Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Rezydent Turystyczny - praca w Grecji.
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Mazowieckie szynobusy się marnują!
Autobusy szynowe, zamiast wozić pasażerów, często stoją biernie na torach. - To marnotrawstwo - twierdzą analitycy rynku kolejowego.
Lekkie pociągi spalinowe, są coraz bardziej popularne w Polsce. Kupują je samorządy wojewódzkie, zwykle na mniej uczęszczane trasy. Koszty eksploatacji szynobusów, są kilka razy niższe niż tradycyjnych pociągów! Jednak wg Centrum Zrównoważonego Transportu, (pozarządowej organizacji zajmującej się m.in. rynkiem przewozów kolejowych), te środki transportu są często źle wykorzystywane, gdyż często są wysyłane tylko na dwa kursy w ciągu dnia - tam i z powrotem.
W Lubelskiem, jeden ze składów kursuje tylko raz dziennie - do Dęblina i z powrotem - pokonując w sumie 142 km. - Standardem powinien być dzienny przebieg rzędu 400 km - poinformował Krzysztof Rytel, z Centrum Zrównoważonego Transportu. Najgorzej statystyki wypadają na Mazowszu, gdzie jeden szynobus, przejeżdża dziennie przeciętnie zaledwie 166 km, a w ruchu dziennym jest tylko 6 z 11 pociągów spalinowych.
Zapewne sytuacja na Mazowszu uległaby zmianie, gdyby Koleje Mazowieckie, spełniły starą obietnicę przywrócenia kursów - na trasie z Radomia do Drzewicy. Nadal jednak pociągi tam nie kursują, ponieważ spółka nie znalazła, w pobliżu Radomia miejsca, do którego autobusy szynowe mogłyby trafiać na noc (dojazd oddalonej o ponad 150 km lokomotywowni w Tłuszczu uznano za nieopłacalny). Zatem dlaczego Koleje Mazowieckie nie wyślą dodatkowych szynobusów na czynne, często zatłoczone trasy? - Nasze autobusy szynowe mają ok. 30 lat. W razie awarii musimy mieć rezerwę - wyjaśniła Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
TFG cieszy się z rekordowego 2024
Ruszył Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i
UOKiK nałożył ogromną karę na
Dział badania rynku i analizy:
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
II Olimpiada Umiejętności
Okęcie wyposażono w automatyczne defibrylatory
Bieszczadzkie hotele na weekend majowy mają już komplet gości?
easyJet wprowadził grupową rezerwację biletów
Z Poznania do Niemiec i Paryża tanimi liniami!
Wizz Air od września poleci z Katowic do Wenecji oraz Memmingen
Serwis turystyczny Land of Poland
Stołeczna Etiuda będzie bojkotowana przez pasażerów?
Travelplanet.pl: nowy przewodniczący rady nadzorczej
Od 28 sierpnia znikną powiatowe biura paszportowe
Wrocław: powstanie czterogwiazdkowy hotel nieopodal teatru muzycznego
Pierwszy od 17 lat spadek liczby pasażerów na brytyjskich lotniskach
Koreańska sieć Lotte Hotel otwiera hotel w Moskwie
Tajną hitlerowską fabrykę zwiedzą pierwsi turyści
Bydgoszcz: Ryanair chce 500 tys. zł za uruchomienie lotów do Düsseldorfu i Birmingham
"Czysty Biznes 2006"? To tylko konkurs...
Ruszyła sprzedaż letniej oferty Neckermanna. Lato 2010 z rabatami
praca licencjacka o winnicach europy