Coraz częściej organizujemy Wigilię dla pracowników poza siedzibą firmy
Coraz więcej polskich firm organizuje wigilijne spotkania dla swoich pracowników. To doskonała okazja do podsumowania mijającego roku, budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy oraz integracji zespołu. Takie spotkania organizowane są zazwyczaj w restauracjach, a w menu dominują tradycyjne świąteczne potrawy.
Zwyczaj wigilii firmowych przyszedł do Polski ze Stanów Zjednoczonych - tam zdecydowana większość firm organizuje tzw. christmas party dla swoich pracowników. Także w Polsce świąteczne spotkania stają się coraz popularniejsze. Zazwyczaj pozbawione są one religijnego charakteru - przedsiębiorcy traktują je jako okazję do podsumowania mijającego roku w luźnej atmosferze oraz do integracji pracowników. To także doskonały sposób na budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy wśród podwładnych.
"Christmas party dotarły do nas tak jak i inne zwyczaje. Śledziki są ciągle znacznie popularniejsze wśród panów, ale panie też sobie śledziki damskie organizują. Natomiast jak najbardziej święta w restauracjach dla pracowników stają się popularniejsze" - mówi agencji informacyjnej Newseria Misia Zielińska, restauratorka, właścicielka Osiem i Pół Bistro.
Wigilijne spotkania organizowane są często poza siedzibą firmy, np. w restauracji. Spotkanie takie trwa ok. 3-4 godzin, w zależności od liczby serwowanych dań, ale i atmosfery przy stole. W wyborze menu na firmową wigilię Polacy pozostają tradycjonalistami - najchętniej decydują się na tradycyjne świąteczne potrawy.
"Zupa grzybowa, barszcz, śledź, karp. Aczkolwiek niekoniecznie są to postne przyjęcia. Na drugie danie może być już polędwica, befsztyk" - mówi Zielińska.
Z badań firmy Pracuj.pl wynika, że 61 proc. ankietowanych nie chce alkoholu na firmowej wigilii. Mimo to na zdecydowanej większości tego typu spotkań alkohol jest serwowany.
Organizacja wigilijnego spotkania dla pracowników nie wymaga dużych nakładów finansowych - jej koszt zaczyna się już od 60 zł za osobę. "To jest kwestia budżetu, jakim dysponuje firma. My mamy oferty między 60 a 120 zł, zależnie od tego, jakie są potrawy, czy jest alkohol i w jakich ilościach" dodaje Zielińska.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
HRS: ceny w hotelach wzrastają
Lux Express pojedzie do Budapesztu
Pozytywne prognozy dla branży lotniczej. Rośnie zapotrzebowanie na pilotów i nowe samoloty.
Wizz Air otworzy nowe połączenie w Warszawy
Niedźwiedzica zaatakowała turystę
Paweł Niewiadomski ponownie wybrany na prezesa PIT
Przedstawiciele Travel Massive spotkają się na tegorocznych targach TT Warsaw
Znamy zwycięzców Ballantines Bartenders Challenge
Znamy nowego dyrektora hotelu Campanile Wrocław Stare Miasto
Grupa PKP przygotowuje się do ŚDM
Kto został najlepszym baristą Costa Coffee w Europie?
Czy wynik wyborów prezydenckich w USA wpłynął na zainteresowanie lotami?
Ryanair poleci z Poznania do Alicante
Wzrasta liczba turystów na Wyspach Kanaryjskich. Także tych z Polski
Zmiana organizacji parkowania na Lotnisku Chopina
Jakie miasto oferuje najtańsze noclegi na święta?
Zakończyła się konferencja Nowe Trendy w Turystyce 2015
Udany tydzień sprzedaży w biurach podróży