TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Czy będzie za dużo hoteli i za mało gości?

2010-04-27

W roku 2015 w Polsce powinno funkcjonować ok. 2,2 tys. hoteli, które będą oferować ponad 130 tys. pokoi.

r e k l a m a


W praktyce oznacza to, że baza hotelowa zwiększy się o ponad 50 proc. w porównaniu z rokiem 2006. Tymczasem najnowsze prognozy wskazują, że w tym samym roku 2015 do Polski przyjedzie 16 mln turystów, czyli tyle ile w roku 2006, informują analitycy Instytutu Hotelarstwa i miesięcznika branżowego "Hotelarstwo".

Od roku 2006 w Polsce przybywa średnio ponad 100 hoteli rocznie. Od roku 2007 zmniejsza się wykorzystanie pokoi hotelowych. W ub.r. było ono niższe o 8,7 proc. niż rok wcześniej. Czy warto zatem budować kolejne hotele? Czego w przyszłości zabraknie: hoteli, czy gości? Czy istniejące i nowe hotele, czy będą osiągały wykorzystanie pokoi na poziomie zapewniającym im rentowność i zwrot zainwestowanego kapitału? Odpowiedzi na te oraz inne pytania będą szukali praktycy i analitycy hotelarstwa podczas konferencji "Hotelarstwo w Polsce 1990-2010. Wiedza i rozwój do roku 2015".

Konferencja "Hotelarstwo w Polsce 1990-2010. Wiedza i rozwój do roku 2015", oprócz bilansu zmian jakie zaszły na polskim rynku noclegowym podczas ostatnich 20 lat, przedstawi najświeższe prognozy ruchu turystycznego i pokaże najnowsze trendy hotelowej architektury. Odpowie również na pytania: jakie hotele budować, jak dobierać i szkolić personel, jak promować obiekty, jaką wybrać strategię w Internecie, czy współpraca z lokalnymi organizacjami turystycznymi się opłaca, czy można zarabiać na SPA, jak najlepiej zarabiać na organizacji konferencji i kongresów, jak zapewnić bezpieczeństwo hotelu.

Podczas konferencji zostaną wręczone Kamienie Węgielne Hotelarstwa 1990-2010 - nagrody za szczególny wkład w budowanie polskiego rynku noclegowego. Wśród nominowanych są m.in.: Małgorzata Chechlińska (Grupa TRIP, m.in. Hotel Ossa Congress&SPA), Andrzej Dowgiałło (Grupa Anders, m.in. Hotel Zamek Ryn), Tadeusz Gołębiewski (Hotele Gołębiewski), spółka Likus Hotele&Restauracje, sieć hoteli Qubus, porozumienie marketingowe Polish Prestige Hotels&Resorts, Warsaw Destination Alliance.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
baza hotelowa zwiększy się Instytutu Hotelarstwa miesięcznika branżowego Hotelarstwo wykorzystanie pokoi hotelowych na polskim rynku noclegowym Kamienie Węgielne Hotelarstwa 1990-2010


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję