TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Kraków - kulturalną stolicą i gospodarczym smokiem?

Nowa strategia promocyjna Krakowa ma na celu ratowanie "kulturalnej stolicy" i zrobienie z Krakowa "gospodarczego smoka".


- Kraków był pierwszym miastem w Polsce, które miało swoją strategię promocji. Niestety, ma ona już kilka lat i czas wyznaczyć miastu nowe cele - powiedział na łamach Gazety Wyborczej Mateusz Zmyślony, jeden z szefów agencji PR Eskadra, która zabrała się za przygotowywanie nowej strategii.

Dzięki zaproszeniu Eskadry i Biura Promocji Krakowa do dyskusji na temat walorów miasta dali się namówić miejscy urzędnicy, działacze różnych fundacji, ludzie kultury, szefowie muzeów oraz ci, którzy zarabiają na turystach.

- Z pewnością dzięki poprzedniej strategii doprowadziliśmy do tego, że Kraków jest najlepiej rozpoznawalnym miastem polskim na świecie. A być może również jednym z bardziej rozpoznawalnych wśród miast europejskich - zapewnia Zmyślony.

Rządzący miastem dali się przekonać, że warto zainwestować nie tylko w Wawel ale również w knajpki i wyjątkowość Kazimierza. - Nie udałoby się przyciągnąć do miasta tylu turystów, ilu pojawia się praktycznie każdego tygodnia - mówi Zmyślony.

- I tak by przyjechali, ale trafialiby tu raczej przypadkowo i bez żadnej wiedzy o tym, co można w Krakowie porabiać - wyjaśnia. - Zaryzykowałbym twierdzenie, że Kraków ma obecnie najbardziej dynamiczną promocję wśród europejskich miast. Oczywiście odbiliśmy się od dna, ale ten trend jest podtrzymywany mimo już osiągniętych sukcesów - dodaje.

Zdaniem Zmyślonego w promocji Krakowa należy skupić się na utrzymaniu tytułu "stolicy kultury". - Tu oczywiście nie wystarczy sama promocja. Kraków musi się pokusić albo o poprawienie atrakcyjności istniejących imprez czy muzeów, albo stworzyć zupełnie nowe wyjątkowe wydarzenie. Pewne pomysły już mamy, ale nie chcę niczego zdradzać. Dobrze byłoby pokazać się również jako miasto z potencjałem ekonomicznym, bo na razie do "smoków gospodarki" się nie zaliczamy - dodaje.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Kraków nowa strategia promocyjna Mateusz Zmyślony kulturalna stolica polski kulturalną stolicą krakow krakowa w




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję