Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Przewoźnicy kolejowi źle udzielali pomocy niepełnosprawnym?
Przewoźnicy kolejowi nie wypełniali należycie swoich obowiązków w zakresie udzielania pomocy niepełnosprawnym pasażerom? O takiej możliwości poinformował Urząd Transportu Kolejowego.
Prezes UTK w związku z powtarzającymi się nieprawidłowościami w udzielaniu pomocy osobom niepełnosprawnym, zintensyfikował działania zmierzające do zapewnienia, aby spółki kolejowe oraz zarządcy stacji wywiązywały się z nałożonych na nie obowiązków.
Urząd wyjaśnia okoliczności w jakich doszło do nieprawidłowości w obsłudze pasażerów niepełnosprawnych przez pracowników spółki PKP Intercity. Już pod koniec czerwca br. przewoźnik został wezwany do niezwłocznego przedstawienia Prezesowi UTK szczegółowych i wyczerpujących informacji w tej sprawie.
Jak podaje Urząd Transportu Kolejowego w komunikacie, prezes urzędu zgodnie z przysługującymi mu ustawowo kompetencjami, wszczął postępowanie administracyjne wobec PKP Intercity w związku z naruszeniem przepisów odnoszących się do obowiązku zapewnienia taboru kolejowego przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych lub o ograniczonej sprawności ruchowej. Uchybienia zarzucane spółce naruszają przepisy art. 21 ust. 1 w zw. z art. 24 lit. a) Rozporządzenia (WE) Nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz. Urz. UE L 315 z 03.12.2007 r. ze zm.).
Prezes UTK nie wyklucza wszczęcia kolejnych postępowań administracyjnych wobec firm, które dopuszczą się naruszenia przepisów rozporządzenia zobowiązujących przedsiębiorstwa kolejowe do zapewnienia pomocy osobom niepełnosprawnym w pociągu, a także w trakcie wsiadania i wysiadania z niego. Dodatkowo inspektorzy Urzędu Transportu Kolejowego przeprowadzą kontrolę przestrzegania praw pasażerów oraz zweryfikują procedury pod kątem stosowania zapisów odnoszących się do obsługi pasażerów niepełnosprawnych.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
MSiT chce 10 strategii dla
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Dział dla turystów:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
LOT wprowadza odroczone
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
TPN o aktualnych warunkach w górach
W 2016 roku wzrosną zyski linii lotniczych
Wychowawcy kolonijni nie przedstawiają zaświadczeń o niekaralności
Wizz Air zawiesza jedno z połączeń z Gdańska
W czwartek rozpoczynają się targi TT Warsaw
Nowe połączenie z wrocławskiego lotniska
GRAFIKA dla BIUR PODRÓŻY, INCENTIVE, PILOTÓW
PKP Intercity o udogodnieniach dla rodzin w pociągach
Powstał nowy portal z ofertami domów wakacyjnych
Nowa kampania linii lotniczych Emirates
Spotkanie z przedstawicielami słoweńskiej branży turystycznej
Best Western otwiera hotel w Brzegu
TPN o warunkach do uprawiania turystyki