Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Czy SMS może być pomocny w branży turystycznej i hotelarskiej?
Wakacje to czas wzmożonego ruchu w ośrodkach wypoczynkowych i najczęstszych wyjazdów za granicę, o klientów trzeba jednak dbać cały rok. Jak skupić uwagę, o którą w każdej sekundzie walczy setka konkurencyjnych ofert? Pomocny może być SMS.
Prowadzący hotele lub biura podróży często zastanawiają się, jak wyróżnić się w przytłaczającym tłumie ofert. Rynek jest bardzo
nasycony co sprawia, że kluczowa staje się jakość świadczonych usług. Jednym z najważniejszych elementów wpływających na wizerunek firmy jest jej skuteczna komunikacja. Dzięki niej można zbudować i utrzymać dłuższą relację z obecnymi klientami i przyciągnąć nowych. Jak najlepiej docierać do osób zainteresowanych naszą ofertą? Warto zastanowić się nad komunikacją SMS.
SMS to uniwersalne narzędzie, dzięki któremu możemy w szybki sposób przekazać ważne informacje bezpośrednio do zainteresowanych osób. Większość wiadomości wysłanych tą drogą jest otwierana niemal natychmiast po dostarczeniu, a odsetek nieprzeczytanych SMS-ów jest bardzo niewielki. Pod tym względem narzędzie to deklasuje pocztę elektroniczną. Wachlarz działań, w jakich hotele i biura podróży mogą wykorzystać SMS jest szeroki.
Dobrą praktyką jest prowadzenie systemu powiadomień SMS dla klientów. W przypadku hotelu możemy poinformować gości np. o potwierdzeniu rezerwacji czy numerze do recepcji. W znaczący sposób wpływa to na poprawienie obsługi klienta i może sprawić, że goście za rok do nas wrócą, czują bowiem, że dbamy o ich komfort.
Powiadomienia SMS mogą przydać się również podczas samego pobytu. Przykładem może być nagła zmiana planów związanych z wypoczynkiem, na które mogą wpłynąć chociażby warunki pogodowe. Jak szybko poinformować kilkadziesiąt osób, będących w różnych miejscach, o przełożeniu godziny wyjazdu na wycieczkę lub imprezy pod gołym niebem? Skoro każdy z nich ma telefon i prawdopodobnie ma go przy sobie, to wysłanie SMS, jest rozwiązaniem tak samo szybkim, jak i skutecznym. Jeśli goście przebywają na wyjeździe zorganizowanym przez nasze biuro podróży, możemy zdalnie informować ich o wszystkich zmianach, np. w godzinach lotu powrotnego do Polski.
Po zakończeniu pobytu warto wysłać do klientów SMS z prośbą o ocenę jakości świadczonych usług, nieważne czy prowadzimy biuro podróży czy hotel. Przypomnienie po jakimś czasie o sobie pozwala pozostać w pamięci gościa, który następnie będzie polecał nasze usługi znajomym. Oprócz utrzymania relacji, otrzymujemy też bardzo wartościowy komunikat zwrotny. Jeśli gość nie najlepiej oceni nasza usługę, na przykład na 3 w skali od 1 do 6, oznacza to, że warto do niego zadzwonić, wypytać o szczegóły, a następnie postarać się wdrożyć zmiany.
Ważne by pamiętać, że musimy poprosić naszych klientów o zgodę na wykorzystanie ich numerów do komunikacji SMS. Można to zrobić w formularzu rezerwacji lub w biurze, przy okazji podpisywania umowy lub tymczasowego meldunku. Zebraną bazę danych możemy wykorzystać w późniejszym czasie do kampanii promocyjnej, oferując np. stałym gościom rabaty na pobyt w kolejnym sezonie.
SMS może być używany nie tylko do obsługi obecnych klientów, ale także do znajdowania nowych. Mowa o usłudze geotargetowania, czyli dostarczania wiadomości tekstowych do osób przebywających w danej lokalizacji. Aby wysłać SMS z ciekawą ofertą nie musimy posiadać numeru telefonu danej osoby. Wiadomość otrzyma ona na podstawie danych lokalizacyjnych określonych na podstawie stacji BTS, w których zasięgu obecnie przebywa.
Dla przykładu właściciel biura podróży z Krakowa, chcąc poinformować o świetnej promocyjnej ofercie wyjazdu na Dominikanę, może wysłać SMS do ludzi przebywających aktualnie w dzielnicy Wola Justowska. Dlaczego akurat tam? Jest to dzielnica zamieszkała w większości przez osoby zamożne, które mogą być zainteresowane tą dość drogą destynacją podróży. Może on również ustawić wysyłkę na okolice biura. Osoby będące w pobliżu mogą otrzymać SMS: "Marzą Ci się wakacje? Wstąp do nas, jesteśmy dwa kroki stąd"
Wbrew pozorom wdrażanie SMS-ów w hotelu czy biurze podróży nie wymaga niezwykłych umiejętności poza standardową obsługą komputera. Wszelkie czynności, takie jak planowanie kampanii, wysyłka i odbiór wiadomości, czy zarządzanie swoimi bazami danych, prowadzone są w panelu administracyjnym aplikacji internetowej. Platformy do masowej wysyłki SMS-ów, jak choćby SMSAPI, nie wymagają bezpośredniej integracji z systemem komputerowym firmy. Takie rozwiązanie można z powodzeniem wprowadzić zarówno w niewielkim pensjonacie, jak i w dużej sieci hoteli.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
SMS - narzędzie pomocne w branży turystycznej
[2015-07-27 14:07 83.3.208.*]
Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest automatyczna wysyłka SMS, świetny moduł w CRM-ie Sykona.
Nie muszę pilnować do kogo powinien zostać wysłać SMS, CRM robi to za mnie. W każdej rezerwacji widzę jaki SMS został wysłany.
Ponadto mając CRM Sykona łatwo można spersonalizować kampanie SMS i być pewnym, że wiadomość trafiła do odpowiedniej grupy moich klientów.
Polecam, sprawdzone i wygodne narzędzie.
Katarzyna, właścicielka agencyjnego biura podróży odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział hotele, pensjonaty:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Rynek usług cateringowych dynamicznie rośnie
Nagroda Zoovera dla Krakowa po raz trzeci
Wojciech Fedyk nowym prezesem POT
Zamieszanie z ulgami studenckimi w Warszawie
Orbis otworzy nowy hotel w Lublinie
MSZ odradza wyjazdy do egipskich kurortów
Ukraine International Airlines otworzą nowe połączenia do Polski
Jak schudnąć ? - Wczasy odchudzające w Hotelu
Prezes Kraków Airport zrezygnował z funkcji
Ile Rainbow zarobił w listopadzie?
Rusza przebudowa kopalni Guido
Biura podróży znów na celowniku
W jaki sposób zapewnić firmie lojalnych klientów?
TANAP zamyka na zimę szlaki w słowackich Tatrach
Rejsy turystyczne po Odrze ruszają od połowy kwietnia