Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Tłok na polskim niebie będzie mniejszy?
Do 2012 Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zamierza zainwestować w urządzenia nawigacyjne 500 mln zł. Jak podaje "Rzeczpospolita", jeśli się tego nie podejmie, polskie niebo będzie zakorkowane. Jeśli wydanie decyzji będzie opóźnione, mogą podrożeć ceny biletów lotniczych.
Nad Polską przelatuje na dobę średnio 250 - 300 maszyn. Do roku 2020 liczba ta ma się jeszcze podwoić. Jeżeli PAŻP nie zakupi urządzeń nawigacyjnych, ruch lotniczy w ogóle nie będzie mógł się rozwijać, a inwestycje portów lotniczych w rozbudowę okażą się niepotrzebne. W taki sam sposób będzie zagrożone zabieganie o kolejne połączenia.
Jak mówi Krzysztof Banaszek, p. o. prezesa PAŻP odpowiedzialnej za ruch na polskim niebie, najbliższych przeciągu najbliższych pięciu lat pojawią się inwestycję w wysokości średnio 100 mln zł rocznie m.in. w nowe wieże kontrolne i urządzenia nawigacyjne. W roku 2007 inwestycje zamknęły się kwotą ok. 7,5 mln zł. W podkatowickich Pyrzowicach będzie obecny nowy system lądowania ILS, którego brak w ubiegłym roku uniemożliwił lądowanie kilkunastu samolotów podczas złych warunkach pogodowych. Na lotnisku w Poznaniu ma powstać nowy ośrodek Kontroli Ruchu Lotniczego, a jak stwierdza Mariusz Wiatrowski, prezes poznańskiej Ławicy, inwestycja ta jest niezbędna m. in., po aby zapewnić sprawą obsługę samolotów przylatujących na Euro 2012.
Spóźnienie z zakupem urządzeń, które pozwalają na zwiększenie przepustowości nieba w Polsce może również wpłynąć na wzrost cen biletów. PAŻP pobiera opłaty od przewoźników za przelot nad Polską oraz pomoc w starcie i lądowaniu. Pokrywają się one z ponoszonymi przez nią kosztami, a wraz z kolejnymi inwestycjami rosną koszty. Jak mówi Banaszek, jeżeli wzrośnie ruch lotniczy, dodatkowe opłaty rozłożą się na większą liczbę obsługiwanych maszyn. Wtedy opłaty nawigacyjne nie wzrosną. Przepustowość nieba jest liczona się w średnim spóźnieniu samolotu w przeciągu roku. Średnia dla UE utrzymuje się poniżej 1 minuty.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Wakacje.pl i EasyGo.pl analizują sierpniowe zakupy internautów
Opady śniegu sparaliżowały pracę lotnisk w Bułgarii i W.Brytanii
Sobotni dziennik z atlasem turystycznym
RPA: bilety na mundial do kupienia w marketach
Będą nowe przepisy dotyczące opłat lotniskowych?
Co myslicie o stronie Anonse-turystyczne.pl?
PPL wypowiedziało umowę Fischer Air
Egipt: nowe prawo kopiowania zabytków
Chorwacja: turysta rumuński zmarł po kłótni z Polakiem
W Niemczech otwarto muzeum Porsche
Na Morawach powstają piwniczki winne
Kraków: zaginęła właścicielki luksusowego hotelu