Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Nieistniejąca restauracja na czele rankingu TripAdvisor
Internetowe rankingi dla turystów są częstym źródłem informacji odnośnie jakości usług w restauracjach czy hotelach. O tym jak łatwo je zmanipulować przekonali dziennikarze włoskiego dziennika "Italia a Tavola".
Prowokacja dziennikarska zakończyła się kompromitacją serwisu Trip Advisor. Otóż, na czele rankingu restauracji znalazł się wymyślony przez dziennikarzy lokal. Stworzyli oni fikcyjny profil, który w ciągu miesiąca wylądował na szczycie rankingu z 10 maksymalnymi ocenami.
"Kolejny raz okazało się, że klasyfikacje TripAdvisor są zawodne. Pokazuje to profil nieistniejącej restauracji, która w kilka tygodni, dzięki tylko 10 pozytywnym opiniom (oczywiście także fałszywym) dotarła na szczyt najlepszych restauracji w Moniga del Garda, pokonując restauracje, które miały często po kilkaset opinii" - pisze włoski dziennik.
"Italia a Tavola" zwraca uwagę na to, że dane zamieszczone na profilu wymyślonej "Ristorante Scaletta" w żaden sposób nie były weryfikowane. Jego twórcy podali nieistniejący adres, oraz stary numer telefonu posterunku lokalnej policji. "Pokazaliśmy, że TripAdvisor nie stosuje żadnych filtrów, jest systemem zbyt otwartym i może stać się przedmiotem wielu oszustw. I właśnie dlatego te klasyfikacje nie powinny być uznawane za ważne" - napisano w gazecie.
Jak podają przedstawiciele gazety, fałszywy profil został wykasowany przez TripAdvisor w ciągu 10 minut od ujawnienia mistyfikacji.
"Italia a Tavola" rozpoczęła kampanię #NoTripAdvisor, która ma dać restauratorom, hotelarzom czy kwaterodawcom możliwość zdystansowania się od sytemu, który został nazwany "szkodliwym i mylącym" a także występować przeciwko anonimowym, fałszywym recenzjom i niewiarygodnym klasyfikacjom. Do akcji przyłączyło się kilku znanych we Włoszech szefów kuchni.
"Przyłączyłem się do #NoTripAdvisor ponieważ moim zdaniem jest to słuszna inicjatywa. Nie zasługujemy na nieprawdziwe opinie wystawiane przez osoby, które nie są do tego kompetentne. Zdarza się, że naszą kuchnię oceniają ludzie, którzy nawet jej nie poznali. Według mnie TripAdvisor nie ma filtrów i każdy czuje się swobodnie, żeby napisać to co chce. Jeśli chce skrytykować lokal, z tylko sobie znanych powodów, robi to bez weryfikacji tego czy naprawdę był w tym miejscu" - mówi Felice Lo Basso, szef kuchni w mediolańskiej restauracji Unica.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Fałszywy lokal na szczycie listy
[2015-06-26 11:02 80.52.226.*]
bardzo dobrze!
Tripadvisor przez lata bezpardonowo publikował obelgi na nasz temat od "życzliwych", nawet po kontakcie emailowym w angielskim i ich zwrotnym kontakcie od przedstawiciela rozmawiającego po polsku brak było anulacji obelg. dopiero w tym roku - zmiana po afereze z booking.com, nie publikują obelg.
GRATULACJE dla Włochów! to dopiero DEMOKRACJA!!!!! odpowiedz »Fałszywy lokal na szczycie listy
[2015-06-26 11:29 83.168.110.*]
Pierwsze zdanie jest kompromitacją tego serwisu. Jeżeli odnośnie, to DO czegoś a nie odnośnie czegoś. odpowiedz »
Fałszywy lokal na szczycie listy
[2015-06-26 15:16 77.252.178.*]
Pozycja w TA zależy od: 85% wagi to punktacja, 5% wagi to ilość i aktualność opinii reszta to \'algorytm\' (który zapewne też liczy ilość rezerwacji zrobionych ze strony TA). Obiekty, które mają zbyt dużą ilość maksymalnie punktowanych opinii mogą być \'oflagowane\' ostrzeżeniem ale jak widać na tym przykładzie, nie jest to skutecznie sprawdzane.
Część doradcza TA (fora dotyczące krajów, miast i podróży) są bardzo dobrze moderowane i trudno jest przemycić jakąś reklamę, użytkownicy również mogą zgłaszać zastrzeżenia i posty są usuwanie. odpowiedz »Fałszywy lokal na szczycie listy
[2015-06-28 13:26 210.213.49.*]
W tym "Servisie" opinje sa wprowadzane za pieniadze. Opieranie sie na opinjach za biurka, od ludzi ktorzy nawet nie byli w danym kraju - prowadzi do takiego cyrku. Nikt nie werefikuje tych tzw "Opinji" - i turysci maja rzekama wiedze odpowiedz »
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Dział aktualności dnia:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
PKS Polonus uruchamia międzynarodowy kurs na Słowację
Kolejny tydzień z niewielkim spadkiem liczby klientów biur podróży
Student Travel wprowadza płatności internetowe
Podróżujący służbowo preferują tradycyjnych przewoźników
Ambasada USA w Ankarze przestrzega przed `wiarygodnymi zagrożeniami`.
Jak przebiegało szkolenie dla trenerów przewodnictwa?
Mobilne aplikacje promują Warszawę
Odbyło się posiedzenie Rady Naczelnej PIT
Travelplanet.pl: Klienci nie boją się Tunezji
PIT i Bieńkowska o priorytetach dla turystyki
Po zamachu w Nicei, niewielu turystów z Polski zrezygnowało z wakacji na Lazurowym Wybrzeżu
Przewozy Regionalne liczą na zysk w tym roku
Ruszyła kampania edukacyjna: `Kulturalny rodzic - kulturalne dziecko`
Islamscy terroryści zaatakowali w Dżakarcie
Grudniowe wyniki sprzedaży Rainbow
Sieć hoteli przejęta przez nowego właściciela
Czy doszło do zmowy w liniach lotniczych USA?
Drezyny jako nowa atrakcja turystyczna w województwie warmińsko- mazurskim
UWAGA NA OSZUSTÓW Z Przedsiębiorstwa Turystycznego KOLFER Ul. Garbary 2