Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
PKP Intercity stworzyło kodeks kulturalnego podróżowania
Najczęściej podczas podróży pociągiem irytują głośne rozmowy telefoniczne lub ze współpasażerami - tak wynika z sondy przeprowadzonej przez PKP Intercity. Przewoźnik w ramach konsultacji społecznych zebrał opinie pasażerów na temat najbardziej drażniących zachowań w czasie jazdy pociągiem. Na ich podstawie PKP Intercity, wspólnie z ekspertem akcji - Adamem Jarczyńskim, stworzyło kodeks kulturalnego podróżowania.
Internetowe głosowanie stanowiło kolejny etap akcji "Strefa kulturalnego podróżowania", zorganizowanej przez PKP Intercity w celu przygotowania kodeksu savoir vivre’u w podróży. W pierwszym etapie przewoźnik zorganizował panel fokusowy, do którego zaprosił m.in. osoby niepełnosprawne, rodziny z dziećmi, seniorów czy studentów. Następny etap akcji odbył się na facebookowym profilu PKP Intercity. Tam internauci mogli wziąć udział w głosowaniu na najczęstsze i najbardziej uciążliwe zachowania w trakcie jazdy pociągiem. Sonda trwała od 20 do 30 czerwca.
W głosowaniu wzięło udział ponad 3 tys. osób. Dodatkowo, ponad 100 osób opisało swoje doświadczenia z podróży. Ponad połowę ankietowanych irytują głośne rozmowy współpodróżnych lub przez telefon. Internauci za drażniące uznali również zdejmowanie butów, pozostawianie śmieci
w przedziale czy zajmowanie miejsc siedzących bagażem.
W komentarzach do ankiet internauci opowiedzieli również o swoich doświadczeniach z podróży pociągiem. Pojawiły się historie pasażerów, którzy m.in. podróżowali w przedziale z osobą spożywającą posiłek typu fast food czy podróżnym, który obcinał paznokcie w trakcie jazdy.
"Konsultacje są cennym źródłem informacji na temat tego, co możemy zmienić, żeby podróż naszymi pociągami była jeszcze bardziej komfortowa. Kodeks kulturalnego podróżowania powstał przy uwzględnieniu zebranych opinii pasażerów. Chcemy, aby kodeks stał się częścią podróży pociągami PKP Intercity" - mówi Beata Czemerajda, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Efektem akcji "Stefa kulturalnego podróżowania" jest kodeks kulturalnego podróżowania. PKP Intercity wspólnie z Adamem Jarczyńskim przygotowało materiał podsumowujący zagadnienia, o których dyskutowano w czasie konsultacji.
"Pamiętajmy, że pociąg nie jest naszym prywatnym środkiem lokomocji. Na dworcu, na przystanku czy w przedziale, miejmy na uwadze, że kluczem w relacjach międzyludzkich jest życzliwość. Pomagajmy sobie nawzajem np. przy wkładaniu bagażu, a w czasie jazdy pociągiem zachowujmy się cicho i kulturalnie" - podsumowuje Adam Jarczyński, ekspert ds. savoir-vivre.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Dział transport:
Gdzie chcieliby polecieć
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Nowa gwarancja Rainbow Tours S.A.
Zamieszanie wokół bezpieczeństwa na lotnisku Chopina
Czy Szczyt NATO i ŚDM wpłynęły na liczbę obsłużonych pasażerów na polskich lotniskach?
Trivago.pl sprawdza ceny w polskich urlopowych destynacjach
Jak zmieniają się ceny zimowych wyjazdów?
Branża HoReCa w dynamicznym rozwoju
Wrocławskie lotnisko uruchomiło nowe rękawy lotnicze
Balice: Problemy pielgrzymów z Iraku
Nowa akcja w Wielkopolsce i na Kujawach
Co najbardziej irytuje Polaków podczas podróży?
Ryanair otworzy nowe połączenia z Krakowa
O czym dyskutowano na Kongresie Pilotażu i Przewodnictwa?
W czerwcu otwarcie nowego hotelu w Gdańsku
W Poznaniu powstanie hotel Hampton by Hilton