TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Świętokrzyskie chce rozwijać turystykę prozdrowotną

Jak połączyć siły i wspólnie tworzyć "przestrzeń współpracy innowacyjnej", by działać na rzecz dalszego rozwoju sektora turystyki prozdrowotnej w województwie świętokrzyskim - o tym dyskutowali przedstawiciele dwunastu największych podmiotów tej branży podczas spotkania, które we wtorek 16 lutego 2016 roku odbyło się w Centrum Konferencyjnym Sanatorium "Marconi" w Busku-Zdroju.


Na spotkaniu pojawili się m. in. przedstawiciele uzdrowisk, największych pensjonatów czy hoteli, czyli sektora turystyki zdrowotnej i prozdrowotnej, który jest jedną z siedmiu tzw. inteligentnych specjalizacji regionu, a więc tych, które w szczególny sposób mają się przyczynić w najbliższych latach do rozwoju regionalnej gospodarki. "To sektor dosyć mocny w województwie świętokrzyskim. Dwanaście największych podmiotów z tego sektora, które uczestniczą w spotkaniu, powinno nadawać ton dalszemu rozwojowi. Gdy najwięksi się zaktywizują, to wtedy pociągną za sobą również mniejsze podmioty. Najważniejszą rzeczą na dziś jest wypracowanie modelu współpracy. Tej umiejętności brakuje w polskim biznesie" - mówił prowadzący spotkanie Tadeusz Pęczek z Biura Polityki Gospodarczej i Rozwoju Regionalnego EPRD Sp. z o.o. w Kielcach.

"Te podmioty same dochodzą do przekonania, że muszą połączyć siły, muszą działać, muszą podejmować wspólne przedsięwzięcia, nie tylko promocyjne. Zadaniem samorządu jest pomoc w udzielaniu informacji o potencjalnych źródłach dofinansowania różnych działań i inicjatyw. Są takie możliwości i fundusze na realizację wspólnych, sieciowych projektów, nie tylko w Regionalnym Programie Operacyjnym, ale również w Programie Operacyjnym Polska Wschodnia" - podkreśla marszałek województwa świętokrzyskiego Adam Jarubas.

"Dzięki współpracy pojawia się efekt synergii. Wspólnie możemy realizować pewne przedsięwzięcia, które i tak każdy z nas pojedynczo realizuje. Ważne, żeby wypracować jedną wspólną, kompleksową ofertę, dzięki której łatwiej będzie dotrzeć do klienta, ale też wspólną promocję, żeby tworzyć inicjatywy, które przyciągną do nas kolejnych pacjentów" - dodaje Wojciech Legawiec, prezes Zarządu Uzdrowiska Busko-Zdrój.

Datę kolejnego spotkania przedsiębiorcy ustalili na początek marca. Do tego czasu każdy z nich ma opracować listę własnych oczekiwań i spodziewanych korzyści ze współpracy. Na tej podstawie w dalszych krokach będą określane wspólne cele, zadania i drogi do ich realizacji.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
turystyka prozdrowotna uzdrowiska rozwój debata plany współpraca hotele




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję