Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
Przewoźnicy nie odpowiadają za spóźnienia wynikające ze złej pogody
Portal Pasazer.com rozważył kolejny problem, z którym mogą zetknąś się podróżujący samolotami - opóźnienie spowodowane złą pogodą.
Sytuację przedstawił na przykłądzie hipotetycznej Asi, któa kupiła bilet taniej linii lotniczej w ostatniej chwili, bo nieoczekiwanie musiała pojechać na ważną konferencję do Dublina. Nie było już lotów bezpośrednich, więc zdecydowała się na ten z przesiadką we Frankfurcie. Przyjechała na lotnisko, ale z powodu sześciogodzinnego opóźnienia nie zdążyła na kolejny samolot wylatujący z Frankfurtu.
Piotr Stańczak odpowiada: - Asia nie ma praw do żadnego odszkodowania. Dlaczego? Tanie linie lotnicze nie oferują przelotów z przesiadkami, tylko zgodnie z regułą: z punktu X, do punktu Y. Każdy odcinek lotu traktują jako osobną podróż.
Pasazer.com rozpatruje kolejny przypadek: - Paweł kupił bilet do Lizbony, ale jego rejs został odwołany. W okolicach lotniska panowała gęsta mgła. Nie ustąpiła nawet po pięciu godzinach. Przewoźnik zdecydował o przewiezieniu pasażerów do innego, oddalonego o 200 kilometrów, portu. Paweł odleciał do Lizbony dziewięć godzin później niż zaplanował. W tym samym czasie Ryszardowi, koledze Pawła z Warszawy po siedmiu godzinach koczowania na lotnisk odwołano rejs, tym razem do Aten. Powód: lało jak z cebra.
Piotr Stańczak odpowiada: - Pawłowi i Ryszardowi nie przysługują żadne odszkodowania, bo opóźnienia nie wynikły z winy przewoźnika. Ten nie może odpowiadać za złą pogodę: ulewne deszcze, potężne burze z piorunami, mgły, zamiecie i wynikające stąd np. oblodzenia pasów startowych. W takich sytuacjach trzeba cierpliwie czekać. Jeżeli oczekiwanie się przeciąga, przewoźnik powinien jednak zaproponować bezpłatne: napoje, posiłki oraz np. połączenia telefoniczne. I tak się najczęściej dzieje. To dobra praktyka linii lotniczych, a nie ich obowiązek. Nie ma mowy o żadnych roszczeniach.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Porozumienie The Trainline i KDS
Kraków zyska urokliwy Mały Rynek?
Włochy: Alitalia wystawiona na sprzedaż?
Ryanair uruchomił 1 sierpnia loty z Wrocławia do Glasgow
Kraków przyciągnie turystów ze Skandynawii?
Polscy bezrobotni też mają plany wakacyjne
Wakacje.pl wirtualnie i realnie
Kołobrzeg: fałszywy alarm bomowy w hotelu New Skanpol
Ceny biletów lotniczych do USA mogą spaść nawet o 30%?
Bezdroża: konkurs na najbardziej podróżniczy awatar
Nie ma szans na odnalezienie żywych z katastrofy brazylijskiego samolotu
Branża turystyczna jedzie na Targi ITB