Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Czy województwo śląskie może konkurować z morzem i górami?
Jak przyciągnąć turystów do województwa śląskiego? Na to pytanie próbowano znaleźć odpowiedz w poniedziałek w Katowicach. Wspomniany region odwiedza w ciągu roku ok. 3 mln turystów, jednak nie zostają oni na dłużej, ponieważ brakuje infrastruktury turystycznej - hoteli, restauracji i sklepów z pamiątkami.
Paul Gilman, członek międzynarodowego zarządu Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego, uważa, że większość osób które odwiedza region śląski to głównie pielgrzymi udający się na Jasną Górę i biznesmeni w interesach, którzy zatrzymują się na krótko. Dlatego dane dotyczące liczby turystów (piąte miejsce w Polsce) nie obrazują rzeczywistego ruchu turystycznego w tym regionie.
W czasie konferencji Tomasz Stemplewski, dyrektor wydziału promocji w urzędzie marszałkowskim, uznał że należy skupić się przede wszystkim na promocji części środkowej województwa. Północ regionu z sanktuarium w Częstochowie oraz południe z Beskidami i kurortami jest już rozpoznawalne przez turystów.
Uznano, że rozwój turystyki przemysłowej, znacząco zwiększy liczbę odwiedzających ten region. Jego podstawą jest Szlak Zabytków Techniki, na którym już znajduje się 29 obiektów, kopalnie, osiedla robotnicze, a także np. Muzeum Chleba. Paul Gilman przekonywał że same zabytki nie wystarczą, musi powstać infrastruktura dodatkowa: hotele, restauracje, sklepy.
Zabrze zaproponowało swój pomysł na rozwinięcie turystyki przemysłowej. Miasto, z połączenia zabytkowej kopalni Guido oraz Muzeum Górnictwa Węglowego, zamierza powołać Europejski Ośrodek Kultury Technicznej i Turystyki Przemysłowej.
W przyszłym roku Urząd Marszałkowski w Katowicach chce promować atrakcje turystyczne. Tym samym będzie zachęcać mieszkańców województwa śląskiego, aby zamiast wyjeżdżać nad morze czy w góry, częściej korzystali z atrakcji własnego regionu.
Tomasz Stemplewski uważa, że województwo śląskie jest bardzo różnorodne pod względem krajobrazowym, kulturowym i etnicznym i chce aby przekonała się o tym cała Polska. Zapowiada również, że w przyszłym roku po kampanii regionalnej rozpocznie się promocja województwa na terenie całego kraju, ponieważ jako jedyne województwo ma opracowaną kompleksową strategię marketingową. Budżet przeznaczony na kampanię promocyjną wynosi 5 mln zł, dodatkowym źródłem finansowania powinny być fundusze europejskie.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Wakacje.pl doceniają
Dokąd polecą Polacy w okresie
Dział centra informacji i promocji:
Chcą ściągnąć młodych Niemców do
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Darmowy internet w hotelu Holiday Inn Kraków City Center
Gościnne gospodarstwa agroturystyczne
Schroniska - markowe produkty turystyczne w Tatrach
Podróż z pupilem tylko z paszportem
Zakopane - wielkim hipermarketem?
Cyklobusy w czeskich Karkonoszach
Polska potrzebuje kilku lotnisk regionalnych!
Nowa Baza Przewoźników dostępna!
Kraków: wakacyjni złodzieje już zatrzymani
Sytuacja na polskich granicach przed MŚ
Od 1 grudnia wwieziemy do Polski więcej win, paliw i prezentów
Wypadek autokaru linii Euro-Trans: 10 osób rannych