Polska i litewska ITD przeprowadziły wspólną akcję kontrolną
Data wysłania: 2009-10-20 08:38 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Polska i litewska Inspekcja Transportu Drogowego zaplanowała na bieżący rok sześć wspólnych działań kontrolnych. W dniu 22 kwietnia odbyła się pierwsza akcja.
Podlaski Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego oraz Oddział Kowieński państwowej Inspekcji Transportu Drogowego przy Ministerstwie Transportu Republiki Litwy przeprowadzili wspólne działania kontrolne w Kalwarii i na przejściu granicznym Kalwaria - Budzisko po stronie litewskiej oraz w Budzisku i Szypliszkach po stronie polskiej.
Podczas akcji skontrolowano 56 pojazdów, w tym 17 polskich, 10 litewskich i 29 należących do przewoźników z innych krajów. Inspektorzy stwierdzili naruszenia przepisów czasu pracy kierowców, prawa o ruchu drogowym oraz przepisów dotyczących przewozu drogowego towarów niebezpiecznych.
WITD w Białymstoku wydała 5 decyzji administracyjnych o nałożeniu kary na 5750 zł oraz ukarała 7 kierowców mandatami karnymi na kwotę 750 zł. Litwa nałożyła 9 kar finansowych na sumę 3800 litów.
Wicewojewoda Podlaski Wojciech Dzierzgowski zaprosił na spotkanie Naczelnika Oddziału Kowieńskiego państwowej Inspekcji Transportu Drogowego przy Ministerstwie Transportu Republiki Litwy Jonasa Gaubšas oraz jego zastępcę. W spotkaniu uczestniczył też Podlaski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego Mikołaj Linkiewicz i jego zastępca. Na spotkaniu omówiono zadania ITD na Litwie i w Polsce oraz wyniki skoordynowanych kontroli przeprowadzonych przez obie formacje w roku 2007.
Kompromitacja ITD [2009-10-20 08:38 83.31.52.*] Wyniki tych kontroli to KOMPROMITACJA ITD Polski i Litwy. Miejsce kontroli trafione, ale wyniki - chyba większość polskich kierowców miała dziurę w zastawionej sieci. Wszyscy wiedzą, że jest to droga powrotna kierowców jeżdżących do Rosji, wszyscy wiedzą, że zdecydowana większość kierowców nie robi tam nawet odpoczynków dziennych (nie licząc czekania na rozładunek, a to czasami trwa nawet tydzień). Łamanie norm czasu pracy kierowców na trasach EU-RUS-UE i PL-RUS-PL to okrótna codzienność. Wyłączniki, magnesy zostały odłączone przy wjeździe na Litwę i nikt tego nie zauważył? Nie wierzę! Pewnie wszystkie karnety TIR, CMR-ki i paszporty były dobrze ukryte z kursu TAM, powrót oczywiści na pusto ( ale z pełnymi kotłami). Ciekawe ilu jechało prosto z Moskwy bez jakiejkolwiek PAUZY nie licząc tych teoretycznie wykręconych na przejściach granicznych. Takie wyniki kontroli nie dziwią tylko laików, a dziwi mnie fakt, że cała reszta siedzi cicho. Gdzie kontrole i ich wyniki firm, które dostają zezwolenia na ROSJĘ, gdzie wykresówki i kilometry z tych kursów? Sam mogę odpowiedzieć na to pytanie - Zezwolenia wykorzystane, a wykresówek i kilometrów BRAK, w zdecydowanej większości. Ale to jest POLSKA i wszystko jest OK. Marcin Siedlce odpowiedz »
Kompromitacja ITD [2011-01-18 17:55 83.2.238.*] marcin a ty to ile na magnesie jezdzisz odpowiedz »
Kompromitacja ITD [2011-01-18 17:58 83.2.238.*] a co ty za jeden ze tak biadolisz teraz odpoczniesz bo zezwolen nie dostanie polska odpowiedz »
Kompromitacja ITD [2011-01-31 19:34 89.161.85.*] powalony jesteś!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! odpowiedz »
|