TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Co się zmieni w turystyce?

Zmiany w trybie naszego życia wpłyną na wszystkie dziedziny życia, w tym na turystykę. Raport ETC wyskazuje kierunki najważniejszych zmian.


Zmiana stylu życia

Według najnowszego raportu Europejskiej Komisji Turystyki (ETC) szybko postępujące zmiany społeczne z pewnością wpłyną na trendy w turystyce. Przewiduje się zmiany preferowanych kierunków turystycznych w związku między innymi ze wzrostem świadomości i edukacji społeczeństwa. Według badań, spowoduje to duże zapotrzebowanie na oferty specjalistyczne, często "nastawione" na poznawanie historii, kultury i sztuki wybranego regionu. Chętnie wybierane będą również oferty ściśle dostosowane do potrzeb klientów indywidualnych. Częściowo zaniknie również sezonowość rynku turystycznego - ze względu na łatwość dostępu nawet do bardzo oddalonych miejsc - turyści często będą wybierać się na wakacje "po słońce" poza sezonem turystycznym. Jest to również związane ze starzeniem się europejskich społeczeństw, które coraz częściej będą wybierać na wakacje miesiące mniej upalne oraz miejsca mniej zatłoczone. Wzrośnie więc również zapotrzebowanie na usługi bardziej komfortowe. W związku ze wzrostem świadomości zdrowotnej zwiększy się też popyt na podróże związane z odnową biologiczną oraz wypoczynkiem na łonie natury. Jednak w związku z ciągłym brakiem czasu wolnego klienci będą preferowali krótsze formy wypoczynku.

Większa rola Internetu?

Także Internet będzie odgrywał coraz większą rolę w kontaktach między organizatorami turystycznymi a klientami. Twórcy raportu zwracają uwagę na liczne zalety tego sposobu komunikacji - między innymi na łatwość wyszukiwania oraz rezerwacji odpowiednich ofert. Jak twierdzą specjaliści, coraz bardziej atrakcyjny będzie również wygląd portali turystycznych - dostępność oraz możliwości porównania ofert będzie korzystnie wpływać na konkurencję. Przez Internet łatwiej będzie również wykreować markę turystyczną, ogromne znaczenie będzie miało załączanie adresów stron internetowych na przykład w katalogach. Dzięki licznym zabezpieczeniom coraz bardziej bezpieczne rezerwowanie usług on-line i jak wynika z badań - klienci będą częściej wybierać ten sposób rezerwacji. Zwiększone zainteresowanie wyszukiwaniem ofert przez Internet będzie miało również negatywne skutki. Przewiduje się między innymi zmniejszenie roli tradycyjnych biur podróży oraz organizacji turystycznych promujących oferty w tradycyjny sposób. Europejczycy będą też częściej sami komponować swoje wakacje rezerwując za pomocą Internetu poszczególne usługi, a nie często prezentowane przez biura podróży całe pakiety.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Europejska Komisja Turystyki ETC zmiany turystyka sezonowość turystyce internet rola popyt na moda trendy w podróży w Polsce internetu




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję