Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Ryanair zachęca do lotów do "Bygdoszczy"?
Bydgoszcz płaci blisko 2,5 miliona złotych rocznie za reklamę na stronie internetowej linii lotniczej Ryanair. Jednak przez dwa lata nikt nie sprawdził, czy irlandzki przewoźnik promował miasto "Bygdoszczy".
Na stronie internetowej Ryanaira można zarezerwować bilet na przelot, ale także poznać miasta, do których latają samoloty przewoźnika. Link do "Bezpłatnych przewodników" znajduje się u góry głównej strony. Informacje można wydrukować i zabrać ze sobą w podróż. Bydgoszczy zostało poświęconych dziewięć stron. Jednak przewodnik Ryanaira zachwala turystom nieistniejącą "Bygdoszcz", gdyż w nazwie zamieniono spółgłoski.
Za taką promocję na stronie Ryanaira miasto płaci rocznie 2,4 mln zł. W bydgoskim ratuszu nikt nie chce wziąć odpowiedzialności za niesprawdzenie prezentowanych danych.
Adam Bzdawski, szef wydziału promocji wyznał, że wydział promocji nie jest autorem przewodnika o mieście i nie odpowiada za błędy. Poinformował - Takimi treściami zajmuje się wydział prasowy.
Jednak biuro prasowe również nie poczuwa się do winy. Anna Strzelczyk-Frydrych zaznacza - My? Nie, to jakieś nieporozumienie. Nie wysyłamy żadnych materiałów promocyjnych do Ryanaira. Muszę to sprawdzić. Po sprawdzeniu wyznaje - To jednak wydział promocji. Proszę kontaktować się z zastępcą dyrektora Ewą Słowińską.
Słowińska, której zadaniem jest troska o promocję miasta, nie wie nawet, gdzie na stronach Ryanaira szukać informacji o Bydgoszczy. Po wskazaniu jej zamieszczonych w Internecie informacji przyznaje - No rzeczywiście. Spory błąd. Ale to nie my wysłaliśmy te materiały. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Napiszę do nich e-maila i poproszę o sprostowanie tych błędnych informacji.
"Gazeta Wyborcza" postanowiła sprawdzić kto jest odpowiedzialny za wysyłanie turystów z Europy do "Bygdoszczy". Jednak Tomasz Kułakowski, szef sprzedaży Ryanaira na Europę Środkowo-Wschodnią nie wie, kto zamieszcza informacje w ich internetowym przewodniku. Przyznał - Mamy tyle różnych interesujących wiadomości na naszej stronie, że trudno mi powiedzieć, kto akurat zamieścił te dane. Pewnie to jakaś zewnętrzna firma. Ale jak poszperacie trochę w internecie, to zapewne ją znajdziecie.
Po sprawdzeniu Gazecie Wyborczej udało się ustalić, że za pomyłkę odpowiedzialna jest szwedzka firma "Arrival Guides Online" z Göteborga, która obsługuje stronę Ryanaira. Charlotta Akisson, odpowiadająca za treści umieszczane w internecie poinformowała - Pisał to dla nas jakiś dziennikarz jakieś dwa lata temu. Ale nie pamiętam już, czy polski, czy szwedzki. Mam nadzieję, że mieszkańcy waszego miasta wybaczą nam taką wpadkę. Wrzucaniem informacji do internetu zajmują się u nas tylko dwie osoby, robią to bardzo szybko i pewnie wówczas doszło do pomyłki. Postaram się jak najszybciej poprawić ten błąd.
Pracowniczka firmy z Goeteborga spełniła obietnicę i zamiast "Bygdoszczy" jest już Bydgoszcz.
Agnieszka Kowalkowska, specjalistka ds. marketingu Wyższej Szkoły Gospodarki podkreśla - Bydgoszcz nie jest marką. Mamy dopiero zamiar ją budować. Ale jak zaczynamy w taki sposób, to jeszcze długo nie dojdziemy do celu. Gdyby taka literówka wystąpiła w nazwach znanych miast, to pewnie i tak wszyscy wiedzieliby, o co chodzi. Nam powinno szczególnie zależeć na pilnowaniu takich rzeczy, bo bez tego nigdy nie stworzymy pozytywnego wizerunku Bydgoszczy.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Ceny wyjazdów na wakacje dalej w
Dział centra informacji i promocji:
Polacy chętnie odwiedzali
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
IKEA zainwestuje w hotele - pierwszy obiekt powstanie w Gdyni
Tygodnie Pasji Kulinarnej na Zamku w Przegorzałach
Eurodeputowani przeciwko "rozbierającym" skanerom na unijnych lotniskach
Alarm bombowy w samolocie Ryanair
W Białymstoku naleśniki wracają do łask
Nowa atrakcja w kopalni soli w Bochni: podziemne solne jezioro
Prezes ULC o polskim lotnictwie na polsko-holenderskiej konferencji!
Piąte urodziny konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny
I Konferencja Muzeów Górniczych i Skansenów Podziemnych
Wyjazdy tylko w damskim gronie
Kanadyjska prasa ujawnia kolejne fakty o śmierci Polaka na lotnisku
Funclub startuje z promocją first minute!
Sopot stawia na promocję w Internecie
Stambuł jest Europejską Stolicą Kultury 2010
Wakacyjne promocje dla klientów Inteligo: tańsze bilety i ubepzieczenia turystyczne
Nowy, darmowy magazyn Turystyka Aktywna