Niemcy muszą zapłacić odszkodowanie za wypadek rosyjskiego s
Data wysłania: 2006-08-01 14:53 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Baszkirskie Linie Lotnicze otrzymają odszkodowanie od niemieckiej strony za za katastrofę, której uległ przed dwoma laty pasażerski samolot tych rosyjskich linii, Tu-154.
W nocy z 1 na 2 lipca 2004 roku na południu Niemiec, przy granicy ze Szwajcarią, doszło do zderzenia rosyjskiego samolotu z boeingiem międzynarodowej firmy przewozowej DHL. W kolizji zginęło 71 osób, ofiarami były głównie rosyjskie dzieci znajdujących się na pokładzie Tupolewa.
- Choć samolot był prowadzony przez szwajcarskich kontrolerów w Zurychu z firmy Skyguide, Niemcy muszą zapłacić odszkodowanie, bo do kolizji doszło w niemieckiej przestrzeni powietrznej i przekazanie obowiązków kontrolnych Szwajcarom nie było prawnie wiążące - argumentował sąd.
Śledztwo wykazało, że samoloty zderzyły się, gdy drugi szwajcarski kontroler był chwilowo nieobecny na stanowisku pracy. Automatyczna aparatura sygnalizacyjna była wówczas poddawana konserwacji, a główna linia telefoniczna nie działała z przyczyn technicznych. Kontroler lotów nakazał zmienić kurs rosyjskiemu samolotowi i w ten sposób doprowadził do tragedii.
Oficjalny raport z 2004 roku Federalnego Ośrodka Badania Wypadków Lotniczych (BFU) mówi, że system bezpieczeństwa szwajcarskiej firmy kontroli lotów, Skyguide, tamtej tragicznej nocy, miał duże luki, natomiast załoga Tu-154 nie była wystarczająco zaznajomiona z funkcjonowaniem pokładowego sygnalizatora antykolizyjnego TCAS (Traffic Alert and Collision Avoidance System).
Peter Nielsen - 36 - letni szwajcarski konroler lotów, który częściowo ponosi winę za tragedię, został zasztyletowany przez Rosjanina Witalija Kałojewa, który stracił w katastrofie rodzinę - żonę i dwoje dzieci. Rosjanin został skazany przez sąd w Zurychu w październiku 2005 roku na karę ośmiu lat więzienia za zabójstwo z premedytacją.
Odszkodowanie za wypadek [2006-08-01 14:53 212.160.111.*] No i dobrze zrobił chwała mu zato posiedi i wyjdzie , tylko nie wiem czy mu to pomoze . A taki kontroler majacy na sumienniu tyle dzieci nie powinien chodzic po ziemi . takie jest moje osobiste zdanie . Honorata odpowiedz »
Odszkodowanie za wypadek [2006-08-05 01:47 213.76.46.*] 1/ kontroler wcale nie był winien- były na ten temat juz filmy dokumentalne- pod grożba wyrzucenia z pracy odłączono mu wszystkie narzędzia pracy- komputer i telefon- pod pretekstem przegladu. 2/ Katastrofa wydarzyła sie rzeczywiście na terytorium Niemiec , jednak na podstawie zawartej umowy obszar ten kontrolowała prywatna / sic!/ firma szwajcarska. Oczywiście jak to Szwajcarzy , wyłgali się od jakiejkolwiek odpowiedzialności za wypadek. Koszty poniosą niemieccy podatnicy. Jest to poprostu szokujący przypadek korupcji na wysokim szczeblu. odpowiedz »
Odszkodowanie za wypadek [2006-08-07 22:44 84.63.168.*] Pani Honorato !
Czy zastanowila sie Pani nad tym co Pani pisze?
SIEGFRIED FLÖGEL XANTEN odpowiedz »
Odszkodowanie za wypadek [2007-05-17 15:50 83.10.38.*] to nie było tak zawiniło wiele czynników.Bardzo wiele dwa były zasadnicze kontroler nakazał TU 154 schodzić w dół nie wiedząc że DHLowi tez z innej stacji nadano by schodził tez w dół, 2-bład pilota który mimo systemu który mu pokazywał wcześniej by zchodził-on nie ragował.Ale przed nałozyło sie również wiele innych wydawałoby sie prostych uchybień, jak naprawa sprzętu z którego kontroler nadawał- przede wszystkim został odłączony alarm który informował o wcześniejszym ewentualnym zderzeniu się- kontroler o tym nie iwedział,2-pracował sam na 2 stanowiskach,3- poprzez prace remontowe w stacji kontrolnej obraz był zwolniony-miał opóżnienie. Nie ma co juz mówić ale było wiele błedów i 1 osoba tu nie zawiniła, całe lotnictwo które nie ustaliło konkretnego prawa lotniczego. Pół roku wcześniej w Japonii doszłoby również do zdezenia -cudem wszyscy ocaleli dzieki pilotom, lecz wnioski nie zostały z tego wyciągniete i nie tylko o tym przypadku bo i były wcześniej inne.... Pokój zmarłym. a to co było po wypadku dochodzenie mówiac szczerze polityczne aż szkoda mówić odpowiedz »
Niemcy muszą zapłacić odszkodowanie za wypadek rosyjskiego s [2007-05-18 15:33 83.15.101.*] W cyklu o katastrofach lotniczych, który pojawia się na NG pokazywane są przypadki takich (co najmniej) niefrasobliwości zarówno pilotów jak i służb technicznych, że aż się dziwię, że nie ma co klika dni jakiś większych wypadków. Wprawdzie po każdym razie są wprowadzane jakieś zmiany w szkoleniach, procedurach lub w montażu (a przynajmniej tak twierdzą), ale wiele spraw nie znajduje jednoznacznego rozwiązania. Utkwiło mi w pamięci powtarzane w wielu odcinkach stwierdzenie, że pilot w trakcie lotu powinien zajmować się pilotowaniem samolotu, a nie innymi sprawami, na przykład badaniem dlaczego nie świeci się kontrolka. Machinalne potwierdzanie poleceń autopilota nie koniecznie jest najlepszą decyzją... odpowiedz »
Odszkodowanie za wypadek [2007-05-19 18:49 87.205.75.*] Wydaje mi się, że winy nie ponosił kontroler, a niejednolity system mówiacy o tym, kogo w razie wypadku słuchać, kontrolera czy urządzenia TCAS. Na wschodzie wpaja sie pilotom, że słuchać powinni urządzenia, w pozostałych częściach świata jest to dowolne. Nie rozumiem natomiast, dlaczego Honorata posądza za to właśnie kontrolera? To ie on zawinił, gdyż nie miał wpływu na to, jakie obyczaje panowały w Skyguide oraz za to, co robili mechanicy. Agnieszka odpowiedz »
Odszkodowanie za wypadek [2009-08-10 21:17 85.89.185.*] Uległeś wypadkowi? Nie przyznali Ci odszkodowania? Pomogę w sporządzeniu zgłoszenia szkody, sądowym dochodzeniu odszkodowania oraz udzielę wszelkiej możliwej informacji. Pisz: wws.lucas@wp.pl odpowiedz »
Odszkodowanie za wypadek [2007-07-12 11:21 89.78.25.*] Bez komentarz ja myśłe że to jest zbęde odpowiedz »
Odszkodowanie za wypadek [2007-10-05 23:52 68.22.195.*] Pilot rosyjskiego samolotu zastosowal sie do polecenia kontrolera ktore bylo sprzeczne ze wskazaniami systemu TCAS zalecajacemu inne dzialania (zwiekszenie wysykosci lotu). PIC (pilot in command) MA ZAWSZE decydujacy glos i moze oraz powinien podjac dzialania ktore w/g niego zapewnia bezpieczenstwo lotu. Musi zglosic podjete dzialania kontrolerowi aby ten zmienil swoje pozwolenie (CLEARANCE). Jesli chodzi o prace kontrolera to zapewne zrobil co mogl. Moim zdaniem systemy kontroli ruchu lotniczego jaku startegicznie wazny powinien pozostac w rekach panstwa a nie w celach oszczednosci byc prywatyzowany. Marcin odpowiedz »
Odszkodowanie za wypadek [2008-05-24 14:47 83.27.69.*] kto jak kto ale polak to powinien wiedzieć, że państwowe nie znaczy lepsze niż prywatne(1970-1990). Jak również widzieć że prywatne nie znaczy tańsze niż państwowe(1990-2008). odpowiedz »
|