Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER/OPIEKUN KLIENTA VIP
- Dzierżawa pensjonatu, hotelu
- Doradca klienta d/s turystyki
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl Poznań Franowo
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz


Podatek zagrożeniem dla brytyjskiej branży lotniczej
Wielka Brytania, od wielu lat uznawana za lotnicze europejskie okno na świat, cieszy się coraz mniejszą popularnością wśród przewoźników, którzy wybierają inne europejskie lotniska. Bezpośrednią przyczyną tego zjawiska jest m.in. z roku na rok wzrastający podatek Air Passenger Duty.
Podatek ten jest opłatą pobieraną od wszystkich przewoźników odlatujących z terenu Zjednoczonego Królestwa. Niestety Air Passanger Duty od 2007 roku drastycznie rośnie, a w grudniu przewidziano, kolejną już 9 - procentową podwyżkę.
BAA będący operatorem głównych brytyjskich lotnisk oraz British Chambers of Commerce ostrzegają rząd o możliwym niekorzystnym wpływie zwiększenia Air Passenger Duty. Według przedstawicieli branży lotniczej, ciągłe podwyżki powodują, że przewoźnicy uciekają z wysp wybierając konkurencyjne porty lotnicze na kontynencie. Odpływ linii lotniczych ma również swoje bezpośrednie przełożenie na przychody brytyjskiego sektora lotniczego, zmniejszając je i stanowiąc zagrożenie dla osób pracujących w tej branży.
Plany obciążenia sektora lotniczego popierają wyłącznie ekolodzy, który oceniają, jak szkodliwy jest on dla środowiska i niedostatecznie opodatkowany. Dlatego zależy im, aby mniej samolotów krążyło nad Wielką Brytanią. Jednak oni chyba nie zauważyli, że ten ruch po prostu przeniesie się gdzie indziej, a część ludzi z przemysłu podróży lotniczych zasili szeregi bezrobotnych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Dział prawo i podatki:
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Michał Fijoł znów prezesem PLL
Starsze aktualności:
Wakacyjne plany Polaków na ten
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Powstał Kodeks Dobrych Praktyk przy organizacji turystyki szkolnej
Ilością obiektów chcą przebić McDonalds
Polska dobrym miejscem dla rozwoju lotnictwa?
Znamy hotele, które dbają najlepiej o swoich klientów
Zwiedzaj Toruń z przewodnikiem za darmo
Ogłaszamy konkurs na ciekawe anegdoty
Gość Niedzielny krytykuje znaną sieć hotelową