TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Niemiecki rynek turystyczny obecnie

Poniżej przedstawiamy sytuację na rynku usług turystycznych w Niemczech.


1. Według szacunków Stowarzyszenia ds. Badań Konsumenckich (GfK) i touroperatora TUI prawie połowa Niemców, którzy chcą w tym roku wyjechać na urlop, jeszcze go nie zamówiła. Wyjazd na urlop w 2010 roku planuje 48,5 mln Niemców (o 2 procent więcej niż w roku ubiegłym). Analizy potencjału wyjazdów przeprowadzane przez GfK i TUI przewidują największy wzrost w sektorze podróży lotniczych.

2. Jak informuje Hotel Price Index (HPI) koszty noclegów w hotelach w Niemczech w 2009 roku zmniejszyły się średnio o 11 procent w porównaniu z 2008 rokiem. Największy spadek cen, aż o 23 procent, zanotowano w Wiesbaden. Natomiast w Kolonii nastąpił spadek o 9 procent, a w Hamburgu tylko o 1 procent. Najwyższe przeciętne ceny hotelowe zanotowało miasto Bonn (112 Euro w 2009 roku). W następnej kolejności były: Kolonia (106,-), Hamburg (99,-), Monachium (96,-), Düsseldorf (94,-) i Berlin (79,-).

3. Według Ernsta Fischera, prezydenta Zrzeszenia Niemieckich Hoteli i Gastronomii Dehoga w 2009 roku nastąpił w hotelach 6-procentowy spadek obrotów. Największy zanotowały te, które w przeważającym stopniu nastawione były na klientów podróżujących służbowo. Niektóre niemieckie destynacje urlopowe (głównie pobyty nad morzem) cieszą się jednak wzmożonym zainteresowaniem klientów - to rezultat trendu do spędzania urlopu w kraju, komentuje prezydent Dehoga. Jednocześnie odczuwalna jest tendencja do ograniczania innych wydatków w trakcie trwania urlopu.

4. Ponad 80 procent Niemców korzystało w 2009 roku z internetu, podaje GfK (Stowarzyszenie ds. Badań Konsumenckich). 60 procent z nich (34 mln), o ponad 2 mln więcej niż w roku poprzednim, zamówiło co najmniej jeden raz w roku towary lub usługi w sieci. W tej liczbie zawartych jest 15,2 mln Niemców zamawiających podróże online. Artykułem zamawianym najczęściej były książki (14,9 mln klientów); noclegi w hotelach zarezerwowało aż 7,4 mln Niemców. GfK przewiduje wzrost zainteresowania tym rodzajem dystrybucji wśród użytkowników internetu z przedziału wiekowego pomiędzy 50 a 69 rokiem życia.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
niemiecki rynek turystyczny obecnie Niemcy w Niemczech sprzedaż wakacji wycieczek kupno 2010 badania Hotel Price Index hotele wyniki ceny koszty noclegów




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję