Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Co najbardziej irytuje Polaków podczas podróży?
Wprawdzie urlop powinien kojarzyć się głównie z bezstresowym wypoczynkiem, ale dla niektórych podróżnych bywa źródłem wielu frustracji.
Dobre samopoczucie podczas podróży mogą z powodzeniem zepsuć niecierpliwi współpasażerowie lub dziwne zasady obowiązujące w hotelach czy na lotnisku. By pomóc swoim użytkownikom czerpać jeszcze więcej przyjemności z wypoczynku, porównywarka ofert turystycznych Kayak.pl sprawdziła, jakie czynniki mogą negatywnie wpłynąć na komfort podróży.
Większość ankietowanych Polaków przyznała, że podczas lotu samolotem najbardziej działają im na nerwy niecierpliwi podróżni: 30% irytują współpasażerowie, którzy chcą opuścić pokład już podczas kołowania samolotu, a 28% - tłumy ustawiające się tuż przy taśmociągu z nadzieją, że szybciej dostaną swój bagaż. W mniejszym stopniu przeszkadzają Polakom turbulencje podczas posiłków, klaskanie po wylądowaniu czy podstawianie autobusów do pokonania krótkich dystansów.
Aż 38% ankietowanych z Polski nie lubi natomiast czekania na wejście do swojego pokoju hotelowego, szczególnie po całej nocy spędzonej w podróży. Wielu uczestników ankiety - aż 33% - stresuje się, gdy w przypadku przyjazdu do obiektu w godzinach nocnych przy próbie wejścia do pokoju, nie działa karta magnetyczna. Podczas urlopu Polaków irytują również wysokie ceny napojów w pokojowym mini barze oraz wczesne godziny serwowania śniadania.
Wyniki ankiety "Doświadczenia podróżnika" wśród polskich użytkowników Kayak.pl
- Co najbardziej denerwuje Cię podczas lotu samolotem?
- Ludzie, którzy ustawiają się w kolejce już pół godziny przed wejściem na pokład - 5%
- Ludzie, którzy chcą wyjść z samolotu zaraz po wylądowaniu - 30%
- Ludzie, którzy są przekonani, że dzięki czekaniu tuż przy taśmociągu szybciej dostaną swój bagaż - 28%
- Ludzie, którzy klaszczą po wylądowaniu - 14%
- Turbulencje podczas posiłków - 10%
- Podstawiane autobusy, nawet jeśli samolot dzieli od terminalu tylko 50 metrów - 13%
- Co najbardziej denerwuje Cię podczas pobytu w hotelu?
- Ceny napojów w mini barze (czy woda mineralna musi kosztować 25 złotych?) - 10%
- Restrykcyjne godziny otwarcia (basen czy spa otwarte tylko od 17:00 do 19:00, a śniadanie serwowane do 9 rano) - 10%
- Godziny zameldowania (bardzo irytujące, gdy przyjeżdża się wcześnie rano i trzeba czekać na wejście do pokoju) - 38%
- Niedziałająca karta magnetyczna, kiedy chcesz dostać się do pokoju po północy, a późne zameldowanie zostało wcześniej potwierdzone przez hotel - 33%
- Pracownicy hotelu, którzy nie przestrzegają prośby "Nie przeszkadzać" - 9%
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników Kayak-a z różnych krajów pokazują, że doświadczenia podróżnych są dość uniwersalne - najbardziej irytują niecierpliwi pasażerowie i czekanie na pokój w hotelu. Francuzi jednak o wiele bardziej niż Polacy denerwują się, gdy obsługa hotelu nie przestrzega tabliczki z prośbą "Nie przeszkadzać". Aż 36% ankietowanych Rosjan nie lubi pokonywać drogi do samolotu autobusem, a 24% zapytanych Włochów przyznało, że przeszkadzają im pasażerowie, którzy lądowanie samolotu nagradzają gromkimi brawami.
"Jednym z naszych celów jest pomaganie użytkownikom podróżować bezstresowo. Oprócz narzędzi do planowania i zarządzania podróżami, oferujemy również praktyczne porady. Przykładowo, by uniknąć stresów w hotelu, najlepiej z wyprzedzeniem skontaktować się z pracownikami obsługi hotelu i spytać o możliwość wcześniejszego zameldowania. Napiętą atmosferę zaraz po wylądowaniu samolotu wygodniej jest obserwować z boku, pozostając na swoim siedzeniu. Denerwując się na innych, niczego nie przyśpieszymy, lepiej więc skupić się na nadchodzącym urlopie" - komentuje Vera Pershina, dyrektor regionalny Kayak na Polskę i Rosję.
Analiza została przeprowadzona na podstawie ankiety przeprowadzonej na portalu Kayak.pl w marcu 2015 roku. W ankiecie wzięło udział łącznie 4010 użytkowników z Austrii, Niemiec, Brazylii, Hiszpanii, Francji, Włoch, Polski, Rosji oraz ze Szwajcarii, w tym 210 Polaków.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Enter Air powiększa bazę
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Przedłuży się strajk pilotów Lufthansy
Jacy turyści odwiedzają Chorwację?
Hotel Jurata dołączy do sieci Best Western
Wypadek autobusu z turystami w Hiszpanii
Ryanair zapowiada nowe połączenia z Modlina i Krakowa
6 mld zł na modernizację taboru kolejowego
Nocleg/spanie/wypoczynek w Warszawie
Trivago.pl sprawdza ceny w polskich urlopowych destynacjach
Jak zmieniają się ceny zimowych wyjazdów?
Branża HoReCa w dynamicznym rozwoju
Wrocławskie lotnisko uruchomiło nowe rękawy lotnicze
Zmiana w zarządzie Starbucks na stanowisku prezesa
Zagraniczna majówka tańsza niż rok temu
Jak wyglądała przedświąteczna sprzedaż w biurach podróży?
Ryanair otworzy nowe połączenia z Krakowa
O czym dyskutowano na Kongresie Pilotażu i Przewodnictwa?
W czerwcu otwarcie nowego hotelu w Gdańsku
W Poznaniu powstanie hotel Hampton by Hilton
Amadeus wprowadza nowe rozwiązania w platformie rezerwacyjnej
Rośnie w Polsce liczba turystów z zagranicy