Zniknie molo w Świnoujściu?
Trwa rozbiórka tzw. molo w Świnoujściu. Betonowa konstrukcja zniknie z pejzażu miasta, gdyż znajduje się na drodze rozbudowywanej kładki widokowej na wydmach.
Rozbiórką molo zajęło się przedsiębiorstwo budowlane "Wilkocki" ze Szczecina. Jeśli dopisze pogoda, prace powinny się zakończyć już w listopadzie. Koszt rozbiórki oszacowano na kwotę 85 tys. zł. Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz nosił się z zamiarem likwidacji molo już na początku swoich rządów (obecnie jest to druga kadencja). Jedno z haseł w jego programie wyborczym, dotyczyło nowej promenady na wydmach. Jej pierwszy odcinek powstał już w zachodniej części kąpieliska, a w przyszłym roku planuje się przedłużenie promenady w kierunku wschodnim. Aby jednak zrealizować to przedsięwzięcie, musi zostać zburzony pomost dawnego molo.
Początki molo sięgają 1896 r., gdy stał tu tzw. Pomost Cesarza Fryderyka - ogromna konstrukcja z lokalami gastronomicznymi. Goście mogli podziwiać morski pejzaż zza stolików, bądź spacerować kilkusetmetrowym pomostem nad wodą. Niestety konstrukcja została zniszczona podczas II wojny światowej i pozostał po niej zaledwie betonowy przyczółek pomostu. W latach 50. XX w. służył jako stanowisko dla ratowników. Jeszcze ubiegłego lata działało tutaj centrum koordynacyjne. - Na pewno w przyszłym sezonie zagwarantujemy nową siedzibę ratownikom - oświadczył dyrektor świnoujskiego OSiR "Wyspiarz" Mariusz Fryska. Aby Świnoujście utrzymało opinię bezpiecznego kąpieliska i "Błękitną Flagę" (certyfikat przyznawany najlepszym kąpieliskom na całym świecie), miasto planuje wybudować tymczasowy pomost dla ratowników z budynkiem centrum koordynacyjnego. Ma on powstać na wydmie, kilkadziesiąt metrów na wschód od dotychczasowego obiektu.
Prawdopodobnie w ciągu najbliższych lat, w Świnoujściu powstanie także kilkusetmetrowej długości molo. Przypuszczenia te wiążą się z realizowaną przez duński koncern Kristensen Group, budową kompleksu hotelowego w pasie wydm. Inwestycję podzielono na trzy etapy. Przedłużenie deptaka spacerowego i budowa zespołu apartamentów, to kończący się etap I, czyli tzw. "Baltic Park - promenada". W tym roku, rozbudowa weszła już w pas wydmowy. Ostatnią część kompleksu, będzie stanowił 13-piętrowy hotel dla 1500 gości wraz z pełnym zapleczem konferencyjnym i basenem. Uwieńczeniem inwestycji, ma być najdłuższe nad Bałtykiem (700-metrowe) molo! Miasto zamierza wejść z inwestorem w spółkę, aby starać się o pozyskanie zewnętrznych funduszy na jego budowę.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Dział atrakcje turystyczne:
Zapał Europejczyków do podróży nie
Dofinansowanie na projekty
Starsze aktualności:
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
PKP - ulgi dla studentów zależne od rodzaju pociągu
Sieć hoteli Barcelo w internecie z Zieltraffic
ITB w Berlinie a turystyka młodzieżowa
Z TAP Portugal z Polski do Miami
Kampania Exim Tours promuje wczesną rezerwację wycieczek
Prezentacja Muzeum na Plantach Krakowskich
Orient Express - nowa promocja w restauracjach Sphinx
Dorożka z turystkami uprowadzona przez spłoszone konie bez woźnicy
Powiatowe Centrum Informacji Turystycznej w Chrzanowie
Znakomite wyniki lotniska Strachowice
Już są dostępne nowe katalogi Mega Travel na sezon letni
Franczyza - tylko dla hotelarzy z grubym portfelem
Czy na lotnisku Charles’a de Gaulle’a pracują terroryści??