Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Warszawskie lokale mogą spodziewać się kłopotów?
Władze Warszawy chcą ograniczyć sprzedaż alkoholu w mieście. Nowy pomysł stołecznych włodarzy może mieć także negatywny wpływ na branżę gastronomiczną.
Jak podaje TVN24, stołeczne władze chcą zwiększenia zasięgu stref, w których nie wolno sprzedawać alkoholu z 50 do 100 metrów od kościołów, szkół i przedszkoli. Na nowych przepisach mogą stracić te lokale, które oferują także sprzedaż alkoholu na wynos. Więcej - tvnwarszawa.tvn24.pl
"Nowe zapisy nie obejmują lokali gastronomicznych, bo problem jest z detaliczną sprzedażą alkoholu, a nie spożywaniem go na miejscu w lokalu. Ale jeżeli restaurator na podstawie osobnego zezwolenia sprzedaje alkohol w detalu, to będą obowiązywały go te same przepisy co sklep monopolowy, bo generuje ten sam problem" - mówi cytowany przez TVN24 wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski. Dodaje, że skargi mieszkańców dotyczą spożywających alkohol w okolicach sklepów, zaznaczając równocześnie, że miasto chce eliminować taką "kulturę" picia alkoholu.
Sam pomysł jest może i szczytny, ale wrzucanie do jednego garnka lokali, w których jest możliwość zakupienia alkoholu na wynos ze zwykłymi sklepami monopolowymi wydaje się być wylewaniem dziecka z kąpielą. Jak twierdzi wiceprezydent Warszawy, mieszkańcy skarżą się na uciążliwych klientów sklepów monopolowych. Warto zwrócić uwagę na to, że są to najczęściej konsumenci najtańszych alkoholi, potocznie określanych jako Chateau de Yabolle czy Menello Bianco. Tutaj pełna zgoda, że taką "kulturę picia" należy eliminować.
Spójrzmy natomiast co oferują restauracje czy puby oferujące możliwość zakupu alkoholu na wynos. Otóż można tam znaleźć rzadko dostępne w sklepach, (głównie ze względu na cenę) wina z różnych części świata, różnego rodzaju nalewki, lokalne alkohole czy też craftowe piwa. Czy ktoś kto kupuje tego rodzaju alkohole robi to po to żeby się upić? Raczej wątpliwe, ponieważ jeżeli ktoś jest w stanie zapłacić często niemałe pieniądze za butelkę danego trunku, nie robi tego po to aby uzyskać efekt, który daje także najtańsza wódka. Czasem w lokalach zdarza się sytuacja, że klientowi w restauracji tak zasmakuje spożywane wino, że chciałby kupić butelkę do domu i poczęstować nim przyjaciół. Jeżeli dany lokal posiada także koncesję na sprzedaż detaliczną, to bez przeszkód można takiego zakupu dokonać. Czy w takim razie należy zabronić takiej sprzedaży dlatego, że restauracja znajduje się jakieś 70 metrów od kościoła, czy przedszkola? Czy taki klient wydaje często nawet kilkaset złotych za butelkę żeby wypić to zaraz po wyjściu z lokalu? Mocno wątpliwe.
Lokale wychodzą naprzeciw oczekiwaniom smakoszy, którzy czasem także chcą napić się dobrego alkoholu (piwa, whisky, brandy, nalewki, wina - obojętnie) w domowym zaciszu. Czy w takim razie należy zabierać im taką możliwość? Czy można wrzucać wszystkich konsumentów alkoholu do jednego worka mówiąc, że jeśli pan X upił się pod sklepem najtańszym winem to zabronimy panu Y zakupienia w restauracji butelki dobrej whisky? W naszej ocenie nie. Należy rozgraniczyć sprzedaż alkoholu w restauracjach i sklepach monopolowych bo wbrew temu co mówi wiceprezydent Warszawy, to nie jest ten sam problem.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Będą nowe regulacje w sprawie sprzedaży alkoholu?
[2015-05-25 09:10 185.5.99.*]
Trochę prawdy w tym jest. Urzędnicy w każdym pijącym alkohol widzą patologię, a organizacje typu PARPA próbują udowodnić to, że są do czegokolwiek potrzebne. odpowiedz »
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Dział prawo i podatki:
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Nowy przewoźnik na czarnej liście
Lotnisko w Białymstoku utknęło w
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Novasol kupuje platformę rezerwacyjną
Lotos i Subway będą współpracować
Jakie szkolenia przygotowano na EuroGastro 2016?
Utrzymanie silnego trendu wzrostu sprzedaży w biurach podróży
Co się stało z mieniem byłego Funduszu Wczasów Pracowniczych?
Trendy w podróżach na wiosnę i lato 2016
Nieznaczne wzrosty sprzedaży w biurach podróży
Polacy zimą chętnie wybierają city breaki
WSTiE będzie współpracować z amerykańską uczelnią
Touroperatorzy coraz częściej zabezpieczają się przed ryzykiem kursowym
Grupa Sun & Snow wyemitowała obligacje
Pomysł hotelarzy na ograniczenie ilości jednodniowych turystów w Wenecji
Wzrasta zainteresowanie wyjazdami egzotycznymi
Obchodzimy Światowy Dzień Turystyki
Egipska branża turystyczna w zapaści
Merlin X: Dokąd najchętniej podróżujemy?
Będą utrudnienia na hiszpańskich lotniskach
Na jak długo Polska przywróci kontrole na granicach?
Włochy drogie, tanie, co warto zobaczyć?
Akcja "Wisła za połowę" 4-6 listopada 2011r.