TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Przewoźnik sprzedawał bilety na pociąg, którego nie było

Pasażerowie planujący przejazd 27 sierpnia br. pociągiem PR Regio relacji Poznań Główny - Krzyż nie mogli odbyć podróży, ponieważ pociąg nie pojawił się na stacji. Ze skarg podróżnych wynika, że informacje podawane przez infolinię oraz przez internetowy system sprzedaży biletów były błędne, w kasach biletowych również nie informowano podróżnych o wycofaniu pociągu. Przewoźnik nie zorganizował też żadnego transportu zastępczego.


W związku z tym zdarzeniem Prezes UTK wszczął z urzędu postępowanie administracyjne wobec spółki Przewozy Regionalne w sprawie zakazu stosowania bezprawnych praktyk naruszających zbiorowe interesy pasażerów w transporcie kolejowym. Opisana sytuacja wskazuje bowiem na możliwość naruszenia praw pasażerów zawartych w ustawie - Prawo przewozowe. Szczegóły naruszeń oraz ich skala zostaną wyjaśnione w toku postępowania administracyjnego.

Pasażerowie mogą zgłaszać do Prezesa UTK skargi na działalność przewoźników kolejowych, zarządców infrastruktury czy zarządców dworców za pośrednictwem kanałów komunikacji opisanych w zakładce kontakt na stronie urzędu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
UTK przewozy regionalne dochodzenie transport kolejowy wycofanie pociągu




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję