Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Tanie linie lotnicze - które przetrwają?
Jedną z najbardziej zmiennych branż jest przemysł lotniczy. Podczas gdy w Stanach Zjednoczonych tanie linie lotnicze pojawiły się w 1978 roku, w Europie zaczęły powstawać dopiero w 1997 roku. Jest tu już ok. 50 tanich linii lotniczych, z czego większość powstała w ciągu ostatnich kilku miesięcy. W USA wyodrębniły się już wiodące firmy - z 34 przetrwały tylko dwie. Na naszym kontynencie wciąż trwa bitwa o rynek. Najważniejszą bronią w tej walce są ceny i szybka ekspansja.
Ryanair, irlandzkie tanie linie lotnicze, robią wszystko, aby jak najbardziej ograniczyć koszty. Na pokładzie pasażerowie nie dostają darmowych posiłków, napojów czy gazet, samoloty lądują na regionalnych lotniskach, gdzie opłaty lotniskowe są dużo niższe, a personel sam musi sobie zapłacić za szkolenia i ubranie służbowe. Co więcej w razie odwołania lotu, klient nie otrzymuje z powrotem kosztów jakie poniósł na opłaty lotniskowe, ale wpływają one na konto przewoźnika. Dzięki tak dużym oszczędnościom Ryanair zarobił w 2004 roku 248 mln dolarów brutto. Ale czy to jest droga do sukcesu?
Zarówno Ryanair jak i jego główny europejski konkurent easyJet intensywnie powiększają swoja flotę. Obie linie osiągają także blisko 100% obłożenie. Ale aby zapełnić wszystkie miejsca w nowo zamówionych samolotach, muszą bardzo powiększyć liczbę obsługiwanych klientów, co może okazać się trudne, gdy zachętą będą jedynie niskie ceny.
Powstające ciągle coraz to nowe tanie linie lotnicze nie mają jednak szans przetrwać i część bankrutuje już na samym początku działalności, bo rozwój działalności wymaga jednak wyższych kosztów. Jeden przewoźnik nie zdążył nawet zrealizować ani jednego lotu.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
LOT wprowadza odroczone
Nowe połączenie z Katowice
Enter Air powiększa bazę
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Turyści powinni uważać na kantory przy Długiej w Gdańsku
Centralwings lata z Warszawy do Grenoble
Unijne zjazdy w Rzeszowie - dobre żniwo dla hoteli i restauracji
Warszawa: Menolly Poland wybuduje pięciogwiazdkowy hotel z centrum konferencyjnym
Boeing w 2009 roku zwolni 10 tys. pracowników
UWAGA NA BIURO OK SERVICE TRAVEL
Organizator imprez turystycznych z językiem angielskim i his
Coraz mniej turystów we Włoszech
Koniec zawyżanych o 200-300% opłat lotniskowych w Polsce?
Małopolskie: już działa rodzinny park rozrywki DinoZatorland
TUI rusza z promocją sezonu zimowego
Rzeszów: zgłosiło się dwóch chętnych na działkę pod kompleks hotelowy
Katowice: pijany kierowca miał wieść pielgrzymkę do Leśniowa
Ocena jakości oferowanych usług przez Katowicki oraz Krakowski Port Lotniczy
Nad Trasą Łazienkowską postanie Muzeum Historii Polski
Walentynki w szczecińskim hotelu Radisson SAS
Wietnam: w wypadku autokaru zginęło 9 rosyjskich turystów
Centralwings oddaje LOT-owi trasę Warszawa - Rzym
Bułgaria inwestuje w turystykę
Nowe, letnie kierunki odlotów z krakowskich Balic
Jaki sklep najlepszy dla turysty?