznym a jego silnik dawał takie odgłosy że nie było słychać co mówi personel pokładowy / niech LOT upadnie i skonczy sie fikcja trzymania i pompowania kasy do studni bez dna ! - MASZYNY LOTU SA POPROSTU STARE ! odpowiedz »
Rząd chce wpłynąć na rynek przewozów czarterowych [2009-11-13 13:23 188.33.59.*] a PRAWO LOTNICZE ? niech określi termin odpowiedzi lini lotniczej na reklamacje bo nie ma tego w żadnym przepisie odpowiedz »
Rząd chce wpłynąć na rynek przewozów czarterowych [2009-11-13 13:31 188.33.59.*] często to " egzotyczne " linie lotnicze mają lepsze technicznie i rocznikowo samoloty niż nasz upadający LOT ... chyba zapomnieliśmy że Centralwings to twór LOTu i ile było afer z opóżnionymi czarterami i problemami technicznymi w obsłudze czarterów - dla mnie LOT ma takie same myślenie tzn niezmienne na poziomie pkp odpowiedz »
Rząd chce wpłynąć na rynek przewozów czarterowych [2009-11-24 12:33 83.6.28.*] Dokladnie PLL LOT myśli jak PKP w Polsce. Na sile ratują coś co tak naprawdę powinno już upaść dawno temu. Stworzyć wszytko od nowa. Nowa firma z nowym pomyslem na rozwój i z nowymi samolotami, wtedy można myśleć o przyszlości i rywalizacji z Europą. A tak na sile próbują utrzymać coś, co jest już nierentowne od dawna i sztucznie trzymane przy życiu. odpowiedz »
Rząd chce wpłynąć na rynek przewozów czarterowych [2009-11-13 13:45 62.29.253.*] Nic nie zdorzeje bo zagraniczne czartery dalej beda mobly latac. Chodzi o to by polskie mialy pierwszenstwo. Przeciez juz teraz latamy Air Italy Polska oraz LOT na wakacje i co? Jest drozej? odpowiedz »
Rząd chce wpłynąć na rynek przewozów czarterowych [2009-11-13 13:59 77.253.202.*] Brawo, zapraszamy zatem do wylotów z Niemiec. Ceny na lato 2010 są przeciętnie o 6-12 % niższe niż w roku ubiegłym, linie lotnicze są sprawdzone i poziom usług jest wysoki. Biura nie muszą upadać, tylko przemyśleć co jest dla klienta lepsze. Pisząc biura mam na myśli agentów a nie organizatorów. Ci ostatni niech się sami gryzą w ogon. odpowiedz »
Rząd chce wpłynąć na rynek przewozów czarterowych [2009-11-18 11:25 83.5.161.*] Jak się organizator ugryzie w ogon i umrze to co Ty AGENCIE (Tomku) będziesz sprzedawał??? Sam zorganizujesz imprezy??? Oj ludzie... najpierw myślcie a dopiero potem piszcie. odpowiedz »
Rząd chce wpłynąć na rynek przewozów czarterowych [2009-11-24 12:26 83.6.28.*] Drogi Organizatorze ! Jeśli twoja organizacja kuleje, to co mi jako agent po takim organizatorze marnym? Jak to mówią "Z gó... bata nie ukręcisz". I te glodowe stawki prowizyjne. Też mi źródlo utrzymania. Zorganizuj się sam odpowiedz »
Rząd chce wpłynąć na rynek przewozów czarterowych [2009-11-13 14:00 83.5.147.*] Polacy nie beda spedzac urlopu w Polsce bo pojada do Berlina i z tamtad poleca na wakacje. Egzotyczne wycieczki beda tylko dla ludzi bogatych. poza tym co w polsce moze dorownac np. Egiptowi??? odpowiedz »
Rząd chce wpłynąć na rynek przewozów czarterowych [2009-11-13 14:10 89.171.235.*] BRAWO!!!!! odpowiedz »
Rząd chce wpłynąć na rynek przewozów czarterowych [2009-11-13 15:03 89.171.127.*] Proszę mi wytłumaczyć co jest złego w tym, że Rząd i Polski Parlament dbają o interes polskiego przewoźnika PLL LOT i jednocześnie chcą zwiększyć dochody budżetu Polski? Moim zdaniem, gdyby tego nie robiły, to by było źle. odpowiedz »
Rząd chce wpłynąć na rynek przewozów czarterowych [2009-11-13 16:12 77.113.65.*] Słuchaj szanowny anonimowy internauto. Ekonomia i inteligencja jest dla Ciebie odległa. Można chronić swój rynek, polski rynek, ale najpierw należy sprywatyzować w dobrym tego słowa znaczeniu. Urzędnicy zawsze wszystko spieprzą ponieważ biurko zamykają o o 16.00 a w blokach startowych do domu są o 15.00. I najlepiej regulować prawa ekonomiczne które są naturalne??? Nie zdecydowanie nie. Co znaczy przyznawać pierszeństwo jakiemuś przewoźnikowi. Jakość jakość, polscy turyści sami potrafią wybrać. Jan Gołąbek odpowiedz »
Rząd chce wpłynąć na rynek przewozów czarterowych [2009-11-13 15:29 188.33.95.*] oczywiscie na stronach niemieckich znajdziemy super tanie oferty - zapraszam do ich korzystania maja / dobre linie czarterowe i sprawdzone hotele a nie to co polscy touroperatorzy - BIEDA NA MAXA ! skoro zniknela Brazylia ? a Kuba jest zima robiona AIR FRANCE z mega wysoką ceną to znaczy - że jest mega BIDA - chyba że tunezja i egipt na który już większość nie może patrzeć - słowem KRYZYS jest w biedzie oferty przygotowanej przez polskich tour operatorów / my sie poprostu cofamy - ten zimowy sezon pokazał wszystkim że jesteśmy prowincjonalnym rynkiem dla zagranicznych incoming / na dodatek nie ma zadnego dobrego sprawnego samolotu do obskoczenia egzotyki wylatujacego z Polski / na rejsy powyzej 8-10 godzin lotu - BIDA i PROWINCJA / sezon zimowy 2009/2010 to porażka wszystkich polskich tour operatorow typu exim/itaka/rainbow - jestesmy cienkim rynkiem a lepszy od nas jest nawet rynek czeski z ktorego exim polska korzysta - wstyd ! BRAWO DLA CZECHOW ! odpowiedz »
Rząd chce wpłynąć na rynek przewozów czarterowych [2009-11-13 16:06 83.7.146.*] Jak widać to wielkimi krokami obecny rząd chce POwrócić do sprawdzonych komunistycznych praktyk monopolistycznych. Rząd nie interesuje się rodzimą turystyką. Nie ma nawet ministerstwa turystyki ale niszczyć to co wykona ciężką praca "Polak" i z czego żyje dużo Polaków to jest pierwszy.Mżonki o wypoczynku w kraju to tylko nieodpowiedzialny bełkot pismaka. odpowiedz »
Rząd chce wpłynąć na rynek przewozów czarterowych [2009-11-13 17:25 83.3.154.*] tak to moze poslowie niech zarabiaja 2 tys zl i jada na wycieczke!!!! do gazu z idiotami odpowiedz »
Rząd chce wpłynąć na rynek przewozów czarterowych [2009-11-13 21:59 77.79.255.*] proszę o wytłumaczenie, dlaczego w innych krajach ue touroperatorzy korzystają głównie z lokalnych lini lotniczych? dlaczego w czechach lata sie csa i lata on bezposrednio na kube dominikane itd ? czytalem ze uzycie boeing 757 jest tansze nawet z miedzyladowaniem niz uzycie boeinga 767 czy airbusa a310. jak to jest? odpowiedz »
757 wcale nie jest tańszy [2009-11-14 13:48 92.206.111.*] Przelot do dalekich destynacji B757 wcale nie jest tańszy od przelotu nowoczesnym samolotem np A320 lubB767 (choć to już jest trochę starszy model). Różnica w cenie może być jedynie tylko dlatego, że 25 letnie 757 są już spłacone i do ceny biletu nie dochodzi koszt spłaty leasingu. Jednak jestem pewien, że przelot bezpośredni np do VRA, POP czy PMV jest przyjemniejszy dla klienta, niż kilkukrotne międzylądowania i 20 godzin w samolocie, jak to miało do tej pory z Prima Charter. Gdyby 757 były takie wspaniałe, Prima nie padła by na pysk jak rozjechana żaba. odpowiedz »
Rząd chce wpłynąć na rynek przewozów czarterowych [2009-11-14 08:44 77.253.253.*] rząd nich odda swoje wypłaty a nie ludziom zabiera możliwość wypoczynku ! skurwie..... odpowiedz »
Rząd chce wpłynąć na rynek przewozów czarterowych [2009-11-19 20:12 89.78.17.*] Dlaczego Tusk jest taki uparty, podnieśli by o 100 % podatki na trzy lub cztery lata i byłoby po ptokacxh, wyszli byśmy z problemow finansowych jako kraj odpowiedz »
|