TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Głos w sprawie tendencji spadkowej w krakowskiej turystyce

Uczestnicy dwóch dyskusji, które zostały zorganizowane przez radiową "Trójkę" oraz Brytyjsko - Polską Izbę Handlową zastanawiali się w jaki sposób zatrzymać niekorzystny trend w krakowskiej turystyce.


Jak powiedziała Grażyna Leja, z pewnością głosujący tak masowo na Kraków w rankingu brytyjskiego "Guardiana" są dobrymi adresatami krakowskich kampanii. O tych wszystkich niepokojących tendencjach, które pojawiły się w krakowskiej branży turystycznej zrobiło się głośno w sierpniu, zaraz po serii artykułów "Gazety" opartych na danych z krakowskich hoteli, hosteli, restauracji oraz pubów. Jak z nich wynikało, do Krakowa przyjeżdża blisko 20 proc. mniej gości niż w analogicznych okresach roku 2007. Słabnące wyniki krakowskiego lotniska w Balicach, które przeżywa wyraźny regres i notuje kilkuprocentowe spadki już piąty miesiąc z kolei przelało czarę goryczy.

O tej sprawie rozmawiali goście dwóch spotkań w Krakowie, w których uczestniczyła również Grażyna Leja, pełnomocniczka prezydenta Krakowa do spraw turystyki. Pierwsze spotkanie, które zostało poprowadzone przez Marka Stremeckiego oraz transmitowane na całą Polskę przez radiową "Trójkę", miało miejsce w środowy wieczór. Gośćmi drugiego, które odbyło się w pijalni czekolady Wedla przy Rynku Głównym, byli właściciele krakowskich hoteli i pensjonatów oraz przedstawiciele mediów i branży turystycznej, a przybyli tam na zaproszenie Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej.

Grażyna Leja próbowała tłumaczyć, z jakiego powodu Kraków nie promował się ostatnio w CNN International, ponieważ zabrakło pieniędzy, a tą sprawą nie zainteresowali się krakowscy przedsiębiorcy, proszeni przez miasto o wsparcie finansowe kampanii. Padło także pytanie dlaczego nadal nie ma spójnego programu dotarcia do bogatszych turystów, na co Leja odpowiedziała, że jeżeli nie będzie czym do Krakowa dolecieć, takie programy nic nie pomogą. Dodała, że w pierwszej kolejności trzeba pomóc krakowskiemu lotnisku. Do jakiego typu zagranicznych gości powinien zwrócić się Kraków? Według niej, na pewno głosujący tak masowo na Kraków w rankingu brytyjskiego "Guardiana" są dobrymi adresatami krakowskich kampanii.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
krakowska turystyka Trójka Brytyjsko-Polska Izba Handlowa Guardian CNN Gazeta Grażyna Leja Balice kłopoty Balic Rynek Głowny Wedel


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję