Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Tanie linie lotnicze - które przetrwają?
Jedną z najbardziej zmiennych branż jest przemysł lotniczy. Podczas gdy w Stanach Zjednoczonych tanie linie lotnicze pojawiły się w 1978 roku, w Europie zaczęły powstawać dopiero w 1997 roku. Jest tu już ok. 50 tanich linii lotniczych, z czego większość powstała w ciągu ostatnich kilku miesięcy. W USA wyodrębniły się już wiodące firmy - z 34 przetrwały tylko dwie. Na naszym kontynencie wciąż trwa bitwa o rynek. Najważniejszą bronią w tej walce są ceny i szybka ekspansja.
Ryanair, irlandzkie tanie linie lotnicze, robią wszystko, aby jak najbardziej ograniczyć koszty. Na pokładzie pasażerowie nie dostają darmowych posiłków, napojów czy gazet, samoloty lądują na regionalnych lotniskach, gdzie opłaty lotniskowe są dużo niższe, a personel sam musi sobie zapłacić za szkolenia i ubranie służbowe. Co więcej w razie odwołania lotu, klient nie otrzymuje z powrotem kosztów jakie poniósł na opłaty lotniskowe, ale wpływają one na konto przewoźnika. Dzięki tak dużym oszczędnościom Ryanair zarobił w 2004 roku 248 mln dolarów brutto. Ale czy to jest droga do sukcesu?
Zarówno Ryanair jak i jego główny europejski konkurent easyJet intensywnie powiększają swoja flotę. Obie linie osiągają także blisko 100% obłożenie. Ale aby zapełnić wszystkie miejsca w nowo zamówionych samolotach, muszą bardzo powiększyć liczbę obsługiwanych klientów, co może okazać się trudne, gdy zachętą będą jedynie niskie ceny.
Powstające ciągle coraz to nowe tanie linie lotnicze nie mają jednak szans przetrwać i część bankrutuje już na samym początku działalności, bo rozwój działalności wymaga jednak wyższych kosztów. Jeden przewoźnik nie zdążył nawet zrealizować ani jednego lotu.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Lotnisko Chopina pobiło swój
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Turyści powinni uważać na kantory przy Długiej w Gdańsku
Centralwings lata z Warszawy do Grenoble
Unijne zjazdy w Rzeszowie - dobre żniwo dla hoteli i restauracji
Warszawa: Menolly Poland wybuduje pięciogwiazdkowy hotel z centrum konferencyjnym
Boeing w 2009 roku zwolni 10 tys. pracowników
Coraz mniej turystów we Włoszech
Koniec zawyżanych o 200-300% opłat lotniskowych w Polsce?
Małopolskie: już działa rodzinny park rozrywki DinoZatorland
TUI rusza z promocją sezonu zimowego
Rzeszów: zgłosiło się dwóch chętnych na działkę pod kompleks hotelowy
Katowice: pijany kierowca miał wieść pielgrzymkę do Leśniowa
Ocena jakości oferowanych usług przez Katowicki oraz Krakowski Port Lotniczy
Nad Trasą Łazienkowską postanie Muzeum Historii Polski
Walentynki w szczecińskim hotelu Radisson SAS
Wietnam: w wypadku autokaru zginęło 9 rosyjskich turystów
Centralwings oddaje LOT-owi trasę Warszawa - Rzym
Bułgaria inwestuje w turystykę
Nowe, letnie kierunki odlotów z krakowskich Balic
Jaki sklep najlepszy dla turysty?