Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Jakie stawki wg karty frankfurckiej?
Poniżej prezentujemy rozwiązanie, jakie jest stosowane przez niemiecką branżę turystyczną w przypadku reklamowania przez turystę poszczególnych aspektów imprezy - tzw. Kartę Frankfurcką.
Karta ta określa wysokość odszkodowania dla klientów w razie nienależytego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych przez biuro podróży. Została opracowana przez Izbę Cywilną Wyższego Sądu Krajowego i nie ma mocy wiążącej (nie jest prawem stanowionym), jednak jej postanowienia są powszechnie stosowane przez niemieckie biura turystyczne oraz sądy rozstrzygające konflikty pomiędzy organizatorami a klientami.
Procent zadośćuczynienia jest zasadniczo obliczany od łącznej ceny wycieczki. W przypadku wystąpienia większej ilości wad procenty są najczęściej sumowane.
KARTA FRANKFURCKA
Rodzaj wady | Bonifikata w % | |
I | ZAKWATEROWANIE | |
1. | Zmiana oferowanego obiektu na inny | 10-25 |
2. | Zmiana odległości od plaży | 5-10 |
3. | Zmiana warunków noclegu (inne piętro, bungalow na hotel itp.) | 5-10 |
4. | Zamiana pokoju (np. 2 zamiast 1- osobowego) | 20-25 |
5. | Gorszy pokój (w stosunku do obietnic): | |
za ciasny | 5-10 | |
bez balkonu | 5-10 | |
bez obiecanego widoku (morze, góry) | 5-10 | |
bez pełnego węzła sanitarnego | 15-25 | |
bez WC | 15 | |
bez prysznica | 10 | |
bez klimatyzacji | 10-20 | |
bez radia i TV | 5 | |
brak estetyki | 5-15 | |
wymagający remontu i napraw | 10-50 | |
robactwo | 10-50 | |
6. | Braki w wyposażeniu: | |
toalety | 15 | |
łazienki | 15 | |
przerwy w dostawie prądu lub gazu | 10-20 | |
przerwy w dostawie wody | 10 | |
brak windy | 5-10 | |
7. | Obsługa: | |
brak serwisu hotelowego | 25 | |
brak higieny | 10-20 | |
rzadko zmieniana pościel | 5-10 | |
8. | Inne niewygody: | |
hałas w dzień | 5-25 | |
hałas w nocy | 10-40 | |
brzydkie zapachy | 5-15 | |
9. | Brak przewidzianych zabiegów: | |
kąpieli termalnych | 20-40 | |
masaży | 20-40 | |
II | WYŻYWIENIE | |
1. | Bez posiłków (a były przewidziane) | 50 |
2. | Wady menu: | |
jednostajne | 5 | |
nie dość ciepłe | 10 | |
niesmaczne | 20-30 | |
3. | Obsługa przy posiłkach: | |
samoobsługa zamiast kelnerskiej | 10-15 | |
długi czas oczekiwania | 5-15 | |
posiłki na zmiany | 10 | |
brak higieny na stołach | 5-10 | |
brudna zastawa | 5-15 | |
III | NIEKTÓRE Z POZOSTAŁYCH USTEREK (w stosunku do obietnic) | |
brak basenu lub brudny | 10-20 | |
brudna plaża | 10-20 | |
zakaz kąpieli w morzu braki w wyposażeniu plażowym | 5-10 | |
odwołanie przewidzianych wycieczek | 20-30 | |
wycieczki bez przewodnika | 10-20 | |
nieprzewidziana przeprowadzka | proporcjonalnie do straty czasu (np. 1 dzień - równowartość) | |
IV | TRANSPORT | |
spóźnienie ponad 4 godz. | 5 | |
zmiana klasy na gorszą | 10-15 | |
brak obiecanego transferu | zwrot kosztów taksówek |
Źródło: Federacja Konsumentów
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Świetnie i co dalej?
[2005-08-19 12:24 999.999.999.*]
Za chwilę zostanie na polskim rynku kilka koncernów, które będzie stać na potyczki z klientem. Wygląda na to, że klient zanim wejdzie do biura podróży sam sobie ustali ile "wyciągnie" po powrocie bo "klient ma zawsze rację" i zmysły wyczulone na zapachy i inne subiektywne składniki oferty. Propagowanie takich artykułów jak wyżej nie podniesie jakości usług bo są one w wiekszości adekwatne do zapłaconej ceny. My klienci lubimy dostać coś w "last minute" lub innej promocji za pół ceny, a nastepnie żądać zwrotów i odszkodowań. odpowiedz »
Karta Frankfurcka, czyli co roku to samo...
[2005-08-19 12:28 999.999.999.*]
Tabelki z karty frankfurckiej, wyrwane z kontekstu całej tej idei wprowadzają tylko niepotrzebne emocje. I dzieje się tak co roku, od kilkunastu lat, z domyślną sugestią, że może by i u nas...
W Niemczech postanowienia karty są respektowane przez cały ciąg kontrahentów: agent, tour operator, przewoźnik, lokalny tour operator, hotel, lokalny przewoźnik. Tylko wtedy to ma sens. Jeśli klient będzie wiedział, że może rościć, to będzie. Adresatem zostanie biuro podróży. Ile z kryteriów tabeli tak naprawdę zależy od biura? Zatem biuro regresem rości np. od hotelu, a hotel od ewentualnie winnego. Skuteczność takiego działania zapewni tylko dobra polisa OC od nienalezytego wykonania usług. Kto w Polsce ją ma?
Punkt "brak esetyki" w oryginale brzmi "Nicht Gemutlich" (za mało przyjemnie), a co do tego trudno dyskutować z klientem. W orzecznictwie niemieckim przyjęto:
- że nieznaczne wady oferty nie dają podstaw do roszczeń obniżenia ceny. - że wady, które istotnie zakłócają przebieg imprezy mogą być powodem dodatkowych roszczeń poza obniżeniem ceny
- że ponad 50% obniżenie ceny może być powodem do roszczenia 'urlopu zastępczego'
Nie ma się co łudzić: dopiero na zdrowym, uczciwym rynku, przy rzetelnych wszystkich kontahentach ma sens takie ich dyscyplinowanie. Wyrywkowe wprowadzanie tylko wybranych reguł gry zawsze przynosi więcej szkód niż pożytku. Dotyczy to zresztą nie tylko turystyki ;-) odpowiedz »karta frankfurcka
[2005-08-22 11:34 999.999.999.*]
Oczywiście, że taka Karta to nie dla Polskiego klienta.
Juz teraz na codzień wszyscy touroperatorzy maja mnóstwo cwaniaków, chcących za darmoche spędzić urlopy i szukają dziury w całym.
A jeśli weźmiemy prosty przykład: jeśli przenosi T.O. klienta z hotelu do hotelu , to musi to byc hotel o tym samym bądź wyższym standardzie - czyli juz tutaj biuro ma dodatkowy koszt. I co , jeszcze należy wypłacić klientowi te 25% w myśl tej Karty ? Bzdura! Cos tutaj nie gra.
A pewnie jak wgłębić się w tą Karte i porównac z Ustawa, to pewnie i nne zabawne rzeczy wynikną...
Ale zgadzam się w zupełności z tektsem poprzednika : ta karta NIE NADAJE JEST DLA POLSKIEGO TURYSTY.
Jeszcze nie i jeszcze dłuuuuuugo nie. odpowiedz »
O czym my mówimy
[2005-08-23 11:19 999.999.999.*]
Kolejny raz o karcie frankfurckiej mówią osoby, które nie mają pojęcia jak wygląda sytuacja w praktyce. niemieckie biura ze względu na ogromną ilość skarg chcą odejść od stosowania karty. CO drugi turysta wyjeżdża "uzbrojony" w kamerę i aparat, aby już na lotnisku albo zaraz po przyjeżdzie szukać powodu do rekompensaty za "stracone" wakacje. Wprowadzenie rozwiązania podobnego do Karty będzie skutkowało falą roszczeń klientów wobec biur podróźy i to przede wszystkim nieuzasadnionych. odpowiedz »
STOP dla obłąkanych klientów i urzędników UOKiK
[2005-08-23 17:34 999.999.999.*]
Niech wreszcie UOKiK i Federacja Konsumentów przestanie buntować klientów i działać na szkodę POLSKICH biur podróży! Ostatnie pomysły, raporty i kontrole potwierdzają tezę niszczenia biur i działań na szkodę Polski. Rozwój turystyki daje konkretne korzyści dla budżetu i należy POMAGAĆ branży turystycznej (hotelom, biurom, przewoźnikom), a nie popierać oszustów, kombinatorów i cwaniaków, którzy wyjeżdżają tylko po to by uzyskać zwrot lub odszkodowanie. Nie podoba ci się to nie jedź lub organizuj wyjazd samemu. STOP dla urzędasów wymyślającym zniżki, odszkodowania i ect... ZAJMIJCIE SIĘ WRESZCIE SZARĄ STREFĄ !!! odpowiedz »
Karta frankfurcka - nie przy naszej mentalności
[2005-10-29 20:56 999.999.999.*]
To tylko popiera cwaniaków , którzy chcieliby spędzić urlop na koszt biura, lub wywrzeć presję na hotelu w celu nieuzasadnionego obniżenia ceny. Jesli mnie nie stać na pożądany standard usługi to po prostu nie jadę . Niestety u nas wielu chciałoby spędzać urlop czyimś kosztem.
Jesteśmy na innym etepie rozwoju ekonomicznego ( często przez głupie przepisy nie przystające do rzeczywistości) Dość tej głupoty. Czy chcecie by nasze biura byłu tylko wyrobnikiem dla wielkich koncernów turystycznych. odpowiedz »Karta frankfurcka - nie przy naszej mentalności
[2009-10-10 16:49 77.119.226.*]
Piszesz tak bo najwyraźniej nie znasz mentalności innych narodów przy których jako Polacy jesteśmy wyjątkowo wyrozumiali .Dla porównania przytoczę przykład naszego zachodniego sąsiada gdzie powstała tzw. karta Frankfurcka a w porównaniu z Amerykanami to jesteśmy uosobieniem cierpliwości i wyrozumiałości.Nieprawdą jest że biura turystyczne w Polsce oferują tańsze wycieczki i dlatego nie należy wybrzydzac,ceny są podobne a nawet często wyższe ,trzeba tylko dokładnie porównac ofertę.Sprawa jest zresztą prosta,to co jest oferowane musi byc spełnione. odpowiedz »
klient
[2006-07-08 16:04 81.15.216.*]
Byłem parę lat temu w Grecji i zamiast obiecanego apartamentu, dostałem pokój (norę) nad sklepem warzywnym. Niemiłe zapachy to nic. Robactwo. Brak podstawowego wyposażenia. Pani rezydent wszystko miała gdzieś.
Po powrocie wykłóciłem się o 20% tylko dlatego,że miałem to nagrane na kamerze. I można powiedzieć, że obietnica zamieszczenia tego w lokalnej TV zmusiłą włąściciela do zapłaty rekompensaty.
I prosze mi tu nie wyjeżdzać, że klient nie ma prawa znać swoich praw. Bo dzięki klientowi kręcą się "te lody -czyt. interesy". odpowiedz »rrtt
[2007-12-05 14:47 83.13.125.*]
ff odpowiedz »
[usunięto]
[2012-08-09 04:11 188.143.232.*]
[wypowiedź została usunięta] odpowiedz »
[2012-08-09 04:23 197.195.90.*]
good day baby ;) odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Ryanair popiera politykę zerowej
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Dział prawo i podatki:
Modlin inwestuje i zwiększy
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Branża piwowarska liczy na
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc
Tajlandia dofinansuje leczenie
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Turystyka medyczna rozkwitnie?
Łódź: hotel Hilton będzie miał 100 metrów wysokości
Urzędnicy kontrolują lokale gastronomiczne, czy wydają paragony
Zakopane: są jeszcze miejsca na Sylwestra
MSiT zadba o promocje oraz wzrost konkurencyjności polskiej turystyki?
Bydgoszcz: zakończył się projekt "Turystyka-wspólna sprawa"
Dariusz Oleksiak nowym menadżerem warszawskiego hotelu Jan III Sobieski
biuro agencyjne - ubezpieczenie
Nowe połączenia lotnicze z Wrocławia
Balice: informacja telefoniczna 24-godziny na dobę
IT: w 2009 do Polski przyjechało o 8% mniej turystów
LOT: osoby niewidome wyproszone z samolotu
Obrona prezesa POT Andrzeja Kozłowskiego
British Airways przenoszą kolejne loty do Terminalu 5