Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Berlin - Cały czas trwa spór o przyszłość lotniska Tempelhof
Obecnie w Berlinie trwa coraz ostrzejsza dyskusja na temat konieczności likwidacji lotniska Tempelhof.
W stolicy Niemiec co kilkanaście metrów wiszą plakaty zarówno zwolenników, jak i przeciwników zamknięcia jednego z berlińskich lotnisk. Na jednym z plakatów zwolenników zamknięcia Tempelhohofu napisano: "Lotnisko dla superbogaczy? Nie damy się oszukać".
W niedzielę, 27 kwietnia odbędzie się referendum w sprawie przyszłości lotniska w Berlinie. Będzie to pierwsze w historii miasta tego typu spotkanie przy urnach, którego wynik ma zostać wzięty pod uwagę przez władze Berlina przy decydowaniu o losie Tempelhof.
Andreas Peter, szef ICAT, stowarzyszenia broniącego lotniska zaznacza - Od Tempelhofu łapy precz. ICAT liczy ponad tysiąc członków, a powstał w 1995 roku, kiedy władze Berlina postanowiły powoli zamykać lotnisko, a ruch lotniczy przenieść na rozbudowane lotnisko we wschodnioberlińskim Schönefeldzie. Stowarzyszenie próbowało obalić już tę decyzję w sądach. Jednak kiedy trzy lata temu poniosło porażkę, wówczas postanowiło walczyć na drodze referendum.
Lotnisko Tempelhof jest symbolem Berlina. W latach 20-tych, kiedy powstawał port lotniczy leżał na południowych obrzeżach stolicy, natomiast dzisiaj ze wszystkich stron otacza go miasto. Monumentalny terminal wzniesiony został krótko po objęciu władzy przez Adolfa Hitlera. Przyciąga on wielu turystów.
Dla wielu berlińczyków lotnisko jest symbolem przeszłości. W 1948 roku, kiedy Rosjanie blokowali zachodnią część miasta, właśnie Tempelhof stał się istotnym miejscem dla amerykańskiego "mostu powietrznego". Dostawy, które Amerykanie przewozili samolotami uratowały Berlin Zachodni.
Andreas Peter zaznacza - Nie możemy rezygnować z tak doniosłego symbolu. Tempelhof może być dochodowym lotniskiem. Według niego lotnisko można zamienić w tzw. city air port, który będzie obsługiwał małe samoloty.
Jednak Hans Krüger z ruchu Tempelhof bez Samolotów jest innego zdania. - Kto widział, by w XXI wieku utrzymywać lotniska w centrum miasta? Już dziś hałas z samolotów jest problemem. Członkowie Tempelhof bez Samolotów przekonują, że lotnisko zagraża Berlinowi.
Lotniska jako symbolu miasta bronią politycy CDU, natomiast przeciwko jest SPD, Zieloni oraz postkomuniści z Lewicy. Za Tempelhofem są też mieszkańcy dawnego Berlina Zachodniego, którzy zżyli się z lotniskiem.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział centra informacji i promocji:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
San Marino: 4-procentowy wzrost liczby turystów zagranicznych
Mariusz Wiatrowski nowym prezesem lotniska Ławica. Czy teraz spełnią się marzenia poznaniaków?
Rok 2010 okresem dynamicznych zmian w branży hotelarskiej
Otwarto Biuro Obsługi Podróżnego na dworcu w Krakowie!
Pierwszy lokal Da Grasso w 2011 roku
Wenecja: studenci oszukali restauratora na ponad 2 tys. euro
Po kontroli ITD przewoźnik ma 37 tys. kilometrów do wyjaśnienia. Grozi mu kara 36 700 zł.
Rośnie liczba rezerwacji w Europie
Kiedy LOT otrzyma zamówione Dreamlinery?
LOT szuka prezesa. Wymagania nie są wysokie
Więcej pasażerów po wejściu do UE
Luksusowe sylwestrowe bale w Beskidach sprzedały się doskonale
Warmia i Mazury: gdzie powstanie regionalne lotnisko?
Tanie wakacje w Hiszpani - Calpe