Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Zobacz także
UE szykuje zmiany w przepisach dot. czasu pracy kierowców
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargi na Pakiet Mobilności
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu krótkoterminowego
Krótszy tygodniowy czas pracy kierowcy!
Parlament Europejski przegłosował, aby skrócić tygodniowy czas pracy kierowców zawodowych z 76 godzin do 56.
Dodatkowo, ustalono również, iż co dwa tygodnie kierowcy muszą odpoczywać, przez co najmniej 45 godzin (bez przerwy), a w ciągu doby musza mieć wolne co najmniej - 12 godzin.
W czas pracy zgodnie z nowymi ustaleniami wlicza się również dojazd do niej, jeżeli kierowcy prowadzą w tym czasie auto sami lub, jeżeli przemierzają dystans większy niż 100 km.
Unormowano również sposób wynagradzania kierowców - zgodnie z nowymi ustaleniami firmy transportowe nie mogą wynagradzać pracowników w zależności od ilości przewiezionych towarów lub przebytego dystansu.
Kierowcy łamiący przepisy zgodnie z nowymi ustaleniami Parlamentu Europejskiego mogą być nawet pozbawieni prawa jazdy.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Zacofana Unia
[2005-07-25 08:42 999.999.999.*]
Jak tak dalej pojdzie, to w tej kochanej naszej Unii nie bedzie mozna normalnie pracowac i zarabiac. Wszystko zostanie uregulowane, zbiurokratyzowane - po prostu nic sie nie bedzie oplacalo i zostaniemy daleko za murzynami. A wszystko dzieje sie pod haslami walki o poprawe bezpieczenstwa i warunkow pracy. odpowiedz »
lala
[2006-01-04 08:37 999.999.999.*]
napewno jestes pracodawca.
odpowiedz »na pewno to człowiek nie żyje z fotosyntezy
[2006-02-04 23:06 83.21.131.*]
realia są takie, że trzeba przepracować 200 do 300 godzin w miesiącu aby zarobić. Jeżeli ograniczą godziny to zarobię ok 1,4 tyś. Jeżdźę na ADR a zrobienie tylko tego kursu kosztuje 1200 zł na 5 lat, dodaj badania lekarskie, psychologiczne, kursy na przewozy i pomyśl zanim coś napiszesz nie mając o tym pojęcia. Pozdrawiam. odpowiedz »
Popieram unijny przepis
[2006-02-18 22:11 212.244.184.*]
dla jasności - jestem kierowcą zawodowym autobusu i popieram zapis unijny bo przedsiębiorcy się rozbestwili a my im na to pozwalamy - bo wszystkim rządzi pieniądz - niech rządzi ale z zachowaniem zasad - masz przykład z chorzowa - mysle ze czas sie opamiętać, bo zaczynamy być niewolnikami we własnym kraju - szacunek
usti odpowiedz »czas pracy
[2006-02-24 21:33 83.21.128.*]
niech najpierw ustalą jasne zasady wynagradzania i minimalne stawki. Dam wam przykład, jadąc cysterną ze Słupska do firmy mam 4,30 jazdy do tego 4 rozładunki i to jest koniec pracy , teraz zarobki: za godzinę jazdy 7 zł za rozładunek 3,50 (50%). Teraz mogę jeszcze jechać 9 godzin i mieć te rozładunki dodatkowo. Policzcie sobie jaki jest zarobek. Pewnie, że powinno się zarabiać dobre pieniądze w 8 godzinach ale realia życia w tym kraju są inne. Pamiętajcie, że dopuki nie będą dokładnie określone zasady i stawki wynagrodzeń to pracodawcy znajdą sposób na obejście przepisów. Pozdrawiam. odpowiedz »
czas pracy morderca kierowcy
[2006-05-14 23:54 81.190.5.*]
Jasne jak kiedys jezdzilo sie ile sie chcialo to ja mialem czas sie wyspac.
Obecnie kombinerki od rana do wieczora a w nocy jazda za fajere i do przodu. Wiecznie jestem niewyspany i zmeczony.
narka odpowiedz »czas pracy morderca kierowcy
[2006-08-10 17:01 212.122.206.*]
Witam serdecznie. Mam pytanie, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak mam rozliczyć czas pracy kierowców w danej sytuacji:
Kierowca zatrudniony jest w równoważnum systemie czasu pracy. Rozpoczyna pracę o 7.00 do 10.00, następnie na tarczce ma czas wolny do 20.00, kiedy to wyjeżdża w trasę i jedzie zachowując przerwy,do godziny 8.00 dnia następnego. w tym okresie ma również przerwę 2-godzinną(dyżur).
Czy ten okres od 7 rano do 8 rano dnia następnego mam traktować jako pracę w jednej dobie? Czy przerwę 10-godzinną mam potraktować jako dyżur, czy też moge potraktować jako skrócony odpoczynek dobowy. Jak mam to zapisać w ewidencji czasu pracy. eżeli potraktuję to jako odpoczynek dobowy, to dwa okresy dobowe będą miały początek w jednym dniu, jeśli potraktuję to jako dyżyr, to rozliczenie danej doby przeciągnie mi się na dwa dni i już jestem pogubiona.... Nadmieniam że nie mam czytnika i rozliczam kierowców z tarczek analogowych. Gdyby ktoś mógłby mi jeszcze pomóc rozliczyć nadgodziny tych kierowców, byłabym bardzo wdzięczna. odpowiedz »czas pracy morderca kierowcy
[2006-08-11 07:13 83.21.39.*]
Ja mam człowieka, który robi za mnie wszystkie rozliczenia kierowców. Płacę mu 100zł/miesiąc/1 kierowcę i głowa mnie juz o nic nie boli. polecam. NALEST@POCZTA.ONET.PL odpowiedz »
czas pracy
[2006-02-05 12:27 212.2.100.*]
tu chodzi o to żeby w normalnym czasie pracy zarobić w miarę normalne pieniądze a nie tyrać po 300 godz.Dlaczego jest tak że większość kier jest na najniższej krajowej i oficjalnie zarabia 840zł{od tego jest ubezpiecz chorobowe itp}Za murzynami to jesteśmy w tej chwili odpowiedz »
Zacofana Unia
[2007-04-16 23:44 77.98.28.*]
koles ,ja to mysle ze pracodawcy beda musieli sie obudzic z "zachlannego" szalu i stwierdzic ze trzeba sie dzielic ... ,raczej kierowcow to bedzie im brakowac . odpowiedz »
Ludzie przecież tu nie chodzi o konflikt kierowców z przedsi
[2006-02-27 16:32 83.21.73.*]
Prawdziwym winowajcą fatalnej sytuacji w transporcie, to sztucznie utrzymywany przez dotowane PKS-y i Urzędników niski poziom cen.
Każdy przedsiębiorca chciałby dobrze wynagradzac swoich pracowników, a nie może, bo sam za mało zarabia. Wysokie nakłady na części, podatki, koncesje, licencje, zezwolenia, dewizy, winiety, paliwo, ubezpieczenia itp., itd. zmuszają do ciągłych oszczędności.
Problem w tym, że generalnie stawki wynajmu są za małe. Ludzie czy nie widzicie, że aby było normalnie należy podnieś ceny o 25-50%. To obłąkane, aby bilety stały w miejscu, gdy paliwo urosło o 40%. Na przykład w lotnictwie zastosowano dopłatę paliwową. Pasażerowie muszą zgodzić się na dopłatę, gdyż to oni wymagają lepszego i bezpieczniejszego transportu. Dlaczego producenci, mleka, zapałek, gazu, energii itp. to potrafili, a w transporcie, dzisiaj stawki najmu są niższe niż w 2000 r ??????????????????????????????????? odpowiedz »Ludzie przecież tu nie chodzi o konflikt kierowców z przedsi
[2007-03-05 10:37 193.238.169.*]
Mam pytanie czy wie Pan jak dotowany jest PKS skoro się Pan tak wypowiada? A może nie wie Pan, że dotacje są tyko do biletów w ulgą ustawową , którą PKS-y muszą honorować w przeciwieństwie do tzw.
prywaciarzy. odpowiedz »
Ciekawa sciaga z czasu pracy
[2007-12-23 22:13 83.142.122.*]
Ostatnio natknolem sie na fajna sciage z czasu pracy kierowcy (z Rozporządzenia 561). http://www. tachospeed. pl/filmy/Rozporzadzenie_561_2006_czas_pr acy_kierowcy_tacho. pdf odpowiedz »
KIEROWCA STARY.
[2009-03-10 11:57 145.237.72.*]
kiedyś było ze ; kierowca mógł pracować 14 godzin dzienie to jest dziesięc godzin jazdy, + dwie godziny na załadunek i dwie rozładunek średna prędkość do rozliczenia zestawu nie mogła przekroczyć 45 km na godzine jak wychodziła mniejsza to znaczyło ze kierowca ciągnie godziny i te godziny mu obcinała dziewczyna która go rozliczała z całego miesiąca. dziś niema kart drogowych tylko cyfrowy zapis i też nie mogą sobie z tym poradzić . proponuje by wprowadzić znów kart drogowe a z tacho grafu zapis cyfrowy dołanczać do kary drogowej, i dla słóżb by było lepiej do jest zapisane całe miesięczna praca nie tylko kierowcy ale i sprzętu.sam nieraz pamiętam jak do domu było blisko i wychodziło że powinienem samochód zostawić 12km od bazy bo czas minoł, i co szef sie krzywi bo ryczałt za nocleg trzeba wyłacić. to był śmiech. dziś inspektor z itd. jak złapie to wykrył wielki przestępstwo bo mu zbrakło te 12km- wynika to z tego że za wolno jechał gdyby jechał szybciej ( ale czy wtedy by było bezpiecznie)sami nakręcaja to spirale śmierci bo czas bo godziny nadliczbowe bo za przejechany kilometrr, kasa kasa kasa. a wynik to zwrost wypadków i to bardzo powarznych śmierć z naszych dróg nie chce odiechać prostą drogą , a zdobycie dziś prawa jazdy w kategori c.e.d. to zaden problem kurs i już mamy kierowce tir.szokują mnie jeszcze ogłoszenia kierowca zdoświadczeniem miendzy narodowym, ja przejechałem wiele tysięcy km. i nie odróżniam drogi do dziś tylko po nawieszchni///??
dlamnie droga to droga adres do odbiorcy ładunku musze go znaleść towar musze mu odać , spowrotem ładunek i do domu czy to droga we francji cz w hiszpani to droga. którą jade i tą drogą wracam choć nie zawsze . myśle że kiedyś przepisy były lepsze mimo ze komuna zawód kierowcy był rejestrowany nawet pisało to w prawku , do dziś pamientam tą formułe (zajerestrowany do zawodu kierowcy)to wina posłów nie mają gdzie łap włozyć i tak babrają że zamiast lepie to gorzej,a co tu wiencej pisać można sie wkurzyć wszystkim życze szerokości .. odpowiedz »KIEROWCA STARY.
[2009-03-27 19:00 89.75.154.*]
Witaj Dziadek !
Masz kupę racji. W jednym się tylko mylisz.
Zdobycie uprawnień na C i C+E, czyli odpowiednik PRL-owskiej 2 i 1 to był żaden problem.
Począwszy od służby wojskowej, a później w robocie trochę stażu i sru na przyczepy i naczepy - egzamin - śmiech na placu :)
Szef załatwił lub dowódca! Wiem było różnie, ale taki jest stereotyp.
Droga jest jedna. T racja.
Na międzynarodówce przydaje się jednak, oprócz instynktu samozachowawczego drivera, umiejętności lingwistyczne, ale i to nie ma znaczenia dla tych naszych "pracodawców-spedytorów".
Zresztą nic nie jest ważne poza kasą.
Szerokości i przyczepności.
Stryjek odpowiedz »
sposób wynagradzania kierowców TIR, czas pracy
[2009-03-27 18:41 89.75.154.*]
To jest jeden wielki bełkot.
Pracodawcy swoje(bagno), prawo swoje(totalny miszmasz legislacyjny)
Jednych i drugich panów sytuacji wywaliłbym na zbity pysk. odpowiedz »w
[2010-02-12 13:46 83.9.78.*]
popieram pieniądze to nie wszystko odpowiedz »
w
[2011-05-23 12:02 83.4.47.*]
brednie odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Nowy przewoźnik na czarnej liście
Lotnisko w Białymstoku utknęło w
Dział transport:
Skąd Polacy przylecą na
Dokąd polecą Polacy w okresie
Kolejny przewoźnik pod lupą
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Kiedy skończą się kontrole graniczne dla obywateli nowoprzyjętych państw Unii Europejskiej?
Lotnisko w Świdniku - czas rozpocząć rozmowy z przewoźnikami
Norwegian z Warszawy do Monachium w taryfie full flex
Hiszpania: ETA planowała ataki na turystów w Andaluzji
Regaty Prestige Hotels & Resorts
Qubus Hotel na Facebooku: zobacz, jak pracują szefowie kuchni
MSZ ostrzega przed podróżami do Indii
Bydgoszcz ma tanie połączenie!
Lotniska nie tylko dla samolotów
Rezydenci powinni dbać o zdrowie turystów?