Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Rośnie rola portów regionalnych
Ruch na lotniskach regionalnych rośnie od 40 do 66 % rocznie, czyli w tempie dwukrotnie szybszym, niż przewidywał Urząd Lotnictwa Cywilnego. Przedstawiciele portów lotniczych przewidują, że w tym roku obsłużą 19,5 mln osób, a w przyszłym już prawie 24 mln!
Porty regionalne przyjmują i odprawiają obecnie ponad 50 % wszystkich podróżnych. Wg oceny ekspertów, ta tendencja ma się utrzymać. - Urząd Lotnictwa Cywilnego przewiduje, że ruch pasażerski w Polsce zwiększy się w tym roku o 24 % - podaje "Rzeczpospolita". W pierwszej połowie roku, regionalne porty obsłużyły średnio o połowę więcej podróżnych niż w podobnym okresie ubiegłego roku. Nadchodząca jesień zapowiada się równie korzystnie. Otwarcie kilku nowych połączeń zapowiadają tani przewoźnicy m.in. Ryanair, easyJet czy Norwegian. Od początku 2007 r. powstało kilkadziesiąt nowych tras, a na niektórych lotniskach (np. w Szczecinie, Warszawie), pojawili się także nowi przewoźnicy. Władze wszystkich portów informują, iż prowadzą intensywne rozmowy z kolejnymi liniami, jednak ich szczegóły objęte są tajemnicą.
Nowe połączenia, samoloty i podróżni stanowią dla lotniska zasilenie budżetu lotniska. Zanim jednak pojawią się zyski, trzeba najpierw zainwestować. Porty, lokalne samorządy i przewoźnicy łączą siły we wspólnej promocji nowych połączeń. Niekiedy władze lotnisk przykładają się do tego finansowo, płacąc za nowe połączenie czasem po kilkadziesiąt tysięcy euro. Przeważnie sposób promowania nowej trasy dyktuje przewoźnik. - Są profesjonalistami, wiedzą, czego chcą i co przynosi najlepsze efekty - wyjaśniają zarządcy portów. Powszechne jest organizowanie przez przedstawicieli lotniska i przewoźnika wspólnej konferencji prasowej, podczas której ogłaszane są nowe trasy. Koszty te pokrywają naturalnie władze lotniska. Niektórzy przewoźnicy domagają się również, aby port pokrył koszty przyjazdu i pobytu zagranicznych dziennikarzy oraz by port czy gmina - wykupiły reklamy na ich stronach internetowych. Koszt takiego ogłoszenia waha się od 40 tys. do ok. 100 tys. euro rocznie, w zależności od częstotliwości lotów na danej trasie. Część portów jednak dementuje, iż nie angażuje swoich pieniędzy w reklamę nowych połączeń.
Podobne oświadczenia składają przedstawiciele portów w Szczecinie i Katowicach. Zarząd lotniska we Wrocławiu przyznał, że wspiera finansowo część nowych połączeń. Wg Jarosława Sztuckiegi, wiceprezesa wrocławskiego portu, nie ma powodu reklamować połączeń do Anglii czy Irlandii, bo to najpopularniejsze kierunki. Port dopuszcza natomiast współfinansowanie w kosztach promocji tzw. trudnych połączeń, które nie stwarzają od razu możliwości uzyskania dobrych wyników finansowych. Udział w promowaniu połączeń mają także gminy, przeznaczając na ten cel spore środki, nie zawsze finansowe, często jest to np. miejsce reklamowe.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Szwajcaria: karnawałowe atrakcje
Aerofłot chce przejąć czeskie linie CSA
Stany Zjednoczone: Odwołane i spóźnione loty!
Air France-KLM planuje redukcję 1000-1200 etatów
Olsztyn: hotel zamiast więzienia?
Aby pojechać z Warszawy do Katowic trzeba kupić bilet do Ostrawy
Wrocław ma tylko 8 tys. miejsc noclegowych. To za mało na Euro 2012!
Nadal nie ma projektu TUW dla biur turystycznych
9 nowych restauracji PolRestu na koniec 2008 r.
Berlin: na terenie lotniska Tempelhof powstanie park
Euro 2012: łódzkie lotnisko będzie zapasowym portem dla Poznania i Warszawy
"Przemyśl w czasie II wojny światowej" nowa ekspozycja w Muzeum Historii Miasta Przemyśla
Kłótnie Czech Airlines i Air France
Małopolska: powstaje Karpacki Szlak Rowerowy - najdłuższy szlak rowerowy w Polsce
Port lotniczy w Dżuddzie - najbardziej zatłoczone lotnisko świata
Więksi przewoźnicy zjadają mniejszych?