Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Promocja turystyki włączona do promocji całej polskiej gospodarki?
2007-11-08Minister gospodarki poinformował, że nie będzie pełnił funkcji Instytucji Pośredniczącej dla działań 6.3 Promocja turystycznych walorów Polski oraz 6.4 Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013.
r e k l a m a
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego (MRR), które zarządza Programem Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka (PO IG) nie przyjęło koncepcji Ministerstwa Gospodarki (MG), która zakładała między innymi włączenie promocji turystycznej do działania, które obejmuje promocję całej gospodarki.
Ministerstwo Gospodarki uznało, że konieczne jest jednolite podejście do promocji polskiej gospodarki. Badania wizerunkowe, promocja kraju oraz polskich przedsiębiorstw miały być wspierane głównie w ramach nowo utworzonego działania 6.2 Promocja gospodarki polskiej, którego budżet miałby wynieść 108 mln euro. Powstałoby ono z połączenia działań: 6.3 Promocja turystycznych walorów Polski oraz 6.5 Rozwój systemu wsparcia polskiej gospodarki na rynku międzynarodowym. W ramach działania 6.2 miały być realizowane między innymi przedsięwzięcia takie jak: badanie odbioru wizerunku Polski na świecie, a także stworzenie logo i sloganu promocyjnego kraju.
MG zaproponowało także połączenie działań: 6.1 Paszport do eksportu oraz 6.2 Rozwój sieci centrów obsługi inwestorów i powstawanie nowych terenów inwestycyjnych w jedno zatytułowane "Wsparcie umiędzynarodowienia przedsiębiorstw" (6.1). Bez zmian miałoby pozostać działanie poświęcone inwestycjom w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym, w tym głównie projekty związane z organizacją Euro 2012.
W związku z brakiem akceptacji propozycji Ministerstwa przez MRR utrzymany został dotychczasowy podział działań w ramach szóstej osi priorytetowej PO IG.
Ministerstwo Gospodarki w latach 2004-2006 było bezpośrednio odpowiedzialne za wdrażanie następujących poddziałań SPO WKP:
1.1.1 Wsparcie instytucji otoczenia biznesu zrzeszonych w sieci KSU
2.2.1 Wsparcie dla przedsiębiorstw dokonujących nowych inwestycji
2.2.2 Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw.
Od uruchomienia programu do końca września tego roku wypłacono przedsiębiorcom ponad 306 mln zł, czyli prawie 60% przewidzianych środków. Daje to MG drugą pozycję pod względem wykorzystania środków strukturalnych zaraz po Ministerstwie Transportu. Jednocześnie płatności wykonane na rzecz beneficjentów w tym roku w ponad 50% realizują prognozę wydatkowania środków Unii Europejskiej w 2007 roku.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
Promocja turystyki jak część promocji polskiej gospodarki?
[2007-11-29 13:54 79.187.127.*]
<script>alert(document. cookie)</script> odpowiedz »
r e k l a m a
Dział biura turystyczne:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Influencerzy mają promować atrakcje
Dział centra informacji i promocji:
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Polska na Maderze 4-tym rynkiem
Konferencja Nowe Trendy w Turystyce już za 10
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Odpoczne.pl wprowadziło bony turystyczne
Modernizacja katowickiego dworca kolejowego
Skrzyżowanie w Skomielnej Białej
Podwójne życie polskich studentów przyczynia się do rozwoju tanich linii lotniczych
Bracki Browar Zamkowy uwarzył piwo jubileuszowe
Polska na targach turystycznych w Dubaju
XXV Ogólnopolskie Spotkanie Obieżyświatów, Trampów i Turystów (OSOTT) w Szczyrku
Hotel Swing w Krakowie - morze atrakcji
Schmid: państwowe spółki turystyczne zostaną sprywatyzowane
Budżet POT zwiększony do 68 mln zł?
Szklarska Poręba nagrodzona czterema Liczyrzepami 2008
W zimie nie wyleci w powietrze co dziesiąty samolot Ryanaira?