Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Promocja turystyki włączona do promocji całej polskiej gospodarki?
Minister gospodarki poinformował, że nie będzie pełnił funkcji Instytucji Pośredniczącej dla działań 6.3 Promocja turystycznych walorów Polski oraz 6.4 Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego (MRR), które zarządza Programem Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka (PO IG) nie przyjęło koncepcji Ministerstwa Gospodarki (MG), która zakładała między innymi włączenie promocji turystycznej do działania, które obejmuje promocję całej gospodarki.
Ministerstwo Gospodarki uznało, że konieczne jest jednolite podejście do promocji polskiej gospodarki. Badania wizerunkowe, promocja kraju oraz polskich przedsiębiorstw miały być wspierane głównie w ramach nowo utworzonego działania 6.2 Promocja gospodarki polskiej, którego budżet miałby wynieść 108 mln euro. Powstałoby ono z połączenia działań: 6.3 Promocja turystycznych walorów Polski oraz 6.5 Rozwój systemu wsparcia polskiej gospodarki na rynku międzynarodowym. W ramach działania 6.2 miały być realizowane między innymi przedsięwzięcia takie jak: badanie odbioru wizerunku Polski na świecie, a także stworzenie logo i sloganu promocyjnego kraju.
MG zaproponowało także połączenie działań: 6.1 Paszport do eksportu oraz 6.2 Rozwój sieci centrów obsługi inwestorów i powstawanie nowych terenów inwestycyjnych w jedno zatytułowane "Wsparcie umiędzynarodowienia przedsiębiorstw" (6.1). Bez zmian miałoby pozostać działanie poświęcone inwestycjom w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym, w tym głównie projekty związane z organizacją Euro 2012.
W związku z brakiem akceptacji propozycji Ministerstwa przez MRR utrzymany został dotychczasowy podział działań w ramach szóstej osi priorytetowej PO IG.
Ministerstwo Gospodarki w latach 2004-2006 było bezpośrednio odpowiedzialne za wdrażanie następujących poddziałań SPO WKP:
1.1.1 Wsparcie instytucji otoczenia biznesu zrzeszonych w sieci KSU
2.2.1 Wsparcie dla przedsiębiorstw dokonujących nowych inwestycji
2.2.2 Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw.
Od uruchomienia programu do końca września tego roku wypłacono przedsiębiorcom ponad 306 mln zł, czyli prawie 60% przewidzianych środków. Daje to MG drugą pozycję pod względem wykorzystania środków strukturalnych zaraz po Ministerstwie Transportu. Jednocześnie płatności wykonane na rzecz beneficjentów w tym roku w ponad 50% realizują prognozę wydatkowania środków Unii Europejskiej w 2007 roku.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Promocja turystyki jak część promocji polskiej gospodarki?
[2007-11-29 13:54 79.187.127.*]
<script>alert(document. cookie)</script> odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Dział centra informacji i promocji:
Polacy chętnie odwiedzali
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Odpoczne.pl wprowadziło bony turystyczne
Modernizacja katowickiego dworca kolejowego
Skrzyżowanie w Skomielnej Białej
Podwójne życie polskich studentów przyczynia się do rozwoju tanich linii lotniczych
Bracki Browar Zamkowy uwarzył piwo jubileuszowe
Polska na targach turystycznych w Dubaju
XXV Ogólnopolskie Spotkanie Obieżyświatów, Trampów i Turystów (OSOTT) w Szczyrku
Hotel Swing w Krakowie - morze atrakcji
Schmid: państwowe spółki turystyczne zostaną sprywatyzowane
Budżet POT zwiększony do 68 mln zł?
Szklarska Poręba nagrodzona czterema Liczyrzepami 2008
W zimie nie wyleci w powietrze co dziesiąty samolot Ryanaira?