Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Ukraina chce u siebie zagranicznych przewoźników niskokosztowych
2008-03-06Ukraiński rząd chciałby jak najszybciej zaprosić do swojego kraju zagraniczne firmy, które oferują tanie loty. Liberalizację rynku ma poprzedzić prywatyzacja przewoźników.
r e k l a m a
Władze w Kijowie przygotowują się do liberalizacji prawa lotniczego, które zezwoli między innymi też polskim przewoźnikom wprowadzenie nowych połączeń z Ukrainą.
Dotychczas operatorzy tanich linii lotniczych musieli omijać Ukrainę ze względu na tamtejsze przepisy. Jednak wielokrotnie zaznaczali, że są zainteresowani tym kierunkiem. Josif Winskij, minister transportu w rozmowie z dziennikiem "Ekonomiczeskie Izwestija" poinformował, że rząd z Kijowa będzie jak najszybciej starał się utworzyć warunki dla działalności zagranicznych spółek, które oferują tanie przeloty.
Kluczem do liberalizacji przepisów ma stać się prywatyzacja ukraińskich operatorów. Obecnie do państwa należy 22,4% udziałów w Aeroswit oraz 61,6% w Mieżdunarodnych Awialinii Ukrainy (MAU). Spółki te są największymi przewoźnikami w kraju. Według Winskiego, sprzedaż akcji operatorów lotniczych możliwa będzie do końca tego półrocza. Zaznacza - Aby otworzyć rynek dla zagranicznych linii lotniczych, trzeba przygotować na konkurencję również rodzime firmy. To jest możliwe, jeśli oddamy ukraińskie spółki w prywatne ręce.
Specjaliści uważają, że kontrolę nad ukraińskimi przewoźnikami mogą przejąć dotychczasowi akcjonariusze. Oprócz państwa, udziały w MAU mają też Austrian Airlines (22,5%), Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (9,9%) i irlandzki AerCap (6%).
Aleksander Kawa, ekspert ds. lotnictwa cywilnego w Centrum Analiz Gospodarczych i Politycznych twierdzi - Rządowy pakiet operatora kupią raczej Austriacy. Specjalista zaznacza, że może być problem z chętnymi na mniejszościowy pakiet w Aeroswicie, który nie będzie przekazywał inwestorowi kontroli nad przedsiębiorstwem. Poza rządem, udziały tego przewoźnika mają też ukraińskie spółki inwestycyjne i holenderska firma Gilward Investments.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Influencerzy mają promować atrakcje
Dział prawo i podatki:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Tajlandia zmieni przepisy
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Możliwe nowe połączenie lotnicze z Rzeszowa?
Przemyśl: muzeum w bunkrze już w przyszłym roku do dyspozycji turystów
Jakie wrażenie wywierają na turystach atrakcje turystyczne Śląska?
Misski zaczynają wędrówkę po Polsce
Promocja podhalańskich bacówek
Migut Media wygrał ogłoszony przez PART przetarg
Gdańsk kontra ustawa o wychowaniu w trzeźwości
Click4Sky - nowa tania linia, również w Polsce
Pasażerowie zostawieni na lodzie
Wypadek autokaru pod Krakowem, są ofiary śmiertelne
Polrest sprzedaje 5 restauracji premium
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
Do działu VIP - specjalista d/s obsługi klientów biznesowych