Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Promocja Krakowa w zagranicznych mediach
Telewizja BBC, RTL RAI, gazety: "Sunday Times", "Daily Express", City Magazine", "Cosmopolitan", "The Guardian", "La Nouvel Observateur" oraz wiele innych pokazało Kraków jako atrakcyjne miejsce dla turystów.
W tym roku przyjechało ponad 50 ekip dziennikarzy zagranicznych, aby pokazać u siebie Kraków. Wizyty te możemy zawdzięczać projektowi "Podróże studyjne", który od dwóch lat jest realizowany przez wydział promocji i turystyki w krakowskim magistracie.
"Współpracujemy z Polskim Ośrodkiem Informacji Turystycznej, który organizuje wyjazdy do Polski przed wszystkim dla ludzi z branży, a więc przedstawicieli firm turystycznych. To właśnie POIT przekazuje nam informacje o tym, jakie ekipy dziennikarzy chciałyby odwiedzić Kraków" - - mówi Artur Żyrkowski, kierownik referatu promocji turystycznej w wydziale.
A skąd pieniądze na ten projekt? Koszty rozkładają się pomiędzy POIT oraz wydział. Nie są to jednak duże pieniądze - średnio ok 1,5 tys. zł. Przeloty dziennikarzy sponsorują tanie linie, noclegi też udaje się czasem załatwić za darmo, a jak nie, to przy przynajmniej jakieś zniżki. To samo dotyczy restauracji, które czasem organizują darmowe degustacje polskich potraw. Muzea także nie pobierają opłat za wstępy.
"Czego oczekujemy od dziennikarzy? Tylko tego, żeby byli w tym opisywaniu Krakowa szczerzy. Nikt im nie narzuca tematów ani nie autoryzuje tekstów przed drukiem. Nigdy się nie zdarzyło, żeby ktoś napisał paszkwil" - dodaje Żyrkowski.
W zależności od pochodzenia, dziennikarze zwracają uwagę na inne rzeczy. I tak np. Anglików interesuje nocne życie (puby), Francuzów przede wszystkim restauracje, Włosi także chętnie opisują wszystko, co związane z jedzeniem. Interesuje ich także Kraków jako "miasto papieskie". Niemcy natomiast cenią zabytki. "Naprawdę potrafią zupełnie inaczej spojrzeć na nasze miasto niż my. Dla nich jest oryginalne, kolorowe, przyjazne. Kraków według zagranicznych dziennikarzy to miejsce, w którym jest wiele do odkrycia." twierdzi Żyrkowski.
Ten projekt jest dobrym pomysłem, gdyż Kraków przez coraz większą liczbę biur włączany jest do przygotowywanych ofert. Odzwierciedla się to także w liczbach - w tym roku Kraków został odwiedzony przez ponad 1,5 mln osób. Jest to o 23% więcej niż w ubiegłym roku.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział centra informacji i promocji:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Amerykanie najbardziej interesujący naród świata wg Brytyjczyków
Turyści odwiedzają Ibizę, bo potrzebują ecstasy
Turystyka podziemna w Szczecinie - doskonały produkt turystyczny
Czy wreszcie szybciej dotrzemy z Krakowa do Zakopanego?
easyJet otworzył bazę na lotnisku w Manchesterze
W czerwcu wznowi działalność "Bar Krakowski"
Amadeus Cars e-Voucher - nowe rozwiązanie przy wynajmie samochodów
Animator Czasu Wolnego- Szkolenie Kraków- Praca za granicą
Losy absolwentów szkół turystycznych
Mniej złodziei okradających turystów!
Nowy hotel w Belfaście ożywi irlandzką turystykę?
Kraków: od lutego bilet aglomeracyjny już na 5 trasach
Hotel Głogów prawdopodobnie pozostanie w portfelu Interferii
Bezpieczny Lokal 2010 w Sopocie - wybrano kolejne