Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Co goście hotelowi lubią zjeść na śniadanie?
Czy obsługa hotelowa w Polsce odpowiada na żywieniowe potrzeby gości? Jakie produkty cieszą się największą popularnością na śniadaniowym stole? Co doradziliby goście pracownikom hotelowych restauracji?
Odpowiedzi na te pytania przynosi raport HRS "Dane na talerzu, czyli pierwszy ogólnopolski raport o śniadaniach hotelowych".
Badanie pokazało, że goście hotelowi nie lubią pośpiechu - 59% spędza na śniadaniu od 15 do 30 minut, a co czwarty ankietowany przeznacza na poranny posiłek od 30 minut do godziny. Najczęstszą formą podawania śniadania jest bufet - taki sposób serwowania zadeklarowało 95% hotelarzy.
Najważniejsza jest kawa
Zarówno obsługa, jak i odwiedzający hotele nie mieli problemów ze wskazaniem najważniejszych produktów w menu śniadaniowym - wśród napojów zwyciężyła kawa, natomiast największą popularnością pośród dań cieszą się potrawy z jajek. Pytani o to, jakie produkty najczęściej wybierają na śniadanie, goście oprócz jajek (które wybrało 88% ankietowanych) wskazali także parówki i kiełbaski (58%), sałatki (57%) oraz samodzielnie przyrządzane kanapki (56%).
Trendy wpływają na menu
Badanie wykazało, że hotelarze wychodzą naprzeciw potrzebom gości i dostosowują menu do panujących trendów. Większość badanych przedstawicieli branży potwierdziła, że w oferowanym menu śniadaniowym przewidzieli propozycje dla: dzieci, wegetarian, wegan, osób nietolerujących glutenu lub laktozy. Niemal połowa ankietowanych zadeklarowała obecność produktów odpowiednich dla osób odżywiających się ekologicznie. Jak wynika z badania, oferty dietetyczne w hotelowych bufetach rozwijają się, a korzysta z nich co dziesiąty badany gość. Hotelarze jednak pozostają czujni i w zdecydowanej większości mają możliwość przygotowania śniadania pod indywidualne zamówienie gościa.
Obsługa podstawą idealnego śniadania
Za co odwiedzający hotele najbardziej doceniają śniadania? Goście za największą zaletę porannych hotelowych posiłków uznali duży wybór różnorodnych potraw oraz brak konieczności uczestnictwa w ich przygotowaniu. Pytani o najważniejsze cechy obsługi zajmującej się wydawaniem śniadań, ponad połowa ankietowanych wskazała reagowanie na bieżące potrzeby gości. Co czwarty badany za najbardziej istotny uznał natomiast uprzejmy stosunek do jedzących śniadania.
Podczas trzytygodniowego badania na ankietę dla branży hotelarskiej odpowiedziało 269 hotelarzy (w 41% odpowiadającymi byli dyrektorzy hoteli), natomiast kwestionariusz dla gości wypełniły 764 osoby.
Co wpływa na zmiany w menu śniadaniowym? Ile kilogramów kawy rocznie zużywają hotele, by rozbudzić zaspanych gości? Cały raport firmy HRS, wzbogacony wypowiedziami szefów kuchni, blogerów i dietetyków, można znaleźć pod adresem www.hrs.com
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dział hotele, pensjonaty:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
LOT pracuje nad nową siatką połączeń
Nowy dyrektor operacyjny andel`s by Vienna House Cracow
Powstanie unijny system kontroli granicznej?
Ruch pasażerski na polskich lotniskach w listopadzie
Emirates podpisują umowę code-share z Alaska Airlines
Kto został laureatem 8 edycji konkursu Wine & Food Noble Night 2015?
O ile tańsze mogą być domy wakacyjne po sezonie?
Turcja i Egipt wrócą do łask polskich turystów?
Ciąg dalszy strajku pilotów Lufthansy
Agencja Turystyczna Zawadzkie wstrzymuje działalność
Nowy projekt na rynku turystycznym
W maju odbędą się targi Market Tour w Szczecinie
Hotel wprowadza nowe uniformy dla obsługi
Ile turyści wydają w Hiszpanii?
Jakie biuro podrózy otworzyc??