Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Fundusz gwarancyjny środkiem na bezstresowe wakacje?
Towarzystwa ubezpieczeniowe apelują do zaostrzenia kryteriów przyznawania licencji na prowadzenie biur podróży, przedstawiciele tych drugich odpowiadają, że to podniesie ceny wycieczek.
W branży turystycznej wciąż mówi się o plajcie warszawskiego biura Kopernik. Firma mimo trudnej sytuacji finansowej jeszcze dzień przed ogłoszeniem bankructwa wysłała do Tunezji 150 turystów, podczas gdy za granicą było już prawie 750 jego klientów. Według "Gazety" nawet 100 biur podróży i agencji turystycznych ma kłopoty zadłużeniem, a bankom i firmom telekomunikacyjnym zalegają ponad 2 mln złotych.
Polska Izba Turystyczna zaproponowała stworzenie specjalnego funduszu gwarancyjnego, którego zadaniem byłoby m.in. wypłacanie odszkodowania klientom, upadających biur podróży. Dzięki większej dopłacie do każdej wycieczki turyści nie będą się musieli martwić, że w razie bankructwa ich biura zostaną na lodzie, a oni nie odzyskają pieniędzy. Fundusz ten zarówno sprowadzałby turystów do kraju, jak również wypłacał odszkodowania. Obecnie koszty są tak duże, że ubezpieczyciele nie są w stanie wypłacić całości odszkodowania.
Dlatego też firmy ubezpieczeniowe popierają pomysł PIT-u, nie jest wiadome ile powinna wynosić składka do funduszu, na razie jest na to za wcześnie, jednak już proponuje się, żeby zasady odprowadzania składek opracowali i monitorowali aktuariusze, czyli osoby mające największe kompetencje do rzetelnej oceny ryzyka. Dodatkowo ubezpieczyciele proponują zaostrzyć kryteria przyznawania licencji na prowadzenie biur podróży, organizujących wyjazdy czarterowe, jako tych najbardziej narażonych na niewypłacalność. Organizatorzy wyjazdów czarterowych, powinni działać jako spółki akcyjne, w ten sposób musieliby publikować zaudytowane sprawozdania finansowe.
Obecnie mimo, ze towarzystwo ubezpieczeniowe poznaje dokładnie sytuację finansową firmy, jeżeli jest to spółka jawna, może sobie do sprawozdania wpisać cokolwiek i trudno zweryfikować, nie ma też obowiązku podawania sprawozdań. Polska Izba Turystyki jeszcze nie wyraziła zdania na temat pomysłu firm ubezpieczeniowych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Enter Air powiększa bazę
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Dział prawo i podatki:
MSiT chce 10 strategii dla
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Świąteczne kolędowanie na Świętym Krzyżu
Funclub nagrodzone "Jakością Roku 2009" przez Gazetę Prawną
Polskie statki wracają na Zalew Wiślany
Szwagropol jeździ Mercedesami Tourismo L
Szkoda że po sezonie turystycznym
Sport Ecology Travel zorganizowało nieudany obóz leczniczy polskich lekkoatletów
Promocja urodzinowa Germanwings: 77 tysięcy biletów w cenie 7,77 euro
Wyjeżdżasz na urlop? Oddaj psa do hotelu
Lufthansa wprowadza w Polsce elektroniczne karty pokładowe
W czasie "długiego" weekendu Policja czuwa nad bezpieczeństwem podróżnych
Hotel w dawnej willi Gianniego Versace
Studenckie wypady w malownicze tereny