Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Rezydent Turystyczny - praca w Grecji.
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Nowe zasady dotyczące ważności licencji Obsługi Technicznej statków powietrznych
W środę, 14 czerwca Urząd Lotnictwa Cywilnego poinformował, że Inspektorat Personelu Lotniczego Urzędu Lotnictwa Cywilnego po 28 września 2005 roku nie ma możliwości wydawania innych licencji mechanika obsługi samolotów i śmigłowców o MTOM >5700kg niż licencje PART-66.
Jednocześnie licencje JAR-66, które zostały wydane przed 28 września 2005 roku, do czasu wygaśnięcia terminu ich ważności, pozostają w swoim zakresie kategorii, podkategorii i typu równoważne z licencjami PART-66.
Natomiast po 28 września 2005 roku licencje JAR-66 (na samoloty i śmigłowce o MTOM >5700kg) nie podlegają jednak rozszerzeniu kategorii, podkategorii i typu.
Jedynym sposobem dopisania typu lub podkategorii jest spełnienie wymagań na licencję PART-66, czyli poddanie się konwersji, uzupełnienie braków w modułach z wiedzy ogólnolotniczej, ewentualne uzupełnienie praktyki oraz wystąpienie na druku EASA Form 19 o wydanie licencji PART-66.
ULC poinformował też, że po 28 września 2006 roku wszyscy członkowie personelu poświadczającego obsługę techniczną samolotów i śmigłowców o MTOM >5700kg w organizacji PART-145, będą musieli posiadać licencje PART-66 lub JAR-66 w okresie ważności.
Po 28 września 2006 roku Inspektorat Personelu Lotniczego nie będzie mógł już wydawać na samoloty i śmigłowce o MTOM< 5700kg nowych licencji OT - innych niż PART-66.
Graniczną datą ważności licencji krajowych uprawniających do uzyskania upoważnienia do poświadczania OT samolotów i śmigłowców o MTOM<5700 kg jest 28 września 2008 roku. Po tej dacie, personel poświadczający obsługę techniczną ww. statków powietrznych, zarówno w organizacji PART-145, PART-M/F jak i działający poza organizacją będzie musiał posiadać licencję PART-66 lub licencję krajową ICAO w okresie ważności.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
TFG cieszy się z rekordowego 2024
Ruszył Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i
UOKiK nałożył ogromną karę na
Dział prawo i podatki:
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Michał Fijoł znów prezesem PLL
Starsze aktualności:
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
II Olimpiada Umiejętności
Tybet nowym hitem turystycznym?
Marketing w wyszukiwarkach - mało doceniany!
Nowe biuro AMA Travel na wrocławskim rynku
Poznań: lada dzień otwarcie hotelu Twardowski
Gastronomiczny humor na Święta
Warszawa: restauracja Polskie Jadło zmieniła adres
Za granicą warto mieć polisę ubezpieczeniową?
Znów więcej Brytyjczyków w krakowskich restauracjach, pubach i hotelach?
Zakaz palenia w brytyjskich restauracjach?
Skyscanner: wzrost liczby użytkowników w maju o 89%
Małopolski Szlak Architektury Drewnianej od 1 maja otwarty
Zmiana właściciela 85% udziałów Fischer Air
Okęcie: Terminal 2 - wreszcie otwarty
Porty Lotnicze wystąpią o odszkodowanie od konsorcjum FBE Lamela?
Orchidea-orientalna restauracja Warszawy