Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot na wycieczkę do Wiednia
- kierownik turnusu rehabilatycyjnego/wczasy
- STAŻ- ITAKA JASTRZĘBIE ZDRÓJ
- ITAKA JASTRZĘBIE ZDRÓJ- SPECJALISTA DS TURYSTYKI
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- Specjalista ds. Turystyki w Salonie wakacje.pl...
- Recepcjonistka Stanica Wodna PTTK Wdzydze -...
- Specjalista ds. Turystyki Częstochowa
- specjalista ds. turystyki


Kraków - kulturalną stolicą i gospodarczym smokiem?
2007-11-02Nowa strategia promocyjna Krakowa ma na celu ratowanie "kulturalnej stolicy" i zrobienie z Krakowa "gospodarczego smoka".
r e k l a m a
- Kraków był pierwszym miastem w Polsce, które miało swoją strategię promocji. Niestety, ma ona już kilka lat i czas wyznaczyć miastu nowe cele - powiedział na łamach Gazety Wyborczej Mateusz Zmyślony, jeden z szefów agencji PR Eskadra, która zabrała się za przygotowywanie nowej strategii.
Dzięki zaproszeniu Eskadry i Biura Promocji Krakowa do dyskusji na temat walorów miasta dali się namówić miejscy urzędnicy, działacze różnych fundacji, ludzie kultury, szefowie muzeów oraz ci, którzy zarabiają na turystach.
- Z pewnością dzięki poprzedniej strategii doprowadziliśmy do tego, że Kraków jest najlepiej rozpoznawalnym miastem polskim na świecie. A być może również jednym z bardziej rozpoznawalnych wśród miast europejskich - zapewnia Zmyślony.
Rządzący miastem dali się przekonać, że warto zainwestować nie tylko w Wawel ale również w knajpki i wyjątkowość Kazimierza. - Nie udałoby się przyciągnąć do miasta tylu turystów, ilu pojawia się praktycznie każdego tygodnia - mówi Zmyślony.
- I tak by przyjechali, ale trafialiby tu raczej przypadkowo i bez żadnej wiedzy o tym, co można w Krakowie porabiać - wyjaśnia. - Zaryzykowałbym twierdzenie, że Kraków ma obecnie najbardziej dynamiczną promocję wśród europejskich miast. Oczywiście odbiliśmy się od dna, ale ten trend jest podtrzymywany mimo już osiągniętych sukcesów - dodaje.
Zdaniem Zmyślonego w promocji Krakowa należy skupić się na utrzymaniu tytułu "stolicy kultury". - Tu oczywiście nie wystarczy sama promocja. Kraków musi się pokusić albo o poprawienie atrakcyjności istniejących imprez czy muzeów, albo stworzyć zupełnie nowe wyjątkowe wydarzenie. Pewne pomysły już mamy, ale nie chcę niczego zdradzać. Dobrze byłoby pokazać się również jako miasto z potencjałem ekonomicznym, bo na razie do "smoków gospodarki" się nie zaliczamy - dodaje.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ESPT: Turystyka traci na połączeniu z resortem
Rośnie ruch na tureckich
Komisja Europejska chce uprościć rozliczenia VAT dla biur
Dział centra informacji i promocji:
Nowa kampania Wielkopolskiej Organizacji
Kujawsko-Pomorskie kusi
Lublin będzie gospodarzem konferencji
Starsze aktualności:
OLX zachęca do turystycznej pomocy
Booking.com nie może żądać najniższych
Południe Polski apeluje o nieodwoływanie
Ceny na przyszły rok lekko
Jak wyglądały tegoroczne wakacje
Mimo lat regiony chorują na porty
Samodzielne podróże były
Wakacje przyszłoroczne nie zapowiadają się
Amadeus Cars korzysta z e-Voucherów
Plan ratunkowy Alitalii zaskarżony przez Ryanaira
Awaria systemu na przejściu w Kudowie, autokary kierowane są do Boboszowa
ANA debiutuje na polskim rynku lotniczymi
Wizy do Kanady nadal obowiązkowe dla Polaków
Piąty turnus wielkanocny w Licheniu
Internetowa karta pokładowa - nowe narzędzie Lufthansy
Plany Wizz Air na 2008: 6,2 mln pasażerów i 5 nowych samolotów
Argentyna: rząd chce wywłaszczenia największych linii lotniczych
Partnerstwo Aegean Airlines z Travelport
Tarnowski dworzec PKP nie do poznania
Port Lotniczy w Balicach: zimowy rozkład lotów już gotowy
Sphinx zdobył "Koronę Turystyki 2010"
Samolot Centralwings Wrocław-Dublin lądował awaryjnie
Zasady przewozu bagażu: nowa polityka bagażowa Air France i KLM
Krakowski Kazimierz i Podgórze w serii Genius loci Bezdroży
Coraz więcej chętnych na naukę latania