Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
PKP udawadnia, że Włoszczowa jest opłacalna
Zdaniem prezesa PKP Andrzeja Wacha wywołujący wiele kontrowersji przystanek PKP we Włoszczowie jest potrzebny i opłacalny dla PKP.
Fakt, że na tej nowopowstałej stacji kolejowej zatrzymują się pociągi jadące Centralną Magistralą Kolejową z Krakowa do Warszawy wywołał wiele dyskusji od momentu swego powstania w październiku. Przypomnijmy, że we Włoszczowie powstał nowoczesny peron i stacja kolejowa na trasie CMK, której koszt to bagatela 3 mln. złotych. Orędownikiem przedsięwzięcia był minister Przemysław Gosiewski.
Prezes PKP podał informacje w liczbach o opłacalności nowej stacji. Mianowicie to, zgodnie z informacjami PKP pociąg zatrzymuje się we Włoszczowej kosztuje PKP około 40 zł - kwota uzależniona jest od wielkości składu - natomiast w dniach od 16 października do 5 listopada każdej doby średnio z Włoszczowy odjeżdżało pociągami 31 pasażerów i każdy z nich zapłacił za bilet do Warszawy 37 zł.
PKP podkreśla, że podróż z Włoszczowy do Warszawy trwa teraz jedynie 1,5 godziny, jeśliby zbudować jeszcze 7km torów z Włoszczowy do Czarnycy to podróż z Kielc do Warszawy również byłaby znacznie krótsza niż dotychczas.
Niestety PKP w swoich tłumaczeniach nie wzieły pod uwagę jednego z naistotniejszych faktów. Włoszczowa to miasteczko z 11 tysiącami mieszkańców, a ekspress to pociag, który z założenia powinien być połączeniem bezpośrednim. Pasażerowie tego pociągu płacą znacznie wiecej za przejazd, właśnie za to, że pociąg dowiezie ich do domu bez zbędnych przystanków. A od zatrzymywania się w 11 tysięcznych miasteczkach są pociągi zwykłe.
Sprawa Włoszczowej będzie rozwiązywana w prokuraturze. Platforma Obywatelska złożyła wniosek do prokuratury aby zbadać celowość wydania publicznych środków finansowych na tę inwestycję.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Zatrzymywanie się we Włoszczowej się opłaca
[2006-11-09 12:31 81.210.71.*]
nie jestem za PIS , ale nie do konca jest to tak jak nalatuja dziennikarze, ile z to razy ekspres staje w polu?
A ile km i ilu pasazerow musi dojechac do pzrystankow w duzych miastach (patrz slask) odpowiedz »Zatrzymywanie się we Włoszczowej się opłaca
[2006-11-10 12:14 80.53.79.*]
Jesli tak miało ba być, topociągi ekspresowe powinny zatrzymywać się w każdej dziurze. Dlaczego Włoszczowa ma być lepsza od np Kutna, Konina, Wrześni, i innych miast np na trasie Warszawa Poznań i innych kierunkach? odpowiedz »
Zatrzymywanie się we Włoszczowej się opłaca
[2006-11-10 14:58 83.23.160.*]
a może by tak wszyscy "osłowie"Pisu będą sobie budowali przystanki lub lotniska za nasze pieniądze odpowiedz »
Zatrzymywanie się we Włoszczowej się opłaca
[2006-11-10 16:09 212.160.172.*]
No tak...
Podjąłem prostą kalkulację w oparciu o średnie wielkości podane w artykule i ...
przy dodatkowych założeniach:
1) stopa dyskontowa na poziomie 10%
2) w kolejnych latach, liczba pasażerów wyniesie 31 osób dziennie
3) rok = 365 dni - bez uwzględniania dni kiedy pociąg nie kursuje
4) pociąg zatrzymuje się dwukrotnie w ciągu dnia a więc dzienny koszt zatrzymania składu to 80 zł
Wynik analizy jest następujący:
NPV dla 10 letniego okresu inwestycji wynosi -616 tysięcy zł
Przy tych założeniach inwestycja zwróci się po 17 latach, przynosząc rocznie 389 tys. dochodu.
A teraz moja ocena:
Gdybym wpłacił 3 mln PLN na lokatę i/lub kupił obligacje, przy rocznej stopie zwrotu 5%, to:
1) po 10 latach miałbym zysku 4,6 mln PLN a nie 0,6 mln PLN straty
2) po 17 latach miałbym 6,5 mln PLN a nie 115 tys. PLN zysku
Będąc właścicielem tych 3 mln PLN i mając do wyboru te dwie opcje, kto zgadnie którą bym wybrał? :-))))))
Pozdrowienia,
Bartłomiej Michalunio odpowiedz »Zatrzymywanie się we Włoszczowej się opłaca
[2006-11-12 21:24 213.76.96.*]
No ale co, prezes PKP z nadania PIS, miał powiedzieć, że ten przystanek to głupota i przynosi straty ??? Musi trzymać fason, a że się kompromituje wobec podróżujących expresami - trudno, liczy się stołek i dyspozycyjność. odpowiedz »
Zatrzymywanie się we Włoszczowej się opłaca
[2007-02-16 11:51 83.26.35.*]
jest potrzebny jak na dupie pryszcz odpowiedz »
Zatrzymywanie się we Włoszczowej się opłaca
[2007-02-16 23:33 83.25.92.*]
W moim kraju funkcjonuje waluta pt.zl.A co to za stwor PLN? odpowiedz »
Zatrzymywanie się we Włoszczowej się opłaca
[2007-02-19 11:08 83.15.101.*]
Przed denominacją był PLZ, po denominacji PLN. Bankowy skrót waluty, jednolity na całym świecie. Fakt, że może nielogiczny, ale nie jeden taki jest... odpowiedz »
Zatrzymywanie się we Włoszczowej się opłaca
[2007-06-22 20:09 83.16.78.*]
a gdzie koszt utrzymania stacji?? odpowiedz »
Zatrzymywanie się we Włoszczowej się opłaca
[2007-07-04 21:25 83.4.84.*]
budowy 2 peronu prokuratura odpowiedz »
Zatrzymywanie się we Włoszczowej się opłaca
[2006-11-10 22:09 213.76.98.*]
W takim razie niech PKP nie robi kolejnego cyrku i zrezygnuje z zapowiedzi pociągów expessowych przez magafony o treści: "Przejazd pociągiem wyłącznie za okazaniem ważnego biletu i miejscówki." Skoro można jechać bez miejscówki z Włoszczowej, to dlaczego nie z Krakowa lub z Warszawy. I proponuję żeby te expressy zatrzymywały się na kolejnych kilkunastu stacjach, wówczas dochód Spółki INTERCITY wzrośnie o kolejne kilkanaście zlotych od łebka. A to, że zostajemy coraz bardziej z tyły za Europą, przecież nie znaczenia wobec priorytetu decyzji politycznych nad ekonomią i zdrowym rozsądkiem. odpowiedz »
Zatrzymywanie się we Włoszczowej się opłaca
[2006-11-11 21:43 83.6.216.*]
a kiedy zwróci się zainwestowanie w infrastrukturę we Włoszczowej,prosimy o podanie ilości pasażerów tych jeżdżących do teatruy w Warszwie jak to jeden z mieszkańców powiedział odpowiedz »
Zatrzymywanie się we Włoszczowej się opłaca
[2007-05-01 17:45 83.30.204.*]
Najpierw kasowano główne węzły kolejowe i durze szlaki i stacje w duzych Miastach i dodzis sie onie niedba a buduje się stacie w polu inaczej stacia łąki ba? wysiadać lepiej te pieniondze zainwestowac w konkretne przedsięwzięcie w budownictwo lub to podobnie a nie wyzucać pieniondze w błoto odpowiedz »
Zatrzymywanie się we Włoszczowej się opłaca
[2006-11-12 18:31 83.11.12.*]
To jest nasza rzeczywistość , to przykład nacisków stosowanych przez polityków na ludzi w państwowych spólkach, i dyspozycyjności tych prezesów wobec polityków. Nie będzie jednak odpowiadał polityk tylko prezes .... o ile sąd... nie dostanie wytycznych ... odpowiedz »
Zatrzymywanie się we Włoszczowej się opłaca
[2008-01-09 17:26 79.185.100.*]
ooooooooooooo dworzec kosztował niecaly 1 milion a nie 5.Dworzec jest potrzebny.PKP ma tylko zysk.Utrzymanie dworca do grosze odpowiedz »
Zatrzymywanie się we Włoszczowej się opłaca
[2008-05-15 12:17 83.29.36.*]
jak już wspominano, przystanek wcale nie kosztował tyle pieniędzy. gdyby ktoś choć raz przyjechał i zobaczył jak on wygląda,to mógłby się przekonać,że to nie kosztowało tyle pieniędzy. nie budowano tu torów ani dworca kolejowego,gdyż takowy włoszczowa posiada od n-tych czasów.zatrzymywanie się nie przynosi strat, a państwa,którym się aż tak śpieszy nie zbawią dwie minuty.tak, w polach niejednokrotnie pociągi stoją dłużej! dlaczego włosczowa? bo ludzie stąd dotychczas mieli fatalne połączenie z warszawą i krakowem. wiem ,bo sama wiele lat jeżdziłam. odpowiedz »
Zatrzymywanie się we Włoszczowej się opłaca
[2009-10-26 11:10 213.158.199.*]
uwielbiam jak koś się nie zna i krytykuje jak najwięcej przystanków ułatwić ludziom zycie odpowiedz »
Zatrzymywanie się we Włoszczowej się opłaca
[2010-09-08 16:28 89.77.104.*]
Ciekawe, ilu teraz pasażerów stamtąd odjeżdża? Czy nadal jest to opłacalne dla kolei. Może z tych zysków zakupią nowy tabor, kub poprawią komfort jazdy starym? odpowiedz »
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Na kolonie z Łowicza do Mrzeżyna - po pijanemu
Lubelskie: inspekcja handlowa w obiektach noclegowych
Europejska Akademia Organizatorów i Planistów Konferencji
Kampania promocyjna Polski pod znakiem serca
25 mln zł dla Lotniska Łódź Lublinek
3 lata mieszkał na lotnisku Gatwick
Słowacy zniszczą przyrodę w Tatrach?
10 największych upadków biur podróży
Pociągiem do Pyrzowic - przyszłość czy tylko element kampanii wyborczej?
Warsaw Bus - Targi Publicznego Transportu Zbiorowego