TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Baza turystyczna

Polscy hotelarze nie chcą franczyzy?

Data wysłania: 2009-09-28 09:22 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Podejście do franczyzy na polskim rynku hotelowym jest na razie dość sceptyczne. Obecnie na zasadzie franczyzy w Polsce nie działa nawet 1% obiektów. Podczas gdy odsetek franczyzy w światowym hotelarstwie wynosi 65%, w USA - 75% - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Większość hoteli w Polsce to niezrzeszone w żadnej sieci obiekty należące do prywatnych osób lub firm. Sieci hotelowe, takie jak Starwood (właściciel marki Sheraton, Bristol i Westin), Carlson (Radisson Sas), Qubus czy Hilton, wciąż bazują na własnych obiektach bądź wybudowanych na ich potrzeby, którymi same zarządzają. Duże sieci hotelowe nie mają zaufania do franczyzy w Polsce.

Maciej Grelowski, były prezes Orbisu, ekspert rynku hotelowego twierdzi, że polski rynek hotelowy będzie jednak ewoluował w stronę tworzenia grup. Nowo budowane hotele w naszym kraju coraz częściej będą wciągane do wielkich sieci, bo będą chciały wprowadzenia jednolitych standardów, realizowania wspólnych zamówień, wspólnej polityki marketingowej.

Krzysztof Milski, prezes Polskiej Izby Hotelarstwa, liczy, że w ciągu dziesięciu lat powstanie ok. 500 tanich hoteli pod marką Chaber.

Swoje pierwsze hotele zamierza wkrótce uruchomić w Polsce sieć Wyndham. Będą to istniejące już obiekty należące do prywatnych właścicieli, które zostaną dostosowane do standardów amerykańskiej sieci - pisze dziennik.

Do Polski zamierza wejść druga co do wielkości sieć hotelowa na świecie - Choice, która na początku będzie tworzyć hotele ekonomiczne marki Comfort i Quality.

Na rozwój franczyzy w naszym kraju zdecydowała się sieć Best Western, Accor (hotele pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, Ibis i Etap należącymi do Francuzów buduje Orbis) oraz InterContinental (większością obiektów zarządza brytyjska grupa Azure Properties).

    • Hotel na zasadzie franczyzy 

      [2009-09-28 09:22 95.158.100.*]

      Płacic za nazwę? to szukanie głupich zeby zbic kase bez inwestycji.
      Kazda sieć powoduje podrozenie usług i towarów bo tworzy sie "czapa" a mielismy od przeróznych zbędnych form nadrzędnych odchodzić.   odpowiedz »

      • Hotel na zasadzie franczyzy 

        [2009-09-28 12:30 83.26.173.*]

        Wybór franczyzowego partnera powinien być poprzedzony odpowiednimi analizami, bo rzeczywiście sama nazwa (marka) nie spowoduje wzrostu gości w hotelu.
        Wśród naszych klientów, są hotele, które wycofały się z kilku międzynarodowych sieci, bo nie uzyskały zbyt wielu korzyści. U nas dostały szereg udogodnień (znane w sieciach) i inne usługi dostosowane do lokalnego rynku za mniejsze obciążenia finansowe i utrzymanie niezależności.

        www.unyk.eu   odpowiedz »

        • Hotel na zasadzie franczyzy 

          [2009-09-29 07:05 95.158.100.*]

          Jedyną korzyścia dla hotelu jest klient-wszystko inne to tylko dużo szumu zeby wyciagnac kasę.Klienta nie będzie bo społeczeństwo biednieje a turysta zagraniczny bywa tylko w sezonie bo i po co tu przyjeżdżać?   odpowiedz »

          • Hotel na zasadzie franczyzy 

            [2009-09-29 12:35 83.26.174.*]

            Wszystko sprowadza się do klienta. tj. gościa hotelu, jednak to hotel decyduje jak pozyskuje tego klienta. Jeśli polska turystyka nie jest tak bardzo rozwinięta, to hotel szuka innych sposobów na pozyskanie gościa.
            Nie można generalizować, że słaba promocja Polski to jedyny winowajca, jest szereg innych, różnych czynników.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję