Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Polacy najchętniej wybierali Grecję z Warszawy, za 4500 w hotelu***!
Samolotem do Grecji, w sierpniu, najchętniej z Warszawy płacąc 4500 zł za rezerwację - przelewem, wypoczywając w hotelu *** na Krecie i rezerwując do 20 dni przed wyjazdem. Tak w skrócie wyglądają preferencje urlopowe polskich internautów w czwartym już raporcie przygotowanym przez internetowe biuro turystyczne Travelplanet.pl.
Tradycyjnie od początku prowadzenia statystyk Travelplanet.pl (czyli od 2001r) najwięcej rezerwacji dokonują poprzez portal internauci z Warszawy (25%). Na kolejnych miejscach są największe miasta w Polsce: Wrocław (6,71%), Kraków (3,53%) i Łodź (2,8%). Zaskoczeniem w 2005 roku jest wysokie czwarte miejsce Łodzi, która wcześniej pozostawała w cieniu, wyprzedzana przez Gdańsk i Poznań. Spowodowane jest to dynamiczniejszym rozwojem samego miasta i zwiększeniem siły nabywczej mieszkańców w porównaniu do lat poprzednich.
Niezmienie najwięcej rezerwacji dokonują mężczyźni (59,7%), ale w porównaniu z rokiem ubiegłym można zauważyć tendencję wzrostową (3,3%) wśród kobiet kupujących wakacje przez porta.
Internauci w 2005 roku najczęściej decydowali się na wycieczkę z przelotem samolotem (84%). Coraz rzadziej natomiast były wybierane są wycieczki autokarowe (1,85%), które tracą pozycję (w 2004 r. - 3,26%) po spadku cen wycieczek czarterowych - głównie z powodu umacniania się polskiej waluty.
Polacy nadal najchętniej wybierają hotele trzygwiazdkowe (43,8%), oraz czterogwiazdkowe (32%). Ciekawostką jest fakt, iż w 2005 roku odnotowano aż o 50% wzrost zainteresowania ofertami typu all inclusive (28%), co przeczy to obiegowej opinii, że dla polskich turystów największe znaczenie przy zakupie wakacji ma cena.
Kolejną niespodzianką 2005 roku jest okres wyjazdu internautów. Turyści najchętniej wyjeżdzali w sierpniu (20,3%), ale na drugim miejscu nie był lipiec, ale wrzesień. Polacy docenili więc zalety wypoczynku w tym miesiącu, szczególnie w krajach Basenu Morza Śródziemnego - brak upałów i tłoku oraz dojrzałe owoce. Zmieniła się również częstość wyjazdów urlopowych - turyści coraz chętniej wyjeżdżają jedynie na 7 dni (58%), robią to jednak dwa razy do roku. Okazuje się, że dwukrotny wyjazd w ciągu roku może być w niektórych przypadkach niewiele droższy niż 14 dniowa wycieczka w szczycie sezonu.
Niespodziankę można zaobserwować również w kierunkach wyjazdowych internautów. Najpolularnieszy w latach 2003-2004, Egipt spadł na drugą pozycję (18,6%). Miejsce pierwsze w roku 2005 należy definitywnie do Grecji (20,46%), która szczególnie w roku olimpijskim odnotowała dużo słabsze wyniki ze względu na dość wysokie ceny wycieczek. Po raz pierwszy w pierwszej trójce znalazła się w 2005 roku Tunezja (12,60%), którą jeszcze w roku 2001 odwiedzało zaledwie 3,7% internautów. Potwierdziły się dane z roku 2004 mówiące o dużym wzroście zainteresowania Bułgarią. Jeszcze niedawno kraj ten nie był obecnych wśród 10 najczęsciej odwiedzanyc, a w roku 2005 niemal 5% turystów odwiedziło ten kierunek wypoczynku (same Złote Piaski - "mekka socjalistycznego wypoczynku" wdarły się do 15 najchętniej odwiedzanych przez Polaków kurortów). Najpopularniejsze miejsca urlopowe położone są w krajach najchętniej odwiedzanych. Numerem 1 w roku 2005, po raz pierwszy została Kreta (10,4%), która zdystansowała niedawnego lidera egipską Hurghadę (8,4%). Trzecie miejsce wśród najchętniej odwiedzanych regionów zajeła Riwiera Turecka z wynikiem 7,33%).
Raport Travelplanet.pl, podsumowujący ubiegłoroczne preferencje Polaków powstał na podstawie analizy profilu klientów dokonujących zakupu wyjazdów urlopowych za pośrednictwem Internetu (witryny Travelplanet.pl oraz podserwsiu Turystyka w Wp.pl) oraz Punktów Obsługi Klientów Travelplanet.pl. Analizą objęto na przekroju lat już blisko 35000 osób, w tym: 1972 osoby (01.06.2001-31.21.2002 - I raport), 4902 osoby (01.01.2003-31.12.2003 - II raport), 7457 (01.01.2004-31.12.2004 - III raport), 18737 (wyjazdy zagraniczne: 12844 - IV raport 01.01.2005-31.12.2005).
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
last minute?
[2006-02-17 12:06 83.16.35.*]
Jeszcze jeden wniosek: na 20 dni przed wyjazdem oferta zazwyczaj jest już sprzedawana jako 'last minute'. Być może to jest właśnie zachętą, jak promocja w sklepie. Nic tak nie działa jak przekreślona cena ;-) odpowiedz »
Kreta
[2006-02-17 15:53 213.25.104.*]
Szkoda, ze nie podaje sie liczby tych , kórzy są gotowi zapłącić za urlop 4500-zł. Przy ladzie dominują Ci którzy chcą zapłacić ok. 500-zł za 3 * 14 dni z samolotem. odpowiedz »
[2011-05-17 13:32 195.191.54.*]
Ak_id 5910 travelplanet_pl preferencje_polakow.. Keen :) odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Polska na targach turystycznych w Izraelu
Katalonia sprzeciwia się organizowaniu korridy
Jak rozwijać lokalną turystykę?
Nowe restauracje Amrest na Ukrainie!
Sylwester i Nowy Rok na pokładach Centralwings
Wizz Air dodaje 10 lotów z Katowic do Rzymu
Wenecja: publiczne popielniczki
Jak będzie wyglądać Wyspa Spichrzów w Gdańsku?
Touroperator Axel zakonczył działalność
Ciszewski Public Relations już nie reprezentuje Ryanair
Powstanie hotel za ponad 27 mld dolarów!
Szef kuchni Ancora Restaurant nagrodzony za blog
Bilety z złotówkę. Dziś start!
Wizz Air zwiększył limit rezerwacji
Gdańsk Convention Bureau odpowiedzialne za turystykę biznesową w pomorskim
Mistrzostwa Branży Turystycznej w Narciarstwie Alpejskim
Odcinek autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Świecka będzie gotowy w 2011 r.?
Spotkanie na temat promocji Polski