TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Dobiegają końca prace remontowe na Dworcu Centralnym w Warszawie

Remont Dworca Centralnego w Warszawie dobiega końca. Za kilka dni do użytku publicznego ma zostać oddana galeria południowa z kilkoma sklepami. Wiosną przyszłego roku planowane jest otwarcie dużej części gastronomicznej na wschodniej antresoli, tuż nad kasami.


W najbliższych tygodniach prace wykończeniowe na połówce peronu drugiego i trzeciego mają dobiec końca. Wciąż trwa modernizacja dworca od strony Al. Jerozolimskich, a także na fragmencie pętli autobusowej od strony Złotych Tarasów. Do końca roku ma zakończyć się remont galerii środkowej, którą pasażerowie przechodzili z hali głównej na perony.

Negocjacje z przedsiębiorcami trwają. Już 1 września miała zostać otwarta poczekalnia na antresoli, w której ma działać barek. Według Anny Rosiek z PKP - Najemca spóźnia się z uruchomieniem punktu. Choć gospodarze mają już wszystkie szklane pawilony w hali, to na razie działają tylko dwa - tzw. service point, czyli informacja miejska oraz kwiaciarnia. W pozostałych ma powstać m.in. kiosk czy barek z kawą.

Zarząd PKP ma wkrótce wybrać firmę, która zamontuje nowy system informacyjny. Ekrany z odjazdami pociągów pojawią się nie tylko na peronach, czy w hali głównej, ale również w innych punktach dworca.

Kolejną zasługą remontu jest długo oczekiwane przystosowanie dworca do użytku dla osób niepełnosprawnych. Niestety tylko pozornie - osoby na wózku będą mogły korzystać ze specjalnych wind, które poprowadzą je jedynie do galerii handlowej. Do hali głównej będzie można wyjechać tylko z peronu 3.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Remont Dworca Centralnego w Warszawie Dworzec Centralny w Warszawie Warszawa Zarząd PKP część gastronomiczna galeria południowa sklepy antresola kasy remont hala główna perony Złote Tarasy Al. Jerozolimskie kwiaciarnie informacja miejska barek firma poczekalnia winda ekrany osoby niepełnosprawne winda galeria handlowa osoby na wózku service point Lech Moroz kierownik budowy z firmy Porr firma Porr gigantyczny przeciek roboty wykończeniowe codzienne funkcjonowanie dworca uszczelnienie




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję