TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Turystyka krajowa

Żegluga turystyczna na polskich rzekach nadal raczkuje!

Data wysłania: 2006-07-17 05:33 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Podczas gdy na zachodzie Europy żegluga turystycza stanowi prężną gałąź turystyki, w Polsce zaledwie raczkuje. Pomimo wielu deklaracji ze strony nadrzecznych miast do tej pory nie ma kompleksowych planów zagospodarowania polskich rzek. Brakuje portów, do których mogłyby przybijać statki i jachty oraz stacji paliw, które umozliwiałyby dalekobieżną żeglugę, między innymi dlatego jeszcze przez wiele lat trudno będzie dopłynąć statkiem z Berlina do Wrocławia.

Co ciekawe z budową portów lepiej niż bogaty Dolny Śląsk radzi sobie biedniejsze województwo lubuskie, m.in. trwa właśnie budowa trzech przystani w Bytomiu Odrzańskim, Nowej Soli i Sulechowie.

Musi być prąd, woda, musi być nabrzeże, stacja paliw - jak przekonują lokalne władze wszytstkie te elementy będą gotowe w połowie przyszłego roku.
Jednak, by mało znany do tej pory Bytom Odrzański miał być chetnie odwiedzany musi zostać załatana logistyczna dziura po stronie Dolnego Śląska - na drodze do Wrocławia muszą powstać jeszcze dwa porty, a ich budowa pozostaje na razie w sferze planów.

    • Żegluga turystycza? 

      [2006-07-17 05:33 84.10.18.*]

      Ilość jactów żaglowych i motorowych, barek mieszkalnych, stateczków pasażerskich liczy się we Francji czy Niemczech na setki tysięcy. W samej Szwecji małych jednostek, do 12 metrów jest ponad milion a ten kraj tylko na turystyce wodnej zarabia niemal połowę przychodów całej polskiej turystyki. Na jednej z konferencji mówiłem, iż z Ostrawy do Sczecina albo Gdańska, więc niemal od źródeł Odry, Wisły, dolecieć mozna w godzinę - zaś płynąć np. 2 tygodnie, odwiedzając największe, najpiękniejsze miasta Polski ale i nieznane "perełki", gdzie diabeł mówi dobranoc. Przynajmniej od czasów potopu. Szwedzkiego. Regularnie dostaję maile w stylu "jesteśmy trzypokoleniową rodziną każde wakacje spędzającą na wodzie, najdalej na wschodzie byliśmy w Berlinie. Czy da się z niego dopłynąć do Poznania, Wrocławia, Warszawy, Elbląga, Augustowa? Gdzie kupić mapy?" - no właśnie... Niedawno dla angielskiego małżeństwa przeglądałem parę tysięcy pozycji największej internetowej polskiej księgarni. Z marnym rezultatem. Bo nawet ponownie nie odpisali do mnie. Chcieli u nas spędzić miesiąc czy więcej, "troszkę" więc dłużej niż kierowcy TIR, ale pewnie krócej niż "tirówki".
      Ale jak komentowany tu tekst pokazuje, że turystyka wodna nie jest "wyspową", gdzie z biletem za złotówkę można przylecieć z drugiego końca kontynentu. Wymaga współpracy wielkich miast i małych gmin. Nawet, jesli koszty w całym kraju porównywalne są do budowy paru kilometrów autostrady.
      Redakcję serwisu i czytelników zachęcam, by poszperać w informacjach o pracach nad Wartą i Notecią - którymi mozna wpłynąć do niemal całej Polski...
      Choć nie jestem ministrem od 3 statków i 2 portów...   odpowiedz »

      • Żegluga turystycza? 

        [2007-01-22 10:17 83.19.72.*]

        Witam, poszukuję barki turystycznej do wynajęcia na wakacje, chciałbym zwiedzić odrę na odcinku Kędzierzyn-Koźle Szczecin.
        Pozdrawiam
        Bartek   odpowiedz »

    • Żegluga turystycza prężną gałązią turystyki? 

      [2008-12-15 01:16 83.21.156.*]

      czas juz dobierac się do PZŻ i PZMi MW i wywalać dla rekreacji patenty motorowodne , bo one są przyczyną że rekreacja w Polsce się nie rozwija . Ogromna rzesza polityków zajmuje się tym kto im zalazł za skóre , a nie gospodarką , Trzeba się skupić na tym by udostępnić rzeki ,oraz jeziora bez uprawnień tak jak to jest na kanałach Francji czy innego państwa Europy . Trzeba przyciskać posłow by oddzielili rekreacje od sportu . Jeżeli zwolnimy barki motorówki oraz jachty z uprawnień dla rekreacji to tak jak w innych krajach ludzie będą sobie mieszkać na wodzie i nie trzeba będzie ponosić innych kosztów , to rozwój nastąpi barzdo szybko . Moja propozycja jest znieśc patenty do 15m długości i ustalić nie od mocy silnika jak jest to do dzisiaj tylko od prędkości jak to jest w Holandii, np kanał od 5 -20 na godz. morze port 1Mm 5-20powyzej ile kto chce jak mu daje maszyna . Od kontroli powinna być policja wodna oraz policja Morska ,.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję