Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Expo 2015 - promocja polskiej turystyki
Polski Pawilon na Expo 2015 odwiedziło aż 1,7 mln gości a blisko 60% pytanych zadeklarowało, że pobyt w pawilonie zachęcił ich do przyjazdu do Polski, zaś ponad połowa respondentów zgodziła się ze stwierdzeniem, że dzięki wystawie poszerzyła swoją wiedzę o polskich atrakcjach turystycznych.
Z badania zrealizowanego na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że spośród osób, które odwiedziły polski pawilon prawie 80% oceniło go pozytywnie a co dziesiąta powiedziała, że właśnie ten najbardziej jej się podoba. Pawilon Polski znalazł się na 10 miejscu w rankingu najczęściej odwiedzanych. Respondentom, którzy byli na Expo zadano także pytanie, który spośród wszystkich odwiedzanych pawilonów podobał im się najbardziej. Prawie połowa osób (47%), które odwiedziły polski pawilon uznała, że jest on lepszy od pawilonów innych krajów. Pawilon gospodarza wystawy - Włoch - został uznany za najbardziej atrakcyjny przez 19% badanych - warto dodać, że 96% wszystkich badanych to Włosi.
"Obecność polskiej turystyki na Expo 2015 była kontynuacją rozpoczętej dwa lata wcześniej kampanii promocyjnej na rynku włoskim" - mówi Rafał Szmytke Prezes POT. "W ramach kampanii POT, prowadzone były we Włoszech działania w mediach - emisja spotu w kanałach telewizji włoskiej oraz promocja w Internecie (tradycyjna kampania display na wielu portalach, advertoriale, działania na FB i YouTube). W przestrzeni miejskiej Mediolanu prowadzona była kampania outdoorowa: 12 tramwajów, na których pokazywano produkty promowane podczas wystawy oraz umiejscowiona na centralnej ulicy miasta Via Dante prezentacja 50. fotogramów z najpiękniejszymi widokami z Polski. Z przeprowadzonych badań wynika, że z kampanią reklamową Polski zetknął się, co czwarty badany a najlepiej zapamiętane zostały reklamy na tramwajach (27%), inne reklamy zewnętrzne (27%), spot telewizyjny (24%) oraz reklamy w internecie (24%)" - podsumowuje Szmytke.
Prezentację polskiej turystyki na Expo 2015 zainaugurował w maju Tydzień Turystyki Polskiej. W tym czasie pod hasłem "Poland. Come and find all colours of life" odbyło się wiele niestandardowych działań promocyjnych, zarówno w polskim pawilonie, jaki w przestrzeni miejskiej przygotowanych przez Mazowsze, Małopolska, Podlasie, Lubelszczyzna, Dolny Śląsk oraz makroregion Polski Wschodniej, złożony z województw: Świętokrzyskiego, Podkarpackiego, Lubelskiego, Podlaskiego oraz Warmińsko-Mazurskiego, tworzących Wschodni szlak Rowerowy Green Velo.
Tygodnie Regionów rozpoczęła Małopolska, która przyjechała z propozycjami z zakresu turystyki miejskiej, przyrodniczej i kulinarnej. Można było spróbować, tradycyjnych przysmaków jak słomki krakowskie, ale także przekąsek przygotowanych zgodnie z coraz popularniejszym trendem slowfood. Jedną z atrakcji przygotowanych przez region, były tradycyjnie już małopolskie czerwone korale. Ozdoby można było zrobić samodzielnie według własnego uznania a korali, mimo iż popyt na taką ozdobę był bardzo duży, wystarczyło dla wszystkich.
Program wydarzeń Tygodni Regionów zawierał elementy bezpośrednio nawiązujące do projektu pawilonu polskiego, czyli sadu i jabłka. Odwiedzający zapraszani byli do Cudownej Krainy Jabłka - The Wonderland of Apple ze smacznym polskim jabłkiem w roli głównej. Od lipca do października prezentowały się w ramach wspólnego wystąpienia z Polską Organizacją Turystyczną kolejne regiony. W lipcu Polski Pawilon odwiedziło 168 739 osób. Średnio w ciągu dnia prezentację kolejnych polskich regionów oglądało ponad 12 tysięcy gości.
Każdy z tygodni pojedynczo oraz wszystkie tygodnie razem, pokazały Polskę pozytywną, nowoczesną, turystycznie niezwykle różnorodną. Już można mówić o sukcesie, bo blisko 60% badanych zadeklarowało, że pobyt w pawilonie zachęcił ich do przyjazdu do Polski, zaś ponad połowa respondentów zgodziła się ze stwierdzeniem, że dzięki wystawie poszerzyła swoją wiedzę o polskich atrakcjach turystycznych.
Głównymi odbiorcami wystawy byli oczywiście Włosi, ale EXPO odwiedzali także turyści z całego świata. Dzięki temu struktura wizytujących była bardzo różnorodna i z przekazem promocyjnym dotarliśmy do bardzo różnorodnej i licznej publiczności.
Według badań z 2014 roku, 65 procent respondentów wyobraża sobie nasz kraj, jako interesujący, a ponad 80 procent z tych, którzy odwiedzili Polskę, uważa że jest warta polecenia. Polacy są według nich otwarci, życzliwi i pracowici.
"Liczymy, że po Expo 2015 przyjedzie do nas więcej turystów z Włoch z jeszcze lepszym obrazem Polski. Regiony i miasta, które przyjechały na Expo, można śmiało powiedzieć, że stanęły zarówno na wysokości zadania jak i "na głowie", żeby jak najlepiej zaprezentować nasze atuty" - podsumowuje Rafał Szmytke.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Długie weekendy listopadowe również
Sierpień będzie lepszy od
Dział targi, konferencje, workshop:
Polska zyskuje w
Nowe Trendy w Turystyce już za
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Merigo rozpoczyna kolejny cykl bezpłatnych szkoleń
Krakowianin najlepszym baristą w Polsce
Nowy hotel w Gdańsku zostanie otwarty 1 czerwca
Coraz mniej turystów wybiera Turcję
Rekordowa liczba turystów w Krakowie
Internauci wybiorą nowe nazwy dla pociągów PKP Intecity
Kolejny obiekt z Polski znajdzie się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO?
Szczecin otwiera port jachtowy
MSiT dofinansuje projekty z turystyki
Londyn najczęściej wybieranym miastem w grudniu
MSZ apeluje o ostrożność w Grecji
Wizz Air podpisał największą w swojej historii umowę leasingową