Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Zobacz także
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to porażka
Lotnisko Schiphol będzie musiało ograniczyć ilość lotów?
Komisja Europejska zatwierdziła pomoc dla przewoźnika lotniczego
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Airhelp ocenił linie i lotniska
ECTAA: prawo powinno zapewnić touroperatorom terminowe zwroty od linii lotniczych
Więksi przewoźnicy zjadają mniejszych?
Kryzys jaki pojawił się na rynku lotniczym powoduje, że coraz częściej, że duże linie lotnicze zjadają mniejsze. Lufthansa niedawno zakupiła udziały w Brussels Airlines, mało tego krążą również plotki, że Niemcy mają przejąć też skandynawski SAS. Na sprzedaż zostały wystawione Austrian Airlines oraz włoska Alitalia.
W szczególności, za drapieżną na rynku lotniczym uznana jest niemiecka Lufthansa, które w poniedziałek ogłosiła, że kupiła 45 proc. udziałów w SN Airholding, który jest właścicielem linii Brusseels Airlines za 65 mln euro.
W ciężkim dla przewoźników okresie ucierpiały szczególnie mniejsze linie lotnicze. W chwili obecnej, co prawda paliwo jest powoli tanieje, jednak nie uratuje to finansów niektórych przewoźników.
Jak powiedział Gazecie Brian Pearce, główny ekonomista Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), średnia cena paliwa w roku ubiegłym sięgała 73 dol. za baryłkę, a w roku 2008 będzie to ok. 113 dol. W wyniku zmian ceny linie lotnicze mogą stracić nawet 5,2 mld dol..
Fakt, że gospodarki dużych krajów Unii Europejskiej (przede wszystkim Niemiec, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Włoch) znajdują się już na skraju recesji, nie poprawia sytuacji firm. Takie gospodarcze spowolnienie jest uzasadnione mniejszą ilością pasażerów chętnych do podróżowania samolotem.
Linie lotnicze podejmują liczne próby, aby wyjść z opresji, tną nieopłacalne połączenia, ograniczają ilość pracowników, pozbywają się niepotrzebnych maszyn oraz podwyższają ponadto ceny biletów lotniczych.
Niestety dla niektórych przewoźników na ratunek jest już za późno. Od początku tego roku kilkadziesiąt linii lotniczych splajtowało. Ostatnio była to hiszpańska czarterowa Futura, czy też należąca do brytyjskiego touroperatora, XL Airlines. Willy Walsh, prezes British Airways ostrzega, że do końca roku może zbankrutować jeszcze ok. 30 europejskich przewoźników.
Ale są także takie firmy, które na kryzysie mogą zarobić. Mowa o tych najpotężniejszych, którzy wykorzystują nadarzające się okazje do pożarci słabszych konkurentów. Fuzje oraz przejęcie są łatwiejsze, jak tłumaczy Pearce, ponieważ w Europie przepisy są bardziej liberalne niż w innych partiach świata.
Niemiecka Lufthansa może dokupić resztę udziałów SN Airholding w 2011 r. za cenę nie wyższą niż 250 mln euro. Inwestora poszukuje także Austrian Airlines. Gazeta "Wiener Zeitung" podała we wtorek, że na krótkiej liście firm, które są uwzględniane jako potencjalni inwestorzy pozostała właśnie Lufthansa i jej największy europejski konkurent - Air France-KLM. oraz rosyjskie linie S7 Airlines.
Na sprzedaż jest wystawiona także, znajdująca się w fatalnej sytuacji, włoska Alitalia. Linia już pod koniec sierpnia wystąpiła o ochronę przed wierzycielami, ponieważ grozi jej bankructwo. W chwili obecnej trwają rozmowy ostatniej szansy na temat przejęcia linii przez grupę włoskich inwestorów, jednak na przeszkodzie stoją związki zawodowe, które boją się zwolnień.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Gdzie chcieliby polecieć
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Dział centra informacji i promocji:
Arłamów gościł działaczy
Najlepszy Produkt Turystyczny Wielkopolski
Dział przewodnicy i piloci:
Rozpoczęto starania o nowy, polski wpis na listę
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000
Małopolska rozpoczyna nowy projekt
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Air France-KLM planuje redukcję 1000-1200 etatów
Turysto ubezpiecz się na wakacje
Da się przemycić ładunki wybuchowe
Norwegia: Odnaleziono ciało zaginionej 13-letniej polskiej turystki
Petycje przeciwko zabijaniu psów w Chinach i Korei Pd.
Euro 2012: łódzkie lotnisko będzie zapasowym portem dla Poznania i Warszawy
Słowenia od stycznia 2007 r. wprowadza euro!
Nowe przejście graniczne na Ukrainę
20 do 22 września 2007: targi TT Warsaw
Nietypowe wyprawy Polaków - egzotyka, psychologia, medytacje, eskapady, latino i pielgrzymki
Poznań za pół ceny już niedługo